فیلم «ابلق» به کارگردانی نرگس آبیار به عنوان فیلم برگزیده «نشان فی» انتخاب شد و تندیس این جشنواره را دریافت کرد.
به گزارش سینماسینما، دومین جشنواره «نشان فی» با محوریت گفتمانسازی موضوع سواد مالی میان اصحاب هنر و مخاطبان عصر دیروز، یکشنبه ۲۴ اسفند ماه برگزار شد که در این جشنواره فیلم «ابلق» به کارگردانی نرگس آبیار و تهیه کنندگی محمدحسین قاسمی به عنوان فیلم برگزیده این جشنواره معرفی و تندیس این جشنواره را دریافت کرد.
همچنین فیلم «مامان» به کارگردانی آرش انیسی و فیلم «روشن» به کارگردانی روح الله حجازی نیز به عنوان فیلمهای شایسته تقدیر دومین جشنواره «نشان فی» انتخاب شدند.
جشنواره «نشان فی» به بررسی فیلمهای جشنواره فجر با نگاه سواد مالی میپردازد که بر اساس نظر هیأت داوران این جشنواره، از میان ۱۶ فیلم سی و نهمین جشنواره بین المللی فیلم فجر، ۱۰ فیلم، حاوی مفاهیم سواد مالی بودند که با نظر هیات داوران ۳ فیلم به مرحله نهایی این جشنواره راه یافتند.
دومین جشنواره «نشان فی» با حضور محمدحسین قاسمی و نرگس آبیار تهیهکننده و کارگردان فیلم «ابلق»، مجید برزگر و آرش انیسی تهیهکننده و کارگردان فیلم «مامان»، جواد نوروزبیگی تهیهکننده فیلم «روشن»، هیأت داوران جشنواره، دکتر خجسته عضو هیات علمی دانشکده صدا و سیما، دکتر احسانی مدیر شبکۀ نسیم، مسعود نجفی روابط عمومی جشنوارۀ فیلم فجر وجمعی از هنرمندان و دانشگاهیان برگزار شد.
در نخستین جشنواره «نشان فی» فیلمهای «عامهپسند»، «روز بلوا»، «بیصدا حلزون» و «سه کام حبس» به عنوان فیلمهای برتر انتخاب شدند.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «بامداد خمار»؛ عشق، طبقه و زبان تصویر
- هفت اثر جدید در راه شبکه نمایش خانگی
- نرگس آبیار خدای زدن به دل ماجراست
- «شبی که ماه کامل شد» به هند رفت
- «علت مرگ: نامعلوم»؛ فیلمی که تماشاگر را میخکوب میکند
- نگاهی به سریال «سووشون» اقتباسی از رمان سیمین دانشور/ قابهای زیبای شیراز
- «بامداد خمار»؛ از کتاب ممنوعه تا پلتفرمهای سینمای خانگی
- بیانیه «پلتفرم شیدا» درباره ادعای مطرح شده؛ رفتار غیرحرفهای را نمیپذیریم
- درباره «علت مرگ: نامعلوم»/ کاش نبود پنجرهای، یا چشمهایی که ما را بپاید
- پرداختن به آیین و فرهنگهای قشقایی در سریال تاریخی «سووشون»
- «بامداد خمار» مهرماه منتشر میشود
- پانزدهمین جشن بزرگ منتقدان و نویسندگان سینما؛ تجلیل از صدرعرفایی، پورشیرازی و طوسی/ «علت مرگ نامعلوم» بهترین فیلم شد
- نرگس آبیار، رییس هیئت داوران فستیوال TRT شد
- بیانیه ساترا درباره توقف پخش سریال «سووشون»
- «علت مرگ: نامعلوم» به اکران آنلاین رسید
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم





