مستندسازان سینمای ایران برای شرکت در یازدهمین دوره جشنواره بینالمللی فیلم مستند ایران سینماحقیقت، یکماه فرصت دارند.
به گزارش سینماسینما، مدیر روابط عمومی جشنواره بینالمللی سینماحقیقت با اعلام این موضوع، بیان کرد: عموم تهیهکنندگان و مستندسازان ضمن مطالعه آییننامه جشنواره، تا روز شنبه اول مهرماه ۱۳۹۶ فرصت دارند که مشخصات جدیدترین آثار مستند خود (تولید فروردین ۱۳۹۵ به بعد که در دوره قبلی جشنواره ثبتنام نشدهاند) را روی وبسایت جشنواره به نشانی www.irandocfest.ir ثبت کنند.
شهنام صفاجو افزود: روز اول مهرماه گزینه ثبتنام روی سایت جشنواره غیرفعال میشود و مستندسازانی که مشخصات اثر مستند خود را به ثبت رسانده و کد رهگیری گرفتهاند، حداکثر تا پانزدهم مهرماه فرصت دارند که نسخه نهایی فیلم خود را جهت بازبینی به دبیرخانه جشنواره (به نشانی خیابان سهروردی شمالی، میدان شهید قندی، شماره ۱۵، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، طبقه اول) ارائه نمایند که این مهلت با توجه به فاصله زمانی کوتاه تا شروع جشنواره تمدید نخواهد شد.
او تاکید کرد: مهلت شرکت در بخش مسابقه بینالملل جشنواره به اتمام رسیده و بزودی هیات انتخاب بخش مسابقه بینالملل، کار خود را برای انتخاب بهترین آثار مستند خارجی متقاضی حضور در سینماحقیقت آغاز خواهد کرد.
مدیر روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی ادامه داد: ساختار برپایی جشنواره بینالمللی سینماحقیقت در ورود به دومین دههی حیات خود، تفاوتهایی با دورههای قبل پیدا کرده است؛ از جمله این که دو بخش مسابقه ملی و جایزه شهید آوینی یازدهمین جشنواره سینماحقیقت در دو گروه مستندهای کوتاه (تا ۴۵ دقیقه) و مستندهای بلند (بالای ۴۵ دقیقه) برگزار خواهد شد.
به گفته صفاجو، بخشهای اصلی این دوره از جشنواره بینالمللی سینماحقیقت عبارتند از مسابقه ملی (مستندهای کوتاه/ مستندهای بلند)، مسابقه بینالملل (مستندهای کوتاه/ نیمهبلند/ بلند)، جایزه شهید آوینی (فیلمهای مستند حوزهی مقاومت، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس)، نکوداشت سینمای مستند یک استان، بخشهای جنبی ملی و بینالمللی، کارگاههای پژوهشی و بازار فیلم مستند.
او در پایان گفت: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی، یازدهمین دوره جشنواره بینالمللی فیلم مستند ایران سینماحقیقت را طی روزهای ۱۹ تا ۲۶ آذرماه ۱۳۹۶، با شعار حقیقت بهترین راهنماست که از فرمایشات حضرت علی(ع) است، در شهر تهران برگزار خواهد کرد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بنیاد ایرانشناسی برگزار میکند؛ نشست تخصصی روایت وطن در سینمای ایران
- امروز، روز ملی سینما نیست!
- چاقوکشی برای رسیدن به حق!/ درباره لزوم فاصلهگذاری بین هنرمند و انسان خوب
- سینمای ایران از نفس افتاده است
- از تاریکی گفتن موجب روشنایی نمیشود/ سینمای ایران نیازمند فیلمهایی است با تم امید و جسارت
- معجزهی روایت سینمایی/ نگاهی به مستند «آقای صیاد را ول کنید»
- معرفی برگزیدگان پانزدهمین جشنواره بینالمللی سینماحقیقت
- مراسم یادبود جمشید مشایخی و همسرش در اکران «بریکولاژ؛ زندگی نادر مشایخی» برگزار شد/ مشایخی: موسیقی و شعر از زندگی ایرانیان جدا نشدنی است
- عمیق ترین لحظه های محسوس حیات در مستند «ایستوود»
- «بیبی جان»؛ توانمند در قصهگویی و ایجاد تعلیق
- مستند «مرگ ماسایوشی»؛ حفظ شرافت یا ابرقدرت شدن؟
- معرفی نامزدهای مسابقه ملی جشنواره «سینماحقیقت»
- شبهای روشن/ پیشنهاد تماشای مستند در جشنواره سینماحقیقت؛ «به ماه»
- مستند «ناگهان ذهنم ایستاد»؛ روایتی از یک شهر، یک بیماری
- جنگ با کرونا/ پیشنهاد تماشای مستند در جشنواره سینماحقیقت؛ «روزهای ناتمام» و دو فیلم دیگر
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- در ستایش سینمای بیچیز؛ همه چیز داشتن در عین بی چیزی
- آیین پایانی یازدهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی / گزارش تصویری
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟





