سینماسینما، علی پاکزاد – فرهاد اصلانی بازیگر فیلم «دختر» معتقد است الویت در انتخاب نقشهایش فیلمنامه و نام کارگردانان است. اصلانی بر این باور است که بازیگر سینما باید بتواند که در نقشهای متفاوتی بازی کند.
به گزارش سینماسینما، اصلانی بعد از کسب جوایز متعدد خارجی برای ایفای نقش در فیلم«دختر»، در تازهترین ساخته پوران درخشنده با عنوان «زیر سقف دودی» که به یکی از معضلات مهم زندگی امروزی میپردازد، حضور پیدا کرد. «زیر سقف دودی» در سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر حضور دارد.
فرهاد اصلانی بازیگر فیلم «دختر»در گفتوگو با سینماسینما درباره بازی در «دختر» گفت: «بازی در فیلم «دختر» را به فال نیک میگیرم. همکاری لذت بخشی با آقای میر کریمی داشتم. میرکریمی یکی از فیلمسازانی است که کارهای او را همواره دنبال کردهام. او به من پیشنهاد بازی در این فیلم را داد، زمان زیادی را برای گفتوگو و تبیین نقش مورد نظر اختصاص دادیم. آن زمان درگیر تئاتر بودم. اما تمام تلاشم را کردم که برای بازی در نقش مورد نظر خودم را آماده کنم که خوشبختانه این اتفاق افتاد. میتوانم به جرات بگویم برای بازی در فیلم « دختر» تمام انرژیم را به کار بستم و با ایمان کامل در این فیلم ظاهر شدم.»
او ادامه داد: «بعد از نمایش فیلم « دختر» بازخوردهای مثبتی دریافت کردم. این فیلم مورد توجه جشنوارههای داخلی و خارجی قرار گرفت. قطعا باعث خوشحالی است که توانستیم جوایز متنوعی را برای این فیلم کسب کنیم. همواره در طی سالهای اخیر سعی کردهام نقشهای متفاوتی را بازی کنم. معتقدم که یک بازیگر باید در نقشهای متفاوتی بازی کند. یعنی هنر و ویژگی یک بازیگر تئاتر و سینما همین موضوع است. البته به شخصه برای انتخاب یک فیلم الویتم فیلمنامه و کارگردان کار مورد نظر است. اگر این دو موضوع برایم قابل قبول باشد، خودم را وارد آن دنیا و همان نقشی که قرار است حضور داشته باشم میکنم. یک بازیگر نباید همواره نقشهایی شبیه به هم بازی کند. اگر این تکرار صورت گیرد قطعا بازیگر مورد نظر کمکاری کرده است.»
بازیگر فیلم «دختر» درباره جشنواره فیلم فجر و ترکیب دو بخش فیلم اول و فیلمهای حرفهای گفت: «در جریان تغییرات اخیر هستم. تحولات را کاملا مثبت ارزیابی میکنم. زیرا اعتقاد دارم کارگردانان فیلم اول به معنای واقعی فیلم اولی لقب نمیگیرند، زیرا این جوانان فیلمساز با مجموعهای از با تجربهها همکاری دارند و اکثرا عواملشان از بهترینهای سینما هستند. این تصمیم را درست میبینم. مهمترین موضوع که نادیده گرفته میشد، حق کسانی بود که به صورت حرفهای از یک فیلم اولی حمایت میکردند ، اما به خوبی دیده نمیشدند. به نوعی عوامل مورد نظر شهروند درجه دو لقب میگرفتند.»
اصلانی درباره همکاری با مریلا زارعی در فیلم «زیرسقف دودی» گفت: «تجربه همکاری با مریلا زارعی برای من موضوع جدیدی نیست؛ در سالهای گذشته بارها در کنار هم نقشآفرینی کردهایم. کاملا مسئولیتپذیر و حرفهای است. در این فیلم هم فکر میکنم بازی مورد قبولی داشتهایم و فیلم به سرانجام رسیده است. در فیلم «زیرسقف دودی» شخصیتی را بازی کردهام که در گذشته نیز تجربه مشابه ایفای این شخصیت را داشتهام. البته موضوع این فیلم بسیار مهم است؛ زیرا به مسائل روز جامعه و معضلاتی که وجود دارد می پردازد.»
اصلانی درباره حضور خود در فیلمهای «کوچه بی نام»و «دختر» در نقش پدر گفت: «به شخصه سعی میکنم در نقشهایی حضور داشته باشم که به آنها مسلط هستم و به گونهای در آن غرق میشوم، در فیلم «کوچه بینام» نقش پدری را دارم که از قشر پایین جامعه بود. اما در فیلم «دختر» نقش یک مهندسی را دارم که در جای مهمی در حال کار است. قطعا این دو با هم متفاوت است. برای تمام همکارانی که با فشار و اضطراب کار میکنند آرزوی موفقیت میکنم و معتقدم که همه کسانی که در این عرصه زحمت میکشند باید به صورت عادلانه با آنها برخورد شود.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- امروز، روز ملی سینما نیست!
