به گزارش سینماسینما، معاونت توسعه فناوری و مطالعات سینمایی در تحقیقی به مقایسه تطبیقی گیشه پائیزی سینما در سالهای ۹۶ و ۹۵ پرداخته است. در این تحقیق مشخص شد که گیشه پائیز ۹۶ با تعداد چهار میلیون و ۹۳۹ هزار ۷۵۰ نفر تماشاگر نسبت به گیشه پائیز ۹۵ با چهار میلیون و ۸۷۳ هزار و ۳۵۰ نفر دارای رشد یک درصدی تعداد تماشاگر بوده است.
همچنین در این تحقیق گیشه سینما در پائیز ۹۶ با مجموع فروش ۳۸ میلیارد و ۲۵۹ میلیون و ۹۴۱ هزار تومان نسبت به گیشه سینما در پائیز ۹۵ با ۳۲ میلیارد و ۴۳۶ میلیون و ۸۹۰ هزار تومان شاهد رشد ۱۸ درصدی در میزان فروش بوده است.
براساس این تحقیق، تعداد سالن های فعال با سیستم مکانیزه در پائیز سال ۹۶ با مجموع ۳۵۶ سالن نسبت به ۲۹۵ سالن در پائیز ۹۵، دارای رشد ۲۱ درصدی نسبت به پائیز سال گذشته بوده است.
تعداد صندلی در پائیز سال ۹۶ دارای رشد ۱۳ درصدی نسبت به پائیز سال گذشته و نرخ متوسط بلیت نیز در پائیز سال ۹۶ دارای رشد ۱۶ درصدی نسبت به پائیز سال گذشته بوده و متوسط فروش هر صندلی در پائیز ۹۶ نسبت به پائیز سال ۹۵ حدود چهار درصد افزایش داشته است.
همچنین طبق این گزارش، متوسط ورود تماشاگر به هر سالن در پائیز ۹۶ حدود ۱۶ درصد کاهش و متوسط نشستن تماشاگر بر هر صندلی در پائیز ۹۶ حدود ۱۱ درصد کاهش نسبت به پائیز سال ۹۵ داشته است.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بنیاد ایرانشناسی برگزار میکند؛ نشست تخصصی روایت وطن در سینمای ایران
- امروز، روز ملی سینما نیست!
- چاقوکشی برای رسیدن به حق!/ درباره لزوم فاصلهگذاری بین هنرمند و انسان خوب
- سینمای ایران از نفس افتاده است
- از تاریکی گفتن موجب روشنایی نمیشود/ سینمای ایران نیازمند فیلمهایی است با تم امید و جسارت
- چرا سیاهنمایی کارِ سینمای ایران نیست
- «کشتارگاه»، «تیغ و ترمه» و «بهت» به زودی وارد شبکه نمایش خانگی میشوند/ آمار فروش اکران آنلاین
- سینمای ایران به هوای تازه نیاز دارد
- استقبال تماشاگران و منتقدین از یلدا در جشنواره ساندنس
- نکتههای گمشده سینمای ایران/ اهمیت دکور در سینمای دهه ۳۰ + ویدئو
- آزمون بزرگ «خانه پدری»
- سحر قریشی در جذب مخاطبان ناکام ماند/ گزارش فروش هفتگی سینمای ایران
- از رکوردزنی «متری شیش و نیم» تا فروش ۱۲۱ میلیاردی/ نگاهی به اتفاقات ۱۰۰ روز نخست سینمای ایران
- «زهرمار» اوج گرفت، «شبی که ماه کامل شد» صدرنشین ماند/ گزارش فروش هفتگی سینما
- گزارش سازمان سینمایی از وضعیت سالنهای سینمای کشور
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- زبان بهمثابه مقاومت؛ در یادِ بهرام بیضایی
- در اندوه فقدان چهره شاخص موج نو سینمای ایران؛ بازتاب جهانی درگذشت بهرام بیضایی
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ پروانه ساخت سینمایی برای ۷ فیلمنامه صادر شد
- در پاسداشت استاد بیبدیل هنرهای نمایشی ایران/ بیضایی، تاریخ و علامت تعجب
- در سوک سیاوش که از شاهنامه رفت
- یادبود بهرام بیضایی؛ ایرانی بودن بار بزرگی است بر دوش ما
- بریژیت باردو درگذشت
- برای رفتن غریبانه شیرین یزدانبخش؛ وصیتی به مثابه گلایه
- «کفایت مذاکرات» و خندههایی که از دل موقعیت میآیند
- «پرهیجان: نبرد برای اوبر»؛ چطور میتوانیم آرزوی شکستِ نجاتبخشمان را داشته باشیم؟
- درباره بازیگران زن مولف سینمای ایران/ ترانه علیدوستی؛ آخرین بازیگر زن مولف
- درباره اهمیت خواندن فیلمنامه اشغال بیضایی پس از جنگ ۱۲ روزه /بیگانه آزادی نمی آورد
- بهرام بیضایی درگذشت
- «موبهمو»؛ خط به خط، نفس به نفس، چهره به چهره
- در بیست و چهارمین دوره جشنواره؛ ۱۴ اثر از سینماگران ایرانی در داکا نمایش داده میشود
- از ۱۰ دیماه؛ «مرد خاموش» به سینماها میآید
- «بامداد خمار»؛ در منزلت فرودستی
- در ستایش سینمای بیچیز؛ همه چیز داشتن در عین بی چیزی
- آیین پایانی یازدهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی / گزارش تصویری
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی





