معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی بیان کرد: فیلمهایی که از اکران نوروزی حذف شدند، مشکلی برای دریافت پروانه نمایش ندارند بلکه برای اکران در این مقطع انتخاب نشدند.
به گزارش سینماسینما، حبیب ایل بیگی در حاشیه مراسم تقدیر از مدیرعامل سابق موسسه “سینما شهر” در پاسخ به اینکه چرا فیلم “لامینور” و “علفزار” از اکران نوروزی حذف شدند؟ گفت: انتخاب فیلمهای نوروزی با سازمان سینمایی است و سازمان برای اکران در این مقطع با جمیع شرایط باید فیلمها را انتخاب کند که در جمعبندی نهایی دو فیلم “لامینور” و “علفزار” در این فهرست قرار نگرفتند.
او درباره اینکه دلیل این انتخاب نشدن چه بوده؟ گفت: اینطور به جمعبندی رسیدیم.
وی در پاسخ به سوال که آیا ممیزی مسئله اکران نشدن فیلم «لامینور» است؟ بیان کرد: نه اصلاً چنین چیزی نیست. اینها -لامینور و علفزار- فیلم هایی هستند که مجوز می گیرند مشکلی برای اکران ندارند ولی برای اکران نوروزی انتخاب نشدند. درواقع ما بر اساس پارامترهایی به هفت فیلم رسیدیم که روز گذشته نهایی و به شورای صنفی نمایش اعلام شدند و اسامی آنها نیز امروز احتمالاً از سوی شورا اعلام خواهد شد.
ایلبیگی با بیان اینکه در اکران نوروزی به تنوع فکرشده تا هم فیلمکودک داشته باشیم هم کمدی، هم اجتماعی و هم انقلابی در ادامه در پاسخ به اینکه اگر فیلمها مشکلی ندارند چرا سازمان سینمایی به سمت تصمیماتی میرود که حاشیه ایجاد شود؟ گفت: انتخاب فیلم در اکران نوروزی شرایط خاصی دارد و توجه به پیشکسوتان هم حتماً اهمیت دارد. البته من این گله را از دوستان دارم که بدون هماهنگی این فیلم را در فهرست قرار دادند. به آنها -شورای صنفی و تهیهکننده لامینور – گفتم شاید شما به ایشان -داریوش مهرجویی – کمک نکردید. من با تهیهکننده فیلم در این چند روز صحبت کردم و حتی درخواست کردیم که دیدار حضوری داشته باشیم ولی شرایط آن فراهم نشد و گفتند ایشان کسالت دارند، اما نگفتند که در بیمارستان بودهاند. در سه روز گذشته که با آقای درمیشیان صحبت میکردم هیچ اشاره ای به این موضوع نکردند که آقای مهرجویی در آیسییو بودند. بنابراین فکر میکنم گره زدن این ماجرا ها به هم کار درستی نیست و باید در یک فرایند منطقی و درست برای مراقبت از کلیت سینما همه جوانب را در نظر بگیریم و الان هم این اتفاق افتاده است. الان فقط بحث انتخاب است.
او افزود: درباره فیلم “علفزار” هم بیشتر یکسری نکات تخصصی وجود دارد نه ممیزی بنابراین پروانه نمایش آن صادر میشود.
جبیب ایل بیگی در پاسخ به دیگر سوال ایسنا درباره اینکه چه شد سازمان سینمایی از موضع خود برای بازگشت مجوزهای سریال های نمایش خانگی به وزارت ارشاد کوتاه آمد و این روند را به ساترا واگذار کرد؟ گفت: در مصاحبه اخیری که داشتم اصلا نگفتم که چنین چیزی به طور کامل اتفاق افتاده است، فقط گفتم فعلا تا روشن شدن این ماجرا، ما در سازمان سینمایی سریال و کارهایی که برای پلتفرمها هست را بررسی نمی کنیم.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای دو فیلم سینمایی
- با موافقت شورای بازبینی فیلمهای سینمایی؛ چهار فیلم پروانه نمایش گرفتند
- صدور پروانه نمایش برای دو فیلم سینمایی
- صدور پروانه نمایش برای فیلمهای شهاب حسینی و حسین میرزامحمدی
- پاسخ امیر اثباتی به نامه مسعود امینی تیرانی؛ وظیفه خانه سینما «ایستادن» در یک سمت نیست/ «حرکتِ جدی» برای تغییر به نفع همه سینماگران است!
- پاسخ امینی تیرانی به امیر اثباتی/ مطالبه این باشد؛ چرا خانه سینما سمتِ سینمای مستقل و زیرزمینی نمیایستد؟
- نامه سرگشادهی امیر اثباتی به خانه سینما؛ مطالبهی حذف مجوزهای ساخت و نمایش فیلم، وظیفهی خانه سینماست
- صدور پروانه نمایش برای دو فیلم سینمایی
- با موافقت شورای بازبینی فیلمهای سینمایی؛ «زن و بچه» و ۴ فیلم دیگر پروانه نمایش گرفتند
- موافقت با ساخت ۶ اثر غیرسینمایی و اکران ۶ فیلم سینمایی
- با موافقت شوراهای پروانه ساخت و نمایش؛ مجوز ساخت ۷ فیلم غیر سینمایی و پروانه نمایش ۴ فیلم سینمایی صادر شد
- با موافقت شورای بازبینی فیلمهای سینمایی؛ ۹ فیلم پروانه نمایش گرفتند
- پس از گذشت حدود ۲ ماه؛ فروش اکران نوروزی سینماها به ۲۷۰ میلیارد رسید
- اکران آنلاین غیرمنصفانه و ناعادلانه است/ چرا «کاپیتان» قربانی شد؟
- صدور پروانه نمایش غیرسینمایی برای ۴۱ اثر
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد





