سینماسینما، علی پاکزاد– غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش تاکید کرد این شورا همواره طبق مصوبات و آییننامهها عمل میکند و موضوعات خارج از آییننامه ارتباطی با شورا پیدا نمیکند.
به گزارش سینماسینما، روند تحریم فیلمها از سوی حوزه هنری در سال ۱۳۹۵ به «لانتوری» ساخته رضا درمیشیان و «خشکسالی و دروغ» به کارگردانی پدرام علیزاده رسید. حاشیهها اطراف این عملکرد حوزه بسیار است.
شورای صنفی نمایش در جلسه هفتگی خود اعلام کرد به دلیل تحریم شدن «خشکسالی و دورغ» از سوی حوزه هنری اکران آن دو هفته تمدید میشود. از سویی غلامرضا موسوی تهیهکننده این فیلم اعلام کرد که این دو هفته یا هر چند هفته دیگر هم که باشد تاثیری روی خسارتهای وارده نمیگذارد. اینجا
با توجه به شرایط ایجاد شده برای «خشکسالی و دروغ» و اعتراض موسوی به وضعیت غلامرضا فرجی در گفتوگو با سینماسینما، درباره تصمیمی که در جلسه شورای صنفی نمایش اتخاذ شد، گفت: «شورای صنفی عموما براساس مصوبات و قوانینی که آییننامه قید شده عمل میکند. زمانی هم که درباره موضوعی خاص به جمعبندی برسیم دوستان به بنده اعلام میکنند و من هم موضوع مورد نظر را به عنوان سخنگوی این شورا به دوستان دیگر میگویم. خارج از چارچوب عمل نمیکنیم و اگر حرف و حدیثی از سوی کسانی درباره شورای صنفی نقل میشود ما موظف به پیگیری و پاسخگویی به آن نیستیم و جواب هم نخواهیم داد. شورا موضوعات مختلف را در جلسات ارائه میکند، اگر موضوع با قوانین شورا همخوانی داشته باشد طرح موضوع میشود و اگر غیر از این باشد. رسیدگی نخواهد شد.»
او ادامه داد: «شورای صنفی از نظر قانونی و آییننامهای نمیتواند مقابلهای با حوزه هنری درباره تحریم کردن یا نکردن فیلمها انجام دهد. برای مثال با بخش خصوصی هم ما نمیتوانیم در این زمینه برخوردی انجام دهیم. دوستان تصمیم میگیرند که فیلیمی را تحریم کنند. این میان شورای صنفی دخالتی ندارد. این رفتار نقض آییننامه نیست. در اصل اشارهای درباره تحریم فیلمها یا مقابله با این تحریم در آییننامه ذکر نشده است.»
سخنگوی شورای صنفی اعلام کرد:«موضوعاتی که اخیرا آقای موسوی بیان کردهاند در جلسه شورای صنفی مورد بحث گذاشته نشد و طرح موضوع انجام نگرفت. به عنوان سخنگو میتوانم این را بگویم، سیاست شورا همواره این بوده است که در چارچوپ آییننامه و قوانین عمل کند. اتفاقات دیگر به شورا مربوط نمیشود.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵





