مستند “من می خوام شاه بشم” جایزه بهترین فیلم مستند جشنواره ایرانیان «پراگ» را از آن خود کرد.
به گزارش سینماسینما، مستند سینمایی “من میخوام شاه بشم” به کارگردانی مهدی گنجی در جشنواره ایرانیان پراگ، جایزه بهترین فیلم مستند را به دست آورد.
این مستند که در گروه هنر و تجربه نیز به اکران عمومی درآمده است، ضمن کسب سیمرغ بهترین کارگردانی فیلم مستند از سی و سومین جشنواره فیلم فجر و جایزه ویژه هیات داوران در جشنواره فیلم مستند فلاهرتیانای روسیه تا کنون در جشنواره های معتبر آمستردام (ایدفا) ، مونیخ آلمان، میلنیوم بلژیک، پلنت داکس لهستان، سیلور داکس آمریکا، زوریخ و دی ام زد کره جنوبی به نمایش در آمده و در جشنواره چاگرین نیز فیلم منتخب تماشاگران بوده است.
فیلم مستند ۷۰ دقیقهای «من میخوام شاه بشم