اسامی فیلمهای بخش مسابقه بینالملل دوازدهمین دوره جشنواره بینالمللی فیلم مستند ایران سینماحقیقت اعلام شد.
به گزارش سینماسینما، هیات انتخاب بخش «مسابقه بینالملل» جشنواره پس از بازبینی حدود ۴۰۰۰ فیلم ارسالی از ۱۰۰ کشور به دبیرخانه، ۲۶ فیلم را برای نمایش و رقابت در بخش مسابقه بینالملل سینماحقیقت برگزیدند که این آثار تولید ۲۰ کشور از ۵ قاره جهان هستند.
اسامی فیلمهای منتخب بخش «مسابقه بینالملل» جشنواره سینماحقیقت به تفکیک سه بخش مستندهای کوتاه، نیمهبلند و بلند به این شرح است.
مستندهای کوتاه:
بعضی از این روزها (وینسنت فورستر/ انگلستان)، بقایا (آکشاتا دالوی/ هند)، دکتر (یاووز اوچر/ ترکیه)، در جستجوی همسر (سرگئی نیکولایف/ روسیه)، رویای لئوکادیا (کریشتف نویسکی/ لهستان)، شکارچیان قورباغه (باتوهام کورت/ ترکیه)، لولو: مروارید بوکسور (آسیمبه جان بیباگامبا/ تانزانیا)، لومیر (هریستینا بلوسووا، دانته روستاف/ ازبکستان)، من ویکتور هستم (اینا تسگووا/ روسیه)
مستندهای نیمهبلند:
آلگانش (لیا بلترامی، ماریانا بلترامی/ ایتالیا)، راگو رای، یک پرتره بیقاب (آوانی رای/ هند، نروژ، فنلاند)، فولاد خان (ناصر حسن خاندی/ هند)، کوه مورچهها (ریکاردو پالادینو/ ایتالیا)، مارسلین، یک زن، یک قرن (کوردلیا دووراک/ فرانسه، هلند)، محدودیتهای کار (آپولنا ریچلیکووا/ جمهوری چک)، میریم (آلکساندرا رخکالووا/ روسیه)
مستندهای بلند:
آلیشیا (مایا اُومس/ هلند)، از موسیقی تا سکوت (فرشید اخلاقی/ استرالیا)، انقراض کوسهها (راب استوارت/ آمریکا)، جنگ نُه ماهه (لاژلو کووژا/ مجارستان، قطر)، در تمامی لحظات (نیکولا فیلیبر/ فرانسه)، رویارویی با اژدها (صدیقه مُجدیدی/ آمریکا)، ساعت شلوغی (لوسیانا کاپلان/ مکزیک)، فرشتهها از جنس نورند (جیمز لانگلی/ آمریکا، دانمارک، نروژ)، لرزههای سخت و دور (خورخه لوپز ناوارته/ اسپانیا)، هزار و یک زن چون من (صحرا مانی/ فرانسه)
در بخش «مسابقه بینالملل» جشنواره سینماحقیقت، مستندسازان کشورهای هند، فرانسه، روسیه و آمریکا با ۴ فیلم در صدر هستند و فیلمسازان ایتالیا، ترکیه، هلند و نروژ هم ۲ فیلم دارند. اسپانیا، انگلستان، دانمارک، لهستان، جمهوری چک، فنلاند، مجارستان، استرالیا، مکزیک، ازبکستان، قطر، تانزانیا هم دیگر کشورهای حاضر در بخش رقابتی سینماحقیقت با یک فیلم هستند. اسامی فیلمهای ایرانی بخش مسابقه بینالملل جشنواره سینماحقیقت متعاقباً اعلام خواهند شد.
مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی، دوازدهمین دوره جشنواره بینالمللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را طی روزهای ۱۸ تا ۲۵ آذرماه ۱۳۹۷، با شعار «حقیقت بهترین راهنماست» که از فرمایشات حضرت علی(ع) است، در پردیس سینمایی چارسو شهر تهران برگزار خواهد کرد.
منبع: تسنیم
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- از وعده تحول تا نداشتن نگاه سمپات
- اعلام ۱۱ مستند بلند بخش مسابقه بینالملل «سینماحقیقت ۱۹»
- ۱۶۰۶ قطعه عکس به دبیرخانه مسابقه «از قاب تا روایت» رسید
- درباره سه مستند سینماحقیقت/ از جسارت نمایش عریان اعتیاد تا عشق به سینما در اتاق آپارات
- برگزاری دومین جلسه شورای سیاستگذاری؛ دو بزرگداشت و یک نکوداشت در جشنواره «سینماحقیقت»
- «احمد»، «عیدوک» و «فرشتهها» نمایش داده میشود
- محمدعلی الستی مطرح کرد؛ سینمای معناگرا نباید وارد سینمای مستند شود/ پیشنهاد تغییر نام جشنواره به «سینما واقعیت»
- پوستر «کنج» رونمایی شد/ متقاضی «سینماحقیقت»
- عاید نباء در پنل «غزه» سینماحقیقت
- مروری بر برگزیدگان ادوار جشنواره سینماحقیقت که فیلم داستانی ساختهاند/ از نرگس آبیار تا مهدی شامحمدی، محمد کارت و محمدحسین مهدویان
- مهلت ارسال اثر به جشنواره سینماحقیقت تمدید شد
- وحید اسفندیاری: موافق تعدد جوایز در جشنوارهها نیستم
- حمیدی مقدم دبیر شانزدهمین جشنواره بینالمللی سینماحقیقت شد
- آب را گل نکنیم/ نگاهی به مستند «کاریز، قصه آب»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی





