مروری بر آثار پوران درخشنده در نوزدهمین دوره جشنواره بینالمللی فیلم «داکا» در کشور بنگلادش برگزار میشود.
به گزارش سینماسینما نوزدهمین دوره جشنواره بینالمللی فیلم «داکا» Dhaka در بخش «بزرگداشت یک فیلمساز» Retrospective به بررسی و مرور آثار پوران درخشنده میپردازد؛ که این مراسم، با حضور این کارگردان، فیلمنامهنویس، تهیهکننده و پژوهشگر ایرانی و نمایش تعدادی از فیلمهای این سینماگر سرشناس ایرانی از جمله؛ «زیر سقف دودی»، «هیس! دخترها فریاد نمیزنند»، «کودکان ابدی» و «رؤیای خیس» برگزار میشود و بعد از نمایش این آثار سینمایی جلسات پرسش و پاسخ نیز در برنامه این رویداد سینمایی گنجانده شده است.
پوران درخشنده در روزهای حضور در نوزدهمین دوره جشنواره بینالمللی فیلم «داکا»، مستر کلاس و ورکشاپ تخصصی سینمایی را برگزار میکند.
از طرف مسئولان برگزارکننده این رویداد سینمایی کارهای مقدماتی لازم برای نخستین دوره ترکیبی شامل؛ نمایشهای مجازی و همچنین فیزیکی آثار شرکت کننده در جشنواره در حال انجام است.
نوزدهمین دوره جشنواره بینالمللی فیلم «داکا» DIFF به همت انجمن «فیلم رنگین کمان» و با نمایش ۲۰۰ فیلم از کارگردانان ۶۰ کشور جهان در بخشهای مختلف رقابتی و غیررقابتی از جمله؛ بخش «رقابتی فیلمهای آسیایی»، بخش «سینمای جهان»، بخش «گذشتهنگر»، بخش «پانورامای بنگلادش»، بخش «فیلمهای کودکان»، بخش «فیلمسازان زن»، بخش «فیلمهای کوتاه و مستقل» و همچنین بخش «فیلمهای معنوی» از روزهای ۲۷ دی ماه تا ۵ بهمن ماه سال جاری (۱۶ تا ۲۴ ژانویه سال ۲۰۲۱) به صورت فیزیکی و آنلاین در مراکز سینمایی «آلینس فرانیسی» Alliance Francaise، «ستار سینهپلاس» Star Cineplex، آکادمی «شیلپاکالا» Shilpakala، کتابخانه عمومی و نیز سالن اجتماعات موزه ملی شهر داکا در کشور بنگلادش برگزار میشود.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- پروانه ساخت سینمایی برای چهار فیلمنامه صادر شد
- مجوز ساخت سینمایی برای ۸ فیلمنامه صادر شد
- راهیابی «کسری آنلاین» به بخش سینمای جهان در جشنواره داکا
- «سلام آنا» به جشنواره داکا میرود
- واکنشهای سینماگران ایرانی به درگذشت «مادر سینمای آسیا»
- معرفی داوران دو بخش مستند و نماهنگ جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی
- بالاخره در روز هشتم جشنواره اتفاق افتاد؛ معرفی داوران چهل و دومین جشنواره فیلم فجر
- پوران درخشنده : امیدوارم مسئولان پروانه ساخت «هیس پسرها گریه نمیکنند» را هر چه زودتر بدهند
- انگار پوران درخشنده هم باید فیلم فسیل بسازد تا به او مجوز بدهند
- «آنجلّو» به رقابت داکا راه یافت
- داوران بخش ملی و بینالملل جشنواره۳۵ فیلم کودک معرفی شدند
- داوران جشنواره فیلم ۱۰۰ معرفی شدند
- نمایش بیش از ۱۰ فیلم ایرانی در بنگلادش/ دو ایرانی در جشنواره داکا داوری میکنند
- رقابت «قطع فوری» در بخش زنان فیلمساز داکا
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





