سیدوحید حسینی میخواهد در مستندی در مورد دکتر عبیدی با همدورهایها و خانواده او و داروخانهداران و داروسازان قدیمی گفتوگو کند.
به گزارش سینماسینما، حسینی در همین مورد گفت: «در حال حاضر مشغول ساخت مستندی درباره دکتر عبیدی هستم. این اثر درباره تاریخ معاصر ایران و این شخصیت است و داستان آن از دهه ۲۰ و۳۰ آغاز و تا دهه ۸۰ یعنی تا زمان فوت دکتر عبیدی ادامه دارد.»
او افزود: «این فیلم درباره صنعت داروسازی و داروخانهداری است که ما پژوهشهای آن را آغاز کرده و چند جلسهای هم به فیلمبرداری پرداختهایم و فکر میکنم ضبطش یک سال طول بکشد.»
حسینی توضیح داد: «در نظر داریم در این اثر با همدورهایها و خانواده دکتر عبیدی و داروخانهداران و داروسازان قدیمی گفتوگو کنیم، البته این افراد از چهرههای سرشناس نیستند بلکه کسانی هستند که در حوزه دارو فعالیت داشتهاند.»
این کارگردان که مستند قبلیاش با نام «بزم رزم» در گروه هنر و تجربه در حال اکران است، در پایان گفت: «قرار است این مستند مصاحبه محور و آرشیوی باشد البته شاید بخشی از آن را بازسازی کنیم ولی هنوز در این مورد به قطعیت نرسیدهایم. در واقع قصد داریم این اثر را هم به شیوه «بزم رزم» بسازیم زیرا فعلا شیوه ساخت آثارم به همین گونه است.»
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- مستند «آن معلم بیاستاد» ساخته سیدوحید حسینی درباره علی حاتمی
- «سوئیچ پن»/ «بزم رزم» از منظر جامعهشناسی هنری قابل تامل است/ به بهانه انتشار و عرضه عمومی
- گفت و گو با کارگردان «بزم رزم»/ تاریخنگاری موسیقی جنگ از نگاههای مختلف
- اکران خصوصی یک مستند با حضور سیاسیون و سینماگران
- نذری حال می دهد، به خصوص که “بزم رزم” باشد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت





