مهندس مجید مسچی، مدیرعامل موسسه سینماشهر، تعداد پردیس های سینمایی در کشور را کافی ندانست و گفت: قاعدتا باید تعداد بیشتری پردیس سینمایی در سطح کشور ساخته شود.
به گزارش سینماسینما، او افزود: واقعیت این است که ساخت سینمای مستقل دیگر به دلیل قیمت بالای زمین، به صرفه نیست. ضمن این که سینما نمی تواند در بیرون شهر و جاهایی که قیمت زمین ارزان تر است، ساخته شود، بلکه حتما باید در جای مرغوب و قابل دسترسی شهر احداث شود. بنابراین تمایل سرمایه گذاران این است که سینماها را در مجتمع های تجاری بسازند. این مساله دو حسن دارد؛ یکی این که کار اقتصادی تر می شود و دیگر این که یک رابطه دوسویه به وجود می آید، یعنی هم سینما به مجموعه تجاری کمک می کند و هم مجموعه تجاری به سینما. این موضوع توجیه دارد و الگویی است که در همه جای دنیا جواب داده است.
مسچی ادامه داد: ساخت چنین پردیس هایی فقط در شهرهایی بزرگ با گردش اقتصادی بالاامکانپذیر است و جواب می دهد. به همین دلیل همین الان چند پردیس در برخی نقاط کشور مشغول ساخت است و یکی دوتای آن تا عید به بهره برداری می رسد. پردیس مگامال در شهرک اکباتان با ۹ سالن، مجموعه سیتی سنتر اصفهان با ۷ سالن، مجموعه اطلس در جنوب مشهد با ۷ سالن، سینما شهرآفتاب در مجموعه خلیج فارس شیراز با ۷ سالن، از جمله این پردیس های در حال احداث است.
او گفت: باتوجه به فروش های خوب اخیر فیلم ها، سرمایه گذاران تازه دارند سینما را کشف می کنند. ساخت سالن های سینمایی می تواند مجتمع های تجاری را نجات دهد و به آنها رونق ببخشد.
مسچی درباره نقش کمرنگ دولت در این خصوص هم توضیح داد: اینجا دو بحث مطرح است. یکی بحث کمک های قانونی و مقرراتی است که آن را قبول دارم. چون قبلادر برنامه سوم و چهارم توسعه، بندی به عنوان ۱۶۱ داشتیم که امتیازی به سازندگان مجموعه های تجاری می داد و در بحث تغییرکاربری به میزان سطح سالن سینما، می توانستند از عوارض شهرداری تخفیف بگیرند. متاسفانه این مزیت قانونی و مقرراتی در برنامه پنجم حذف شد.
جام جم
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش





