رئیس حوزه هنری با بیان اینکه برخوردهای اخیر با فیلم «رستاخیز» جرئت فیلمسازان دینی را گرفت، افزود: انتقاد از هزینههای فیلم «محمد(ص)» باعث تعجب است چرا که این فیلم اهرمی مهم در معرفی صحیح چهره اسلام و ایران به جهانیان است.
به گزارش سینما سینما ،محسن مومنی شریف، رئیس حوزه هنری در گفتوگو با خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا) درباره فیلمهای «محمد رسول الله(ص)» و «رستاخیز» اظهار کرد: هر دو فیلم انصافاً برای سینمای ما هدیهای بودند، همچنین نشان میدادند که جایگاه کارگردانان و عوامل سینمایی ما نیز کجاست، زیرا استانداردهای سینمای ایران را بالا بردند و اثبات کردند که اگر امکانات باشد و حمایت شوند، سینمای ما استعداد و توان ورود به حوزههایی از این دست را دارد. فیلم «محمد رسولالله(ص)» بعد از فیلم مصطفی عقاد، دومین فیلمی است که در سطح جهانی و در رابطه با معرفی پیامبر(ص) ساخته شده. این فیلم از جهاتی حرفهای جدیدی برای گفتن دارد. به ویژه نشان دادن چهره صمیمی، رحمانیت پیامبر اکرم(ص) و رحمه اللعالمین بودن ایشان، از جمله امتیازات مهم فیلم است که در هر جای دنیا به ویژه جهان اسلام به نمایش درآید، مورد استقبال قرار میگیرد.
وی درباره نحوه اکران این فیلم سینمایی گفت: ما دخالتی در این کار نداریم، اما امیدوارم بهترین تصمیم برای اکران جهانی این فیلم سینمایی گرفته شود، زیرا کارهایی اینچنین که میتوان از آن به عنوان سرمایههای کشور نام برد باید به هر شکل ممکن حمایت شوند؛ البته باید توجه داشت که دستاوردهای کارهایی نظیر فیلم «محمد رسول الله(ص)» یک یا دو نمونه نیست، بلکه تبعات مثبت داخلی و خارجی فراوان دارد، حتی به لحاظ سیاسی هم این کار میتواند نتایج بسیار با ارزشی در پی داشته باشد.
دستاوردهای فراوان فیلم «محمد رسول الله(ص)»
رئیس حوزه هنری ادامه داد: دستاورد فرهنگی این فیلم برای نظام جمهوری اسلامی ایران و مردم بسیار بزرگ است، زیرا در دنیایی که روی محور ایرانهراسی تاکید میشود و این رویکرد به عنوان موضوع اساسی و عمده رسانههای غربی است. این کار اهرمی مهم در معرفی صحیح چهره اسلام و ایران است. با این توضیح معتقدم در تولید این کارها عددها و مبالغی که خرج میشوند، اهمیت ندارد، اما تعجب میکنم وقتی میبینم که درباره هزینه این کار انتقاداتی میشود، آیا رسالت ما به عنوان کشوری انقلابی و اسلامی جزء ساخت چنین کارهایی است.
مومنی شریف در انتها گفت: متاسفانه برخوردی که با فیلم «رستاخیز» شد بسیاری از انگیزهها را از بین برد، به طوری که فیلمسازان علاقهمند به این حوزه کمتر اشتیاقی پیدا میکنند که اقدام به ساخت چنین کارهایی کنند، چون وقتی با فیلمسازی چون احمدرضا درویش چنین برخوردی میشود طبیعی است که دیگر فیلمسازان جرئت نزدیک شدن به این مضامین را به خود نمیدهند. تاسف دیگر از عدم اجازه پخش رستاخیز این است که فیلم به نوعی در شرایط امروز به خوری تفکر تکفیریها را نقد میکند و ماهیت اندیشههای آنها را به جهانیان میشناساند.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- موزه سینما برگزار میکند؛ برپایی نمایشگاه عکس «سینما و محرم» به همراه اکران ده فیلم
- سینماسینما/ معرفی ۲۰ فیلم برتر جشنوارهی ساندنس از نگاه منتقدان هالیوود ریپورتر/ پیشنهاد تماشای فیلم در ایام نوروز
- تفاوت میان دنیای مجازی و دنیای حقیقی در سینما!
- مصائب «رستاخیز»/ به بهانه اکران برخط فیلمی که باز هم پرده سینما را نخواهد دید
- تهیهکننده رستاخیز قصد دارد این فیلم را در نتفلیکس عرضه کند
- تابناک: انتشار نسخه با زیرنویس فارسی «رستاخیز» در فضای مجازی/ ۱۷٫۳ میلیارد دود شد!
- احمدرضا درویش: منتظر نسخه قانونی «رستاخیز» باشید/جهانیشدن سینمای ایران توهم است
- کواکبیان در تذکر شفاهی در صحن علنی : وزیر ارشاد به موضوع انتشار فیلم رستاخیز ورود کند
- ابراز تأسف کانون کارگردانان از قاچاق «رستاخیز»
- یادداشت اختصاصی دانش اقباشاوی درباره فیلم رستاخیز/ بیعت با نور
- گپی با پوریا پورسرخ/ این بازیگر، از بزرگترین حسرت زندگیاش میگوید
- اکران «رستاخیر» برای خانواده فرماندههان شهید
- «رستاخیز»؛ پروندهای که هنوز باز است
- فیلم «رستاخیز» از جشنواره چندین جایزه گرفت اما یک روزه از اکران پایین آمد! از این تناقض خنده دارتر داریم؟!
- ناگفتههایی درباره حسین جعفریان در گفتوگو با احمدرضا درویش
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- انجمن منتقدان آثار چهل و سومین جشنواره فیلم فجر را داوری میکند
- یک برنده اسکار، رئیس هیات داورانِ جشنواره فیلم کوتاه عباس کیارستمی شد
- انتشار فراخوان نخستین جشنواره نمای باران
- صیدِ کارگردان بزرگ
- ماجرای برخورد کیمیایی با کاپولا و انتقاد کیمیایی از ساخت ادامه پدرخوانده توسط کاپولا
- اختصاصی سینماسینما/ تازهترین فیلم کارگردان افغانی تبار در مسابقهی جشنواره برلین
- اثر کارگردان ایرانی، نماینده آمریکا در برلین/ آثار چند بخش از هفتاد و پنجمین جشنواره برلین اعلام شد
- کپی برداری ترامپ از روی دست مسئولان سینمایی
- دیوید لینچ درگذشت
- درباره “هادی عامل” و برنامه صداوسیما
- با نامزدی در ۳۲ رشته؛ یونیورسال در بفتای ۲۰۲۵ درخشید
- برای دریافت اسکار ۲۰۲۵؛ انجمن نویسندگان نامزدهای بهترین فیلمنامه را معرفی کرد
- حتی نام ایران او را به گریه میانداخت/ داور زنده زنده دق کرد
- به بهانه برنامه «جعبه سیاه»؛ کفن و آگهی فوت لیاقت چه کسانی است؟
- یک روزنامه نگار و طنزنویس درگذشت/ ابراهیم نبوی به زندگی خود پایان داد
- نامزدهای جوایز بفتا اعلام شد
- خالق و کارگردان سریال: فصل سوم «بازی مرکب» پایان دنیای آن نخواهد بود
- صدور پروانه ساخت غیرسینمایی برای ۴ اثر/ اعضای جدید شورای پروانهی فیلمسازی غیرسینمایی معرفی شدند
- معرفی مکانهای میزبان ۳ بخش از جشنواره تئاتر فجر
- آیین قرعهکشی نمایش فیلمهای جشنواره ۴۳ام / گزارش تصویری
- درباره دو فیلم حاضر در جشنواره فجر/ استعدادهای تازه در سینما
- برنامه نمایش آثار جشنواره فیلم فجر ۴۳ در سینمای رسانه مشخص شد
- فیلم جدید اصغر فرهادی در نیویورک ساخته میشود
- چرا «علت مرگ: نامعلوم» از اکران بازداشته شده بود؟/ پرسشهای بیپاسخ
- اعطای تندیس زرین جایزه ملی مدیریت مالی ایران به همراه اول
- ارائه بستههای ویژه همراه اول بهمناسبت روز پدر
- مرگ ۲ چهره برنده اسکار/ فیلیس دالتون و کلود جرمن درگذشتند
- معرفی آثار مستند راهیافته به چهل و سومین جشنواره فیلم فجر
- بدرقه فریدون شهبازیان به خانه ابدی؛ علیزاده:هنرمندان ما ارج و قرب ندارند/ کاش از رنجی که کشید، حرف میزد
- معرفی برگزیدگان نخستین دوره جشنواره تئاتر «خوشه پروین»/ منیژه محامدی تجلیل شد