در پی اعلام برنامه نقد سینما مبنی بر نقد و بررسی فیلم «آشغالهای دوستداشتنی» بدون حضور کارگردان، محسن امیریوسفی تایید کرد که اجازه حضور در برنامه تلویزیون را پیدا نکرده است.
به گزارش سینماسینما، محسن امیریوسفی در پاسخ به پرسشی در این زمینه، نوشته است: «قرار بود جمعه شب در برنامه سینمایی نقد سینما در مورد فیلم «آشغالهای دوستداشتنی» با آقای افخمی صحبت کنم ولی شب گذشته تهیهکننده محترم برنامه اطلاع دادند که از طرف تلویزیون اجازه حضور در این برنامه به من داده نشده است.
این در حالی است که آذرماه من در برنامه زنده میزانسن شبکه ۵ در مورد بحث پروانه ساخت صحبت کردم ولی شاید چون آن موقع بیکار و فقط به دنبال اکران فیلمم بودم خطری برای تلویزیون وجود نداشت ولی الان به علت اکران «آشغالهای دوستداشتنی» فیلمسازی خطرناک شدهام!
متاسفانه پیش از این هم از پخش تیزر تلویزیونی محروم شدیم و توجهی به درخواست ما نشد.
ولی واقعیت این است که بعد از شش سال توقیف و در فصل بد اکران مردم استقبال غیرمنتظرهای از «آشغالهای دوستداشتنی» کردند و این استقبال بدون حمایت تلویزیون بود و همین نشان میدهد که فیلم ما نیازی به تلویزیون ندارد ولی سوال من این است تلویزیونی که کتک خوردن چندباره زن از شوهر را عادی جلوه میدهد و گفتوگو درباره مسائل خصوصی اسطورهای مثل تختی را مثل آب خوردن بیان میکند چگونه است که فیلمی را که مورد استقبال مردم قرار گرفته و صدرنشین اکران اسفندماه شده اینچنین کنار میگذارد؟! تلویزیونی که کسی چون عادل فردوسیپور را اینگونه کنار میگذارد و برنامههای سرگرمکنندهاش کپی دست چندم آنور آبی است و اسپانسرهای مربع ستارهایاش کم مانده وسط اذان هم تبلیغ پخش کنند! با فیلمی مثل «آشغالهای دوستداشتنی» مشکل دارد که در مورد گفتوگو، وحدت و آشتی است.
البته از طرفی هم میشود دید تلویزیونی که سالها بزرگان فرهنگ و هنر کشورمان را کنار گذاشته و فیلمهای مطرح سینما را هر بار کوتاهتر میکند و سانسور روی سانسور میکند دیگر حوصله یک فیلم سینمایی روی پرده مثل «آشغالهای دوستداشتنی» را ندارد که بعد از شش سال توقیف و در فصل سرد اکران هنوز جان دارد و مردم آن را میپسندند؛ فیلمی که حالا هر تماشاگرش یک رسانه برای آن شده است.
مسئله من حضور داشتن در یک برنامه تلویزیونی نیست ولی امیدوارم تلویزیون از «آشغالهای دوستداشتنیهراسی» دست بردارد.
همانطور که در شش سال گذشته تابع نگاه آرام و صلحطلب «آشغالهای دوستداشتنی» بودم و با تلاش و آرامش فیلمم را رفع توقیف کردم حالا هم میگویم: آقای صدا و سیما، «آشغالهای دوستداشتنی» فقط یک فیلم است؛ لطفا از آن نترسید.»
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- به خاطر یک نقد طنزآمیز؛ شورایعالی تهیهکنندگان از محسن امیریوسفی شکایت کرد
- واکنش آقااسفندیار به بیانیه شورایعالی تهیه کنندگان در مورد پروانه ساخت
- محسن امیریوسفی: روزی در این مملکت دادگاه رسیدگی به جنایات فرهنگی تشکیل میشود
- بازگشت آقااسفندیار با واکنش به بیانیه هیات انتخاب کمیته اسکار
- اکران آنلاین «قیف» از سهشنبه
- انتشار عکس گریم متفاوت رضا عطاران/ «قیف» اکران میشود
- «قیف» با رضا عطاران به سینما میآید
- مراسم بزرگداشت کیومرث پوراحمد در خانه سینما
- جشنواره فریبورگ و نمایش ۵ فیلم کوتاه ایرانی
- کتاب محسن امیریوسفی اجازه توزیع در بازار کتاب را پیدا نکرد
- محسن امیریوسفی، مجددا رئیس کانون کارگردانان سینمای ایران شد
- هیات مدیره جدید کانون کارگردانان سینما انتخاب شدند
- پروانه ساخت یک فیلم سینمایی صادر شد
- در شب محمدعلی نجفی مطرح شد؛ روشنفکری که برای نجات سینما تلاش کرد
- یادداشت محسن امیریوسفی در سوگ عباس اسفندیاری، بازیگر «خواب تلخ»/ مرگ یک سلبریتی خصوصی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم





