انیمیشن «ممنونم دکتر فارسی» به کارگردانی سمانه شجاعی درباره دختری به نام مینوست که با کمک روانشناس خود به ثبات شخصیت میرسد.
به گزارش سینماسینما، سمانه شجاعی درباره این پروژه گفت: فیلمنامه این فیلم را امین کفاشزاده نوشته، او ایدههای فراوانی دارد و من به عنوان کارگردان، از میان ایدهها، یکی را که بیشتر به نگاه و سلیقهام نزدیک باشد انتخاب میکنم. البته دو تجربه قبلی باعث شده، نگاه ما به روایت و خلق فضای فیلم مشابه باشد، اگرچه برایم مهم است که استقلال من در کار حفظ شود.
شجاعی درباره داستان این انیمیشن هشت دقیقهای گفت: این فیلم درباره دختری به نام مینوست، که تحت تاثیر روانشناسش به ثبات شخصیت رسیده. روایت این فیلم بر اساس جریان سیال ذهن پیش میرود و فضا تقریبا سورئال است. مخاطب «ممنونم دکتر فارسی» گروه سنی بزرگسال است.
این کارگردان با اشاره وضعیت تولید «ممنونم دکتر فارسی» گفت: بیش از یک سال و نیم است که درگیر تولید این پروژه هستم، امیدوارم با طی مراحل صداگذاری و انیمیت، فیلم خردادماه ۱۴۰۲ آماده شود. شرایط روانی، یکی از مهمترین دغدغههای انسان است، «ممنونم دکتر فارسی» به این موضوع میپردازد و تخیل در آن پررنگ است.
شجاعی درباره مشکلات اقتصادی این روزها و هزینههای تولید افزود: تولید انیمیشن همواره گران و سخت بوده، من با گروهی محدود کار میکنم، اما به هر حال دغدغه معاش باعث میشود، درگیر کارهای دیگری هم بشوم. شاید یکی از دلایل طولانی شدن روند تولید «ممنونم دکتر فارسی» موضوع بودجه و هزینه تولید باشد. از طریق انیمیشن نمیتوان زندگی را گذراند و این فعالیت در این حوزه را دشوار میکند.
سمانه شجاعی پیش از «ممنونم دکتر فارسی» انیمیشنهای «اکتسابات انتسابی» و «جسم خاکستری» را در مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی تولید کرده و «ممنونم دکتر فارسی» سومین همکاری او با مرکز است.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- نوزدهمین دوره جشنواره سینماحقیقت افتتاح شد
- از وعده تحول تا نداشتن نگاه سمپات
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- اعلام مستندهای راهیافته به بخش مسابقه دانشجویی «سینماحقیقت»
- اعلام ۱۱ مستند بلند بخش مسابقه بینالملل «سینماحقیقت ۱۹»
- اعلام آثار پویانمایی کوتاه نهمین جشنواره فیلم شهر/ معرفی داوران بخش فیلمهای کوتاه داستانی
- ۱۶۰۶ قطعه عکس به دبیرخانه مسابقه «از قاب تا روایت» رسید
- انیمیشنهای ایرانی در بخش مسابقه جشنواره یونانی
- سفرهای جشنوارهای «گلهای کاغذی» ادامه دارد
- جایزه جشنواره اسپانیایی به مستتد هادی آفریده رسید
- رونمایی بسته فیلمهای مستند «زن، دوربین، نگاه» در هنر و تجربه/ نمایش ویژه برای «آخرین کوسه نهنگ»
- «بوم ایرانی» اکران آنلاین میشود
- هادی آفریده داور جشنواره فیلم «درخت زردآلو» شد/ نمایش «پیر پسر» در بخش ویژه
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»





