هیات داوران هشتمین دوره جشنواره بینالمللی فیلمهای ایرانی در زوریخ معرفی شد.
به گزارش سینماسینما به نقل از روابط عمومی جشنواره، هیات داوران هشتمین دوره جشنواره بینالمللی فیلمهای ایرانی در زوریخ در سه بخش فیلمهای داستانی، مستند و فیلم کوتاه معرفی شدند.
در این دوره از جشنواره فیلمهای ایرانی در زوریخ در بخش فیلمهای بلند داستانی، هیات داوران جشنواره را اشتفان هوپت کارگردان، فیلمنامهنویس و تهیهکننده مستقل سوییسی که سابقه دریافت جایزه بهترین فیلم از نگاه مخاطبهای بخش پانورامای جشنواره برلین ۲۰۱۴ را در کارنامه دارد در کنار سوفیا روبیشونگ مدیر تولید و تهیهکننده سوییسی، دنیل ویگاند استادیار مطالعات سینما در دانشگاه زوریخ، هلن آشرلی روزنامهنگار و سردبیر مهمترین مجله مربوط به زنان در کشور سوییس با نام «آنابل» و تامارا میلوشویچ کارگردان و مستندساز اهل کشور آلمان تشکیل می دهند.
در بخش فیلمهای کوتاه جشنواره، ماتیلدا کاساری کارگردان جوان ۲۵ ساله سوییسی که سابقه ساخت چندین فیلم کوتاه دانشجویی را دارد در کنار آنا شیو مستندساز ۲۷ ساله سوییسی که به تازگی مستند «اِستر» را ساخته است و جولیوس ویگل فیلمساز آلمانی، فیلمهای کوتاه فستیوال را داوری میکنند.
در بخش مستند بلند جشنواره نیز ژنی آلوشی مستندساز اهل کشور آلبانی، لوین ویت سینماگر ۲۸ ساله سوییسی که سابقه فیلمنامهنویسی و دستیاری کارگردان را دارد و خوآن رودریگز سالازار فیلمبردار کلمبیایی هیات داوران را تشکیل میدهند.
هشتمین دوره جشنواره بینالمللی فیلمهای ایرانی در زوریخ سوییس به دبیری یدالله داج روز ۲۶ می (۵ خرداد) آغاز میشود و تا اول ژوئن ۲۰۲۲ (۱۱ خرداد ۱۴۰۱) ادامه مییابد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم





