جشنواره مستند ایدفا امروز ۴۷ فیلم دیگر را به بخش های مختلف رویداد امسال خود اضافه کرد.
به گزارش سینماسینما، به نقل از سایت فستیوال، جشنواره مستند «ایدفا» امروز ۶ اکتبر، ۴۷ فیلم را به بخش های «اساتید»، «Paradocs» و «بهترین های فستیوال ها» رویداد امسال خود اضافه کرد.
در بخش «اساتید» این جشنواره ۱۸ فیلم از سینماگران مولف حوزه مستند انتخاب شدند که در میان آنها می توان به مستند برنده جایزه برلیناله «درخشیدن» ساخته ریتی پان، «عشق تلخ» ساخته یرژی اسلادکوفسکی، «ساختمان شهرداری» به کارگردانی فردریک وایزمن، «احمق، نه دیوانه» اثر الکس گیبنی و «اتوپیای آمریکایی دیوید بایرن» ساخته اسپایک لی اشاره کرد.
در بخش «Paradocs» جشنواره نیز ۱۱ تا از بهترین کارهای تجربی مستند نمایش داده می شود که از جمله آنها می توان به «دریای ارغوانی» امل الزکوت و خالد عبدالواحد، «۱۳» شینیا ایزابه و «علت مرگ» یوتی میستری اشاره کرد.
در بخش «بهترین های فستیوال ها» هم ۱۸ فیلم به این بخش که قبلا ۲۱ تای آن معرفی شده بود اضافه شد. یکی از فیلم های این بخش مستند «هنر زندگی در خطر» به کارگردانی مینا کشاورز محصول ایران و آلمان است، فیلم «بهشت زیر پای من است» به کارگردانی ساندرا مادی، « Punta sacra» ساخته فرانچسکو مازولنی نیز دیگر فیلم های شاخص این بخش هستند.
جشنواره مستند ایدفا بین روزهای ۱۸ تا ۲۹ نوامبر در آمستردام برگزار می شود.
منبع: صبا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- جایزه اینویژن در دست خسروانی و احمدوند؛ «روباه و ماه صورتیِ» اسکویی، بهترین فیلم ایدفا شد
- «اورول، ۵=۲+۲»؛ بهترین پادزهر برای دو ساعت موعظه
- مستند «در میان امواج» و روایتی زنانه از جنوب ایران
- مستند لهستانی از جشنواره هلندی جایزه گرفت/ ایدفا برندگان خود را شناخت
- دو جایزه از جشنواره ایدفا برای سینمای ایران
- ۴ فیلم ایرانی در جشنواره ایدفا/ مستندی از پگاه آهنگرانی در بخش مسابقه مستندهای کوتاه
- برگزیدگان جشنواره ایدفا معرفی شدند/ سه جایزه برای کارگردانان ایرانی
- معرفی برگزیدگان جشنواره بوسان/ سه فیلم ایرانی برنده جایزه شدند
- معرفی فیلمهای ایرانی که در جشنواره بوسان حضور دارند
- عرضه رایگان مستندهای منتخب ایدفا
- مهرداد اسکویی: با ساخت فیلمهایم به دنبال تغییر هستم
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- «رابین هود»؛ افسانهی شیرین مرد شریف قانون شکن!
آخرین ها
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت
- «زوتوپیا ۲» رکورددار فروش جهانی سینما شد
- صدای بخش خصوصی را بشنوید؛ هوای آلوده با تعطیلی تئاتر تمیز میشود؟
- «رها» بهترین فیلم اول جشنواره گوا شد
- سنگرم اندازه همان کافه ام بود





