بیست و هشتمین دوره جشنواره بینالمللی فیلمهای آسیایی وزول در کشور فرانسه با اعطای یک جایزه به فیلم «مجبوریم» ساخته رضا درمیشیان به کار خود پایان داد.
به گزارش سینماسینما، در این رویداد سینمایی که امسال از تاریخ اول فوریه (۱۲ بهمن) تا ۸ فوریه (۱۹ بهمن) برگزار شد، فیلم «مجبوریم» به کارگردانی رضا درمشیان موفق به کسب جایزه بهترین فیلم داستانی از نگاه مخاطبان جشنواره شد.
فاطمه معتمدآریا، نگار جواهریان، پارسا پیروزفر، بهمن فرمان آرا، پردیس احمدیه، مجتبی پیرزاده، بابک کریمی، همایون ارشادی، پریوش نظریه و رضا بهبودی از بازیگران فیلم سینمایی «مجبوریم» هستند که پخش کننده بین المللی «مجبوریم» مستقل های ایرانی (محمداطبایی (مستقل های ایرانی) و تهیهکننده آن رضا دُرمیشیان است.
امسال لیلا حاتمی بازیگر ایرانی یکی از داوران بخش اصلی جشنواره فیلمهای آسیایی وزول فرانسه بود که به همراه «کوجی فوکودا» کارگردان ژاپنی جایزه افتخاری دوچرخه طلایی این رویداد سینمایی را نیز دریافت کردند.
«جاده خاکی» به کارگردانی پناه پناهی، «موج سبز» به کارگردانی علی صمدی احدی، «سفر قندهار» ساخته محسن مخملباف، «جزیره آهنی» به کارگردانی محمد رسولاُف، «۳ رُخ» از جعفر پناهی، «یک روز، یک کلاغ» ساخته عبدالله علیمراد، «کلاغی که میخواست قویترین باشد» به کارگردانی محمدعلی سلیمانزاده و «گنجشک و پنبه دانه» ساخته مرتضی احدی سرکانی دیگر فیلمهای ایرانی حاضر جشنواره وزول فرانسه بودند.
امسال فیلم «یاناگاوا» ساخته «ژانگ لو» از چین جایزه دوچرخه طلایی بهترین فیلم این جشنواره را به خود اختصاص داد.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- سینما در ذات خود معترض است/ بررسی تاریخچه «سینمای اعتراضی» در ایران در گفتوگو با احمد طالبینژاد
- تیرهتر از شب/ نگاهی به فیلم «مجبوریم»
- جایزه حقوق بشر هامبورگ ۲۰۲۲ برای «مجبوریم»
- انگار این همهی جهنمی باشد که در دلِ این دنیای بیرحم به قاب درآمده/ نگاهی به فیلم «مجبوریم»
- «سگ بند» و «انفرادی» همچنان در صدر فروش/ گیشه سینما سردتر میشود؟
- بیانیه کانون فیلم و عکس دانشگاه صنعتی اصفهان/ چرا با نمایش «مجبوریم» در یک دانشگاه مخالفت شد؟
- سیلی سرخ/ نگاهی به فیلم «مجبوریم»
- در دیار خود غریب/ نگاهی به فیلم «مجبوریم»
- فروش میلیاردی فیلمها، در حالیکه هنوز هیچ کدام یک میلیون مخاطب نداشتهاند
- ققنوسی که از خاکستر برنخاست/ نگاهی به فیلم «مجبوریم»
- «مجبوریم» از چهارشنبه اکران میشود/ تشکیل شورای صنفی جدید تا یکشنبه
- نمایش آثاری که در ایران اکران نداشتهاند/ آثار سینمایی هشتمین جشنواره فیلمهای ایرانی در زوریخ اعلام شد
- توضیحات داریوش مهرجویی دربارهی ویدیوی دوم و ماجراهای نمایش فیلم «لامینور»
- چرا پروانه نمایش «لامینور» را تمدید نمیکنید؟/ یادداشت علیرضا داودنژاد
- جایزه افتخاری جشنواره وزول برای لیلا حاتمی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





