«راکس»، «خانه او» و «پدر» بیشترین جوایز فیلم مستقل بریتانیا ۲۰۲۱ را از آن خود کردند.
به گزارش سینماسینما، «راکس» درامی درباره بزرگ شدن عنوان بهترین فیلم را از جوایز فیلم مستقل بریتانیا دریافت کرد. کوثر علی بازیگر این فیلم نیز هم جایزه بهترین بازیگر زن نقش مکمل را برد و هم به عنوان بازیگر نوظهور جوان شناخته شد. دیگر بازیگر این فیلم دانجلو اوسی کیسیدو نیز بهترین بازیگر مرد نقش مکمل شد. جایزه بهترین گروه بازیگران نیز به این فیلم اهدا شد تا مجموع جوایزش را به ۵ برساند.
رِمی ویکس جایزه بهترین کارگردان را برای فیلم ترسناک «خانه او» برد و وونمی موساکو برای همین فیلم به عنوان بهترین بازیگر زن انتخاب شد. این فیلم همچنین جایزه بهترین طراحی تولید و بهترین جلوههای ویژه را نیز از آن خود کرد.
آنتونی هاپکینز برای تصویر چهره پدری سالخورده در فیلم «پدر» به عنوان بهترین بازیگر مرد انتخاب شد و این فیلم جایزه بهترین فیلمنامه را نیز برای فلوریان زلر و کریستوفر همپتون نویسنده و کارگردان آن به ارمغان آورد. جایزه بهترین تدوین نیز برای یورگوس لامپرینوس به این فیلم تعلق گرفت.
«سرزمین آوارگان» بهترین فیلم بینالمللی شد که تنها بخشی بود که به فیلمهای غیرانگلیسی اختصاص یافته بود.
جایزه بهترین کارگردان اول هم به رز گلس برای ساخت فیلم «سن ماد» اهدا شد و جایزه فیلمنامه اول هم به ریز احمد برای «مغول موگلی» تعلق یافت.
«دلیلی که من پریدم» عنوان بهترین فیلم مستند انگلیسی را از آن خود کرد.
در این برنامه که به صورت آنلاین برگزار شد تام فلتونِ بازیگر، اجرای مراسم را برعهده داشت و شماری از بازیگران مطرح سال از جمله زندایا بازیگر «مالکوم و ماری»، اما کورین از سریال «تاج»، پریانکا چوپرا از فیلم «ببر سفید»، ماریا باکالوا از فیلم «بورات ۲» جیمز نورتون از «مکمافیا» و دنیل کالویا از «برو بیرون» برای اهدای جوایز حضور داشتند.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- فهرست اولیه BIFA اعلام شد؛ فیلمهای جعفر پناهی و سپیده فارسی در جوایز فیلم مستقل بریتانیا
- مراسم جوایز «جوی» برگزار شد/ هاپکینز، فریمن و دیگر ستارهها در عربستان
- در پی آتشسوزیهای گسترده در لسآنجلس؛ کدام سلبریتیهای هالیوودی خانهشان خاکستر شد؟
- هفته پایانی فیلسوف/ نگاهی به فیلم «آخرین جلسه فروید»
- جنون شکسپیری در زمانه ما/ نگاهی به فیلم «شاهلیر»
- آنتونی هاپکینز در فیلم «چشمان در درختان» بازی میکند
- اعترافات آنتونی هاپکینز در تولد ۸۵ سالگی
- «جاده خاکی» نامزد جایزه فیلم مستقل بریتانیا شد
- اهداکنندگان جوایز اسکار معرفی شدند
- ۳۹۵ عضو جدید به آکادمی اسکار دعوت شدند
- بیزمان و بیمکان
- هذیان یک ذهن مغشوش؟!/ نگاهی به فیلم «پدر»
- استقبال از «پیتر خرگوشه ۲» و«سرزمین آوارهها» در سینماهای بریتانیا
- من به چنگیز جلیلوند رای میدهم!
- هزارتوی گُنگ روحی آنتونی؛ طوفانزده و طاقتفرسا
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»





