ابراهیم حقیقی، طاها ذاکر، سیفالله صمدیان، سپیده عبدالوهاب و میثم مولایی آثار بخش مسابقه تبلیغات سی و ششمین جشنواره فیلم فجر را داوری خواهند کرد.
به گزارش سینماسینما، در این دوره جشنواره، ابراهیم حقیقی (طراح و گرافیست)، طاها ذاکر (طراح و گرافیست)، سیفالله صمدیان (عکاس و مستندساز)، سپیده عبدالوهاب (تدوینگر) و میثم مولایی (سازنده تیزر و آنونس و تدوینگر) آثار بخش مسابقه تبلیغات سی و ششمین جشنواره فیلم فجر را داوری خواهند کرد.
ابراهیم حقیقی، متولد ۱۳۲۸ تهران، دارای مدرک کارشناسی ارشد معماری دانشکده هنرهای زیبا از دانشگاه تهران است که آثار شاخصی از وی در زمینه طراحی پوستر و نامواره در تاریخ سینمای ایران به ثبت رسیده و طراحی لوگوی جشنواره فیلم فجر و طراحی هفت دوره پوستر جشنواره فیلم فجر را در کارنامه دارد. از مسئولیتهای او، میتوان به عضویت در انجمن بینالمللی طراحان گرافیک (AGI) ، عضویت در هیئت مدیره انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران، عضویت در انجمن تصویرگران کتاب کودک، عضویت در انجمن فیلمسازان مستند ایران و ریاست شورای عالی خانه هنرمندان اشاره کرد. تدریس دانشگاهی در رشته گرافیک، برپایی نمایشگاههای متعدد داخلی و خارجی با موضوع عکس، نقاشی و هنرِ گرافیک، ساخت تیتراژ و عنوانبندی، طراحی صحنه و لباس از دیگر فعالیتهای این هنرمند است.
طاها ذاکر، متولد ۱۳۶۵ تهران، دارای مدرک کارشناسی گرافیک است. از آثار او میتوان به طراحی پوستر فیلمهای بلند داستانی تابور، یک شهروند کاملاً معمولی، جانسودا، ممیرو، گنجشکک اشیمشی، روز مبادا، خواب تلخ، عصبانی نیستم، پرویز، کوپال، مستندهای آبی کمرنگ، دیپلماسی شکست ناپذیر آقای نادری اشاره کرد. طراحی صحنه برای بیش از ۱۰ جشنواره و تئاتر، کارگردانی تئاتر انگار در چشمان تو اسب میدود، تهییهکنندگی تئاتر فصل شکار بادبادکها، ساخت مستندهای حمید با ه دو چشم، تک سلولیها و تاریخ تشریح در ایران، عضویت در شورای سیاست گذاری و مدیریت هنری سصمپوزیوم طراحی صحنه و لباس تهران، تأسیس و مدیریت هنری استودیو پی، مدیریت هنری ششمین جشنواره بینالمللی فیلم شهر از دیگر فعالیتهای اوست. او طراحی پوسترهای سینمایی سه ماه تعطیلی، تاتوره، شهر موش ها، ستاره دنباله دار، آب باد خاک، شناسایی، آن سوی آتش، نار و نی، گراند سینما، برهوت، هامون، مادر، ریحانه، دخترک کنار مرداب، آب را گل نکنید، یک مرد یک خرس، سرزمین خورشید، من ترانه ۱۵ سال دارم، زندان زنان، دختری با کفش های کتانی، نصف جهان، تیک تاک، بر بال فرشتگان، روز واقعه، دل شکسته، مشق شب را در کارنامه دارد.
سیفالله صمدیان، متولد ۱۳۳۲ ارومیه، فارغالتحصیل زبان و ادبیات انگلیسی است. ساخت مستند ۷۶ دقیقه و ۱۵ ثانیه با کیارستمی، روزی روزگاری در مراکش، بم روز سوم، روز دهم، انتشار مجله تصویر در قالب ماهنامه تصویر و تصویر سال (عکاسی، سینما، گرافیک و کاریکاتور)، تدریس فتوژورنالیسم در دانشگاه تهران، آزاد، هنر و حضور در دو دوره از کلاسهای خبرگزاری آسیا و اقیانوسیه (OANA) به عنوان مدرس از جمله فعالیتهای اوست. او صاحب امتیازی و مدیر مسئولی مجله تصویر، دبیری جشن تصویر سال و جشنواره فیلم تصویر، عضویت در شورای گروه هنر و تجربه و ریاست انجمن عکاسان ایران را در کارنامه دارد.
سپیده عبدالوهاب، متولد ۱۳۶۲ تهران، دارای مدرک کارشناسی کارگردانی تئاتر است. او تدوین فیلمهای سینمایی درساژ، حریم شخصی، پل خواب، مرگ ماهی، چند متر مکعب عشق، کلاشینکف، ملبورن، خسته نباشید، زندگی مشترک آقای محمودی و بانو، آزمایشگاه، برف روی کاجها، زندگی خصوصی آقا و خانم میم، قصهها، بهشت اینجاست، آینههای روبرو، راز دشت تاران، لطفاً مزاحم نشوید، حیران، در میان ابرها، چند روز بعد، خون بازی، نسل جادویی، عصر جمعه، به دنیا آمدن، سد معبر، ملی و راههای نرفتهاش، وقتی همه خوابیم را در کارنامه دارد.
میثم مولایی، متولد ۱۳۶۲ تهران، دانش آموخته رشته سینما از دانشگاه سوربن ۳ فرانسه. مولایی ساخت بیش از ۷۰ آنونس و تیزر از جمله آنونسِ فیلمهای سینمایی خون بازی، دایره زنگی، دعوت، تهران ۱۵۰۰، یه حبه قند، گزارش یک جشن، راه آبی ابریشم، خیابان های آرام، بوسیدن روی ماه، برف روی کاج ها، قاعده تصادف، رستاخیز، امروز، آذر، شهدخت، پرویز و دیگران را در کارنامه دارد و تدوینگر فیلمهای سینمایی عیار ۱۴، کلاه قرمزی و بچه ننه، نیمرخها، خشکسالی و دروغ، ۵۰کیلو آلبالو، وارونگی، کفشهایم کو؟، خانه دختر، برگ جان، خوک، تنگه ابوقریب بوده است. مولایی بازرس انجمن صنفی تدوینگران سینما، نائب رییس کانون طراحان و مدیران تبلیغات سینماى ایران بوده است.
بر اساس آئیننامه بخش مسابقه تبلیغات سینمای ایران تمام فیلمهای بلند سینمایی (داستانی، پویانمایی و مستند) که بعد از جشنواره ۳۵ فیلم فجر در داخل کشور به نمایش عمومی درآمدهاند، در بخش عکس، پوستر، آنونس و تیزر در این رقابت شرکت کردهاند.
اعتلای سینمای ایران و ارتقاء سطح کیفی تبلیغات و اطلاعرسانی و همچنین ترغیب و تشویق هنرمندان این عرصه، از اهداف برگزاری مسابقه تبلیغات سینمای ایران در سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر است.
در این دوره جشنواره، ۳۷ عکس فیلم، ۷۴ تیزر و آنونس و ۸۳ پوستر فیلم به دفتر جشنواره رسیده است.
سی و ششمین جشنواره فیلم فجر از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه ۱۳۹۶ به دبیری ابراهیم داروغهزاده برگزار خواهد شد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- تهیهکننده بهترین فیلم هنر و تجربه در جشنواره فیلم فجر/ سیمرغی که به «مغزهای کوچک زنگ زده» دادند تشریفاتی بود!
- توضیحات صلواتیفرد درباره اهداف و رویکردهای جشنواره جهانی فیلم فجر
- واکنش توییتری صالحی به اعلام هزینههای جشنواره فجر و لیست حمایتی فارابی
- رقم هزینههای جشنواره ۳۶ اعلام شد
- گفتوگو با ابراهیم حاتمیکیا به بهانه اکران نوروزی فیلمش/ پلاک یعنی خودم
- سیزده نکته در آسیب شناسی جشنواره فیلم فجر/ بخش اول: جشن یا جشنواره؟
- کوتاه درباره «تنگه ابوقریب» ساخته بهرام توکلی/ زوایای عریان خشونت جنگ
- معرفی برگزیدگان بخش تجلی اراده ملی/ از پیشتازی «تنگه ابوقریب» تا جایزه ساعد سهیلی
- اعلام جزییات آخرین بخش از سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر
- ابراهیم حاتمی کیا: نمیدانم نان چه کسی را از سفرهاش برداشتهام/ناگهان طوفان به پاشد
- رئیسی در دیدار با حاتمی کیا: این سخنان برای جبهه فرهنگی انقلاب یک قوت قلب بود
- نامه انجمن کارگردانان مستند به وزیر ارشاد: سازمان سینمایی برای رفتار جشنواره فجر با مستندسازان عذرخواهی کند
- کمال تبریزی در یک برنامه اینترنتی: دعوا نشانه دقت داوران است
- از تصمیمات سیاستمدارانه داوران تا بلاتکلیفی ۳۶ ساله/ جشنواره فجر از نگاه منتقدان
- رزاق کریمی: سیمرغ مستند باید در جشنواره فجر احیا شود/ داوران توجیه نبودند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- رونمایی از پوستر «زال و رودابه» در آستانه جشنواره فیلم فجر
- یادداشتی برای فیلم «رها»/ جامعه ناکارآمد و پدرهای بیخاصیت
- حاشیههای جشنواره فیلم فجر/ از دست دادن رضا بابک با مرضیه برومند تا سوءاستفاده از صدا و تصویر شکیبایی
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
آخرین ها
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ نامزدهای بخش مستند اعلام شد
- زمان نمایش «رکسانا»، «پیر پسر» و «قاتل و وحشی» مشخص شد
- یادداشتی بر «آبستن»؛ تعلیق نصفه نیمهای که ناکارآمد میشود
- در پی جنجالها در شبکه اجتماعی ایکس؛ بازیگر شخصیت «امیلیا پرز» از اسکار حذف شد
- چرا فیلم «اسفند» به بدی فیلم «اشکِ هور» نیست؟
- ششمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- بخش زیادی از انتقاداتی که در برنامه هفت مطرح می شود به خود افخمی بر می گردد
- برخی نهادهای حاکمیتی و ارزشی ، از برند سازی برای مسعود فراستی چه هدفی را دنبال می کنند ؟
- چهارگانه صدرعاملی کامل شد/ عاشقانه آرام میان دو غریبه آشنا
- «توقیف»؛ روایتی صریح از ممیزی در آثار هنری
- پنجمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- افتتاح دومین دوره بورسیه نخبگان علمی توسط همراه اول
- «یوزفکا» روی صحنه عمارت نوفل لوشاتو میرود
- رونمایی از پوستر «ژن زامبی» همزمان با معرفی بازیگران و عوامل
- برنده اسکار در داوری نخل طلا؛ ژولیت بینوش رئیس هیات داوران جشنواره کن ۲۰۲۵ شد
- درباره «شمال از جنوب غربی» و «چشم بادومی»/ غلبه نگاه سادهانگاره و طرح مساله با راهحلی نشدنی
- ادب مرد به ز دولت اوست
- «آبستن» و آیندهای درخشان برای کارگردانان فیلم
- یادداشتی بر دو فیلم «رها» و «آبستن»/ زخمهای ماندگار و ماندگاری زخمها
- «بچه مردم»؛ فیلمی که به دیگران جوالدوز میزند، اما از زدن سوزن به خودی باز میماند
- حرفهای تازه رییس اسبق سازمان سینمایی؛ ایوبی: پشتم را خالی کردند/ دولت باید پایش را عقب بکشد
- چهارمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- حاشیههای سومین روز جشنواره فیلم فجر؛ از مشکل حل نشدنی صدای برج میلاد تا حضور نوزادان در سینمای رسانه
- آموختههایی از پشت صحنه «صد سال تنهایی»/ آیا مارکز از نتیجه اقتباس راضی میشد؟
- پروانه نمایش برای فجر صادر شد؛ «قاتل و وحشی» در جشنواره اکران میشود
- یادداشتی بر «بچه مردم» و «اسفند»/ از روایت دلنشین و شیرین تلخیها تا فیلمنامه چشم اسفندیار
- سومین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- اندر احوالات هوش مصنوعی
- در سومین روز جشنواره فیلم فجر؛ بهرام رادان از هیات داوران جشنواره خارج شد
- آغاز دور جدید حراج شمارههای رند همراه اول