- سیامک انصاری و فرهاد اصلانی روی «خط استوا»
- چاقوکشی برای رسیدن به حق!/ درباره لزوم فاصلهگذاری بین هنرمند و انسان خوب
- سینمای ایران از نفس افتاده است
- از تاریکی گفتن موجب روشنایی نمیشود/ سینمای ایران نیازمند فیلمهایی است با تم امید و جسارت
- چرا سیاهنمایی کارِ سینمای ایران نیست
- مروری بر آثار پوران درخشنده در نوزدهمین جشنواره بینالمللی فیلم «داکا» بنگلادش
- سینمای ایران به هوای تازه نیاز دارد
- استقبال تماشاگران و منتقدین از یلدا در جشنواره ساندنس
- نکتههای گمشده سینمای ایران/ اهمیت دکور در سینمای دهه ۳۰ + ویدئو
- آزمون بزرگ «خانه پدری»
- بیماری مانع حضور رضا رویگری در «دلباخته» شد
- گزارش سازمان سینمایی از وضعیت سالنهای سینمای کشور
- حجازیفر: پول سینما را در تئاتر خرج میکنم
- ساختار «خانه سینما» پیر شده است/ صنف نباید نیازمند پول دولت باشد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- ردپای یک کارگردان مؤلف / نگاهی به فیلمهای کوتاه سعید روستایی
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- موقعیت فیلمهای ایران و سینماگران فراملی در فرانسه
- با نظرسنجی از ۱۷۷ منتقد فیلم؛ نشریه ایندی وایر برترینهای سال ۲۰۲۴ سینما را معرفی کرد
آخرین ها
- برگزاری پانزدهمین کنفرانس بینالمللی فناوری اطلاعات و دانش با حمایت همراه اول
- برگزاری جشنواره فیلم ۱۰۰ در اردیبهشت سال آینده/ «فراصد» بخش جدید جشنواره با رویکرد فلسطین
- حذف فرهنگ از سبد طبقه متوسط؟/ هزینههای سبد فرهنگی خانواده ۴نفره در تهران چقدر است؟
- نکوداشت زنده یاد اکبر عالمی و بزرگداشت مهدی رحیمیان در آیین معرفی برندگان هفتمین جایزه پژوهش سال سینما
- با پیشتازی «۴۷» و «مخفیانه»؛ نامزدهای جوایز اسکار سینمای اسپانیا معرفی شد
- همزمان با سالگرد اولین نمایش عمومی «قیصر»؛ بزرگداشت مسعود کیمیایی برگزار میشود
- دو خبر از جشنواره بینالمللی تئاتر فجر؛ زمان بازبینی حضوری و انتخاب نهایی آثار بخش دیگرگونههای نمایشی/ آغاز ثبتنام اصحاب رسانه و منتقدان
- برگزاری نمایشگاه پشت دریای وهم
- حضور همراه اول با مجموعهای از سرویسهای فناورانه در نمایشگاه تلکام ۲۰۲۴
- بازگشت جنابخان به تلویزیون همراه با محسن کیایی
- «در آغوش درخت» بهترین فیلم بلند سینمای جهان جشنواره هندی شد
- نکوداشت خسرو خسروشاهی در جشنواره فیلم رشد
- «شهر خاموش» و «شناور» در شبکه نمایش خانگی
- به پاس یک عمر دستاورد سینمایی؛ خرس طلایی افتخاری برلین به تیلدا سوئینتون اهدا میشود
- کنسرت نمایش ایرج، زهره، منوچهر / گزارش تصویری
- حقایقی درباره محمد نوری به بهانه سالروز تولد او/ مردی که از شکست هراس نداشت
- ذلت ماندن یا لذت رفتن و رستن!
- جدول فروش سینمای ایران در آخرین روز پاییز/ پنج فیلمی که از ابتدای امسال بیش از ۱۰۰ میلیارد فروختند
- نمایش «دِویل» تمدید شد/ آغاز اجرای نمایش «تشنگان» از ۴ دی
- شایعه فروش آثار تجسمی مربوط به فروغ فرخزاد و سهراب سپهری/ سریال و فیلم مستند سهراب و فروغ به زودی کلید میخورد
- نامزدی یک فیلم کوتاه ایرانی-آمریکایی در جوایز آکادنی فیلم سوئد
- نشست خبری بزرگداشت فروغ فرخزاد / گزارش تصویری
- درباره سه مستند سینماحقیقت/ از جسارت نمایش عریان اعتیاد تا عشق به سینما در اتاق آپارات
- به خاطر نقش برجسته در صنعت سینما؛ کریستوفر نولان و همسرش، شوالیه و بانوی فرمانده شدند
- چرا «لیلی» سریال «داییجان ناپلئون» زشت بود؟/ پاسخ ناصر تقوایی را بخوانید
- «تیآرتی» ترکیه آغاز به کار کرد؛ صداوسیما هنوز در فکر سانسور است
- سیمرغ مردمی به جشنواره فیلم فجر بازگشت
- بستههای ویژه شب یلدای همراه اول با هدیه دیجیتال معرفی شد
- آنونس رسمی عاشقانه «عزیز» رونمایی شد
- با نظرسنجی از ۱۷۷ منتقد فیلم؛ نشریه ایندی وایر برترینهای سال ۲۰۲۴ سینما را معرفی کرد