در پی مصاحبه روز گذشته مرتضی شایسته تهیهکننده فیلم سینمایی «صد سال به این سالها» و ابزار گلایه نسبت به عدم اکران این فیلم، محمدرضا فرجی مدیرکل سینمای حرفهای سازمان امور سینمایی،سمعی و بصری توضیحاتی را ارائه داد.
به گزارش سینماسینما، محمدرضا فرجی در خصوص انتقاد مرتضی شایسته مبنی بر اکران نشدن فیلم سینمایی «صد سال به این سالها» با وجود داشتن پروانه نمایش گفت: «پروانه نمایش این فیلم مربوط به ده سال قبل است و طبیعتا برای اکران باید از سوی تهیهکننده درخواست بررسی مجدد و صدور پروانه نمایش جدید شود تا این لحظه این اتفاق از سوی آقای شایسته رخ نداده است و این موضوع قبلا از سوی معاونت نظارت و ارزشیابی به ایشان اطلاع داده شده است.»
.jpg)
او افزود: «اعتبار پروانه نمایش فیلمهای سینمایی ۲ سال است و طبیعتا وقتی ۱۰ سال از زمان پروانه نمایش فیلمی میگذرد برای اکران مجددا باید درخواست صدور پروانه نمایش کند این موضوع نه تنها برای «صد سال به این سالها» بلکه برای همه فیلمهای سینمایی دیگر نیز صدق میکند و طبیعی است که آقای شایسته با توجه به سوابق طولانی فعالیت در سینما به این موضوع اشراف کامل دارند.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ پروانه ساخت سینمایی برای ۷ فیلمنامه صادر شد
- زیر پوست شهر/ نگاهی به سریال «افعی تهران»
- محاکمه در خیابان/ نگاهی به تازهترین قسمت سریال «افعی تهران»
- صدور پروانه ساخت سینمایی برای پنج فیلمنامه
- جزئیات سریال «افعی تهران» اعلام شد
- صدور پروانه ساخت برای چهار فیلمنامه سینمایی
- دبیر شورای صنفی نمایش: منتظر نظر سازمان سینمایی برای اکران در نوروز هستیم
- ۱۰ فیلم تا ابتدای دی ماه اکران میشوند
- سه فیلم جدید طی ماههای آینده روی پرده میآیند
- همزمان با روز ملی سینما، فردا بلیت سینماها نیمبها است
- «درخت گردو» به سینماها میآید
- اکران آنلاین منوط به مجوز شورای صنفی شد/ تقاضای ۲ فیلم برای اکران
- سه فیلم جدید روی پرده میروند/ اکران «پوست» از ابتدای محرم
- «درخت گردو» اکران میشود
- نمایش فیلم «راند چهارم» در بخش مسابقه جشنواره روسی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد





