مستندسازان سینمای ایران برای شرکت در یازدهمین دوره جشنواره بینالمللی فیلم مستند ایران سینماحقیقت، یکماه فرصت دارند.
به گزارش سینماسینما، مدیر روابط عمومی جشنواره بینالمللی سینماحقیقت با اعلام این موضوع، بیان کرد: عموم تهیهکنندگان و مستندسازان ضمن مطالعه آییننامه جشنواره، تا روز شنبه اول مهرماه ۱۳۹۶ فرصت دارند که مشخصات جدیدترین آثار مستند خود (تولید فروردین ۱۳۹۵ به بعد که در دوره قبلی جشنواره ثبتنام نشدهاند) را روی وبسایت جشنواره به نشانی www.irandocfest.ir ثبت کنند.
شهنام صفاجو افزود: روز اول مهرماه گزینه ثبتنام روی سایت جشنواره غیرفعال میشود و مستندسازانی که مشخصات اثر مستند خود را به ثبت رسانده و کد رهگیری گرفتهاند، حداکثر تا پانزدهم مهرماه فرصت دارند که نسخه نهایی فیلم خود را جهت بازبینی به دبیرخانه جشنواره (به نشانی خیابان سهروردی شمالی، میدان شهید قندی، شماره ۱۵، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، طبقه اول) ارائه نمایند که این مهلت با توجه به فاصله زمانی کوتاه تا شروع جشنواره تمدید نخواهد شد.
او تاکید کرد: مهلت شرکت در بخش مسابقه بینالملل جشنواره به اتمام رسیده و بزودی هیات انتخاب بخش مسابقه بینالملل، کار خود را برای انتخاب بهترین آثار مستند خارجی متقاضی حضور در سینماحقیقت آغاز خواهد کرد.
مدیر روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی ادامه داد: ساختار برپایی جشنواره بینالمللی سینماحقیقت در ورود به دومین دههی حیات خود، تفاوتهایی با دورههای قبل پیدا کرده است؛ از جمله این که دو بخش مسابقه ملی و جایزه شهید آوینی یازدهمین جشنواره سینماحقیقت در دو گروه مستندهای کوتاه (تا ۴۵ دقیقه) و مستندهای بلند (بالای ۴۵ دقیقه) برگزار خواهد شد.
به گفته صفاجو، بخشهای اصلی این دوره از جشنواره بینالمللی سینماحقیقت عبارتند از مسابقه ملی (مستندهای کوتاه/ مستندهای بلند)، مسابقه بینالملل (مستندهای کوتاه/ نیمهبلند/ بلند)، جایزه شهید آوینی (فیلمهای مستند حوزهی مقاومت، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس)، نکوداشت سینمای مستند یک استان، بخشهای جنبی ملی و بینالمللی، کارگاههای پژوهشی و بازار فیلم مستند.
او در پایان گفت: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی، یازدهمین دوره جشنواره بینالمللی فیلم مستند ایران سینماحقیقت را طی روزهای ۱۹ تا ۲۶ آذرماه ۱۳۹۶، با شعار حقیقت بهترین راهنماست که از فرمایشات حضرت علی(ع) است، در شهر تهران برگزار خواهد کرد.
![](/wp-content/themes/cinemacinema/img/tel.gif)
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- امروز، روز ملی سینما نیست!
- چاقوکشی برای رسیدن به حق!/ درباره لزوم فاصلهگذاری بین هنرمند و انسان خوب
- سینمای ایران از نفس افتاده است
- از تاریکی گفتن موجب روشنایی نمیشود/ سینمای ایران نیازمند فیلمهایی است با تم امید و جسارت
- معجزهی روایت سینمایی/ نگاهی به مستند «آقای صیاد را ول کنید»
- معرفی برگزیدگان پانزدهمین جشنواره بینالمللی سینماحقیقت
- مراسم یادبود جمشید مشایخی و همسرش در اکران «بریکولاژ؛ زندگی نادر مشایخی» برگزار شد/ مشایخی: موسیقی و شعر از زندگی ایرانیان جدا نشدنی است
- عمیق ترین لحظه های محسوس حیات در مستند «ایستوود»
- «بیبی جان»؛ توانمند در قصهگویی و ایجاد تعلیق
- مستند «مرگ ماسایوشی»؛ حفظ شرافت یا ابرقدرت شدن؟
- معرفی نامزدهای مسابقه ملی جشنواره «سینماحقیقت»
- شبهای روشن/ پیشنهاد تماشای مستند در جشنواره سینماحقیقت؛ «به ماه»
- مستند «ناگهان ذهنم ایستاد»؛ روایتی از یک شهر، یک بیماری
- جنگ با کرونا/ پیشنهاد تماشای مستند در جشنواره سینماحقیقت؛ «روزهای ناتمام» و دو فیلم دیگر
- پیروز کلانتری: «میبرد تا به کجا» گفتگوی میان من و سوژه است
نظر شما
پربازدیدترین ها
- رونمایی از پوستر «زال و رودابه» در آستانه جشنواره فیلم فجر
- یادداشتی برای فیلم «رها»/ جامعه ناکارآمد و پدرهای بیخاصیت
- حاشیههای جشنواره فیلم فجر/ از دست دادن رضا بابک با مرضیه برومند تا سوءاستفاده از صدا و تصویر شکیبایی
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
آخرین ها
- من را خسرو پدر زیبا صدایم کنید…
- «زیبا صدایم کن»؛ یک رابطه پدر و دختری لطیف و انسانی
- سه فیلم از یک نگاه/ ملودرام اشکانگیز، آدمهای حاشیهای جامعه و آتشی که فصل مشترک است
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ نامزدهای بخش مستند اعلام شد
- زمان نمایش «رکسانا»، «پیر پسر» و «قاتل و وحشی» مشخص شد
- یادداشتی بر «آبستن»؛ تعلیق نصفه نیمهای که ناکارآمد میشود
- در پی جنجالها در شبکه اجتماعی ایکس؛ بازیگر شخصیت «امیلیا پرز» از اسکار حذف شد
- چرا فیلم «اسفند» به بدی فیلم «اشکِ هور» نیست؟
- ششمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- بخش زیادی از انتقاداتی که در برنامه هفت مطرح می شود به خود افخمی بر می گردد
- برخی نهادهای حاکمیتی و ارزشی ، از برند سازی برای مسعود فراستی چه هدفی را دنبال می کنند ؟
- چهارگانه صدرعاملی کامل شد/ عاشقانه آرام میان دو غریبه آشنا
- «توقیف»؛ روایتی صریح از ممیزی در آثار هنری
- پنجمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- افتتاح دومین دوره بورسیه نخبگان علمی توسط همراه اول
- «یوزفکا» روی صحنه عمارت نوفل لوشاتو میرود
- رونمایی از پوستر «ژن زامبی» همزمان با معرفی بازیگران و عوامل
- برنده اسکار در داوری نخل طلا؛ ژولیت بینوش رئیس هیات داوران جشنواره کن ۲۰۲۵ شد
- درباره «شمال از جنوب غربی» و «چشم بادومی»/ غلبه نگاه سادهانگاره و طرح مساله با راهحلی نشدنی
- ادب مرد به ز دولت اوست
- «آبستن» و آیندهای درخشان برای کارگردانان فیلم
- یادداشتی بر دو فیلم «رها» و «آبستن»/ زخمهای ماندگار و ماندگاری زخمها
- «بچه مردم»؛ فیلمی که به دیگران جوالدوز میزند، اما از زدن سوزن به خودی باز میماند
- حرفهای تازه رییس اسبق سازمان سینمایی؛ ایوبی: پشتم را خالی کردند/ دولت باید پایش را عقب بکشد
- چهارمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- حاشیههای سومین روز جشنواره فیلم فجر؛ از مشکل حل نشدنی صدای برج میلاد تا حضور نوزادان در سینمای رسانه
- آموختههایی از پشت صحنه «صد سال تنهایی»/ آیا مارکز از نتیجه اقتباس راضی میشد؟
- پروانه نمایش برای فجر صادر شد؛ «قاتل و وحشی» در جشنواره اکران میشود
- یادداشتی بر «بچه مردم» و «اسفند»/ از روایت دلنشین و شیرین تلخیها تا فیلمنامه چشم اسفندیار
- سومین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری