اسامی آثار راهیافته به بخش فیلمنامه نخستین دوره جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی اعلام شد.
به گزارش سینماسینما به نقل از روابط عمومی جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی، چهار فیلمنامه سینمایی و ۳۶ فیلمنامه کوتاه در بخش اصلی نخستین دوره این رویداد سینمایی رقابت میکنند.
چهار فیلمنامه سینمایی شامل «معرکه آذین و پروین» (مسعود احمدی)، «صداها زندگی میکنند» (کیارش بکائیان)، «جشن مردگان» (ایرج فلاح آهی دشتی) و «سکوت صحرا» (مرتضی ایمانی راد) در این بخش بخت دریافت جایزه را دارند.
اسامی ۳۶ فیلمنامه کوتاه به شرح زیر است:
«دالو» (نسیم سیفیپور)، «انجیر و زیتون» (فرزاد صادقی)، «پرنده آرزوها» (زیبا ارژنگ)، «بالیق» (امیرحسین طالشی)، «بوبونی» (اشکان چاوشی)، «مشهدقلی» (احسان صبوری)، «قهرمان پوشالی» (مسعود جزایری)، «سورجان» (آیدا حافظی)، «دهسک» (تله) (محمد سلیمی راد)، «اعلان» (محمد زارع – انیمیشن)، «کلاه رنگارنگ» (محمود مرادی جهان)، «شیفت» (سمانه یداللهی)، «لکلک، عضو خانواده» (ماهنی مهرپور)، «شب پنجم» (محسن راست خانه)، «ورزیگر» (مصطفی مهربان)، «دشت ناامید» (رضا رضوانیفر)، «نودوانی» (مهسا طالبی)، «قیزیل آلما» (سیب سرخ) (امین باحجب)، «تولد لیلا» (سید مسعود جزایری)، «توپ» (اصغر بشارتی)، «حالا باید چکار کنم؟» (روزبه اخوان)، «هاوار» (حبیب اله ظهیرنیا)، «لیقوان غیرتی» (الناز کریمداداشی)، «فیلماهی» (شهریار پورسیدیان)، «تحویل رؤیاهای ناتمام» (برزان رستمی)، «آغوش دریا» (شهرام قادری)، «اکت» (نوید رفیعی)، «به نام پدر» (محمدعلی هاشمپور)، «گرمای زمستان» (مصطفی داوطلب، مرضیه کمالوندی)، «نخل کوچک» (محمد محمدسیفی)، «قطار» (امیرحسین طالشی)، «جوانههای ایل من» (رستم نظری)، «شمعدانی» (فرشاد ابراهیمی، نوید پوررضا – انیمیشن)، «حرا سکوت» (اصغر بشارتی) و «ناساز» (حسین بیگزاده).
موسسه فرهنگی هنری فصل هنر و بنیاد ایرانشناسی، نخستین دوره جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی را با شعار «اقوام، ریشه ایرانزمین»، ۲۶ تا ۳۰ اردیبهشت در تهران برگزار میکنند.
بخش اصلی شامل فیلمهای داستانی (سینمایی و کوتاه)، مستند، انیمیشن، فیلمنامه و نماهنگ منطبق با موضوع جشنواره است که گستره زیستبوم، آیینهای فرهنگی و مذهبی، سبک زندگی، آداب و رسوم و سنن اقوام ایرانی، تاریخ اقوام، میراث فرهنگی ملموس و ناملموس و ظرفیتهای گردشگری را در برمیگیرد.
پیشازاین فهرست دیگر رقبای بخش اصلی جشنواره همچنین اسامی داوران اعلام شد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بررسی مشکلات فیلمنامهنویسی درگفتوگوی کیوان کثیریان با شادمهر راستین و مهران کاشانی/ سانسور مشکل اساسی سینمای ایران
- برگزیدگان نخستین جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی معرفی شدند
- اختتامیه جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی همراه با یک بزرگداشت
- جزئیات افتتاحیه جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی
- باغ کتاب میزبان جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی شد
- معرفی داوران جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی
- کمال تبریزی به دبیری جشنواره فیلم اقوام ایرانی نرسید
- معرفی داوران دو بخش مستند و نماهنگ جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی
- داوران بخش فیلمهای داستانی کوتاه جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی معرفی شدند
- جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی میزبان ۶۵ مستند میشود
- رقابت ۶۳ اثر داستانی کوتاه در جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی
- معرفی اعضای هیئت انتخاب دو بخش جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی
- سرنوشت جشنواره ملی فیلم اقوام چه شد؟
- راهیابی فیلمنامه «یکشنبه» به بخش نهایی فستیوال «۱۳ ترسناک»
- مشارکت بنیاد ایرانشناسی کشور در برگزاری نخستین جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





