سی و سومین دوره جوایز سینمایی «گویا» که به عنوان اسکار سینمای اسپانیا شناخته میشود، برندگان خود را شناخت.
به گزارش سینماسینما به نقل از اسکرین، در حالی برندگان جوایز گویا معرفی شدند که فیلم «همه میدانند» ساخته اصغر فرهادی جایزهای را از آن خود نکرد. این در حالی است که این فیلم در ۸ بخش نامزد شده بود.
در این مراسم «قهرمانان» ساخته خاویر فسر جایزه بهترین فیلم این جشنواره را از آن خود کرد.
این فیلم کمدی که به عنوان نماینده سینمای اسپانیا در بخش اسکار خارجی زبان معرفی شده بود، با بازی خاویر گوتیهرس درباره مارکو مونتس مربی تیم بسکتبال در مادرید است که بعد از درگیری با سرمربی در جریان یک بازی، اخراج و مجبور میشود با تیمی متشکل از بازیکنان ناتوان ذهنی کار کند.
«همه میدانند» در هشت بخش شامل بهترین فیلم، کارگرانی و فیلمنامه غیراقتباسی، ترانه، بازیگر نقش اصلی مرد، بازیگر نقش اصلی زن، بازیگر نقش مکمل مرد و بهترین تدوین نامزد این جوایز بود.
برنده اصلی جوایز گویا ۲۰۱۹ فیلم «قلمرو» ساخته رودریگو سوروگوین بود که با ۱۳ نامزدی، هفت جایزه به خانه برد. جایزه بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر نقش اصلی مرد، بازیگر نقش مکمل مرد، فیلمنامه غیراقتباسی، موسیقی، تدوین و صدابرداری به این فیلم تعلق گرفت.
سوسی سانچز برای فیلم «بیماری یکشنبه» جایزه بهترین بازیگر زن نقش اصلی را دریافت کرد و جایزه نقش مکمل زن نیز به کارولینا یوسته برای فیلم «کارمن و لولا» رسید.
«یک روز دیگر از زندگی» ساخته دمین ننو و رائول دلا فونته جایزه بهترین انیمیشن را به خانه برد.
جایزه بهترین کارگردان نوظهور به آرنتا اِچوریا برای فیلم «کارمن و لولا» تعلق گرفت.
«سکوت دیگران» به کارگردانی المودنا کارسدو و روبرت باهار جایزه بهترین اثر مستند این جوایز را به خانه برد.
جایزه بهترین فیلمبرداری نیز نصیب «شهر تفنگ» رسید.
«جنگ سرد» نیز یک موفقیت دیگر کسب کرد و بهترین فیلم اروپایی شناخته شد.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- اولین اخبار غیر رسمی درباره فیلم اصغر فرهادی
- «فروشنده» در آینه مکتب نقد عمیقگرا / فیلمی که مخاطبانی فراگیر دارد
- «ارتفاع پست»؛ پرواز اضطراب و امید بر فراز خاکِ ایران
- یادداشت محمد حقیقت/ رکوردشکنی «یک تصادف ساده» در فرانسه/ نگاهی به فروش فیلمهای سه فیلمساز مهم
- آغاز فیلمبرداری «داستانهای موازی» در پاریس
- نمایش «جدایی نادر از سیمین» در ایتالیا
- نمایش آثار مهرجویی، بیضایی و فرهادی در جشنواره مطرح ایتالیایی
- کلاس پیشرفتهی اصغر فرهادی در دبی
- جوایز دیوید دی دوناتلو اهدا شد/ «ورمیلیو»؛ فاتح شب اسکار سینمای ایتالیا
- طرح یک دادخواست جدید؛ زخم «قهرمان» دوباره برای فرهادی باز شد
- «داستانهای موازی» به خریداران عرضه میشود/ پروژه جدید فرهادی در بازار کن
- تایید خبر سینماسینما؛ نام فیلم، بودجه و اسامی بازیگران فیلم اصغر فرهادی اعلام شد
- معرفی بازیگران فیلم تازه اصغر فرهادی
- فیلمی که هنوز عنوانش اعلام نشده؛ اثر جدید اصغر فرهادی در پاریس
- فیلم جدید اصغر فرهادی در نیویورک ساخته میشود
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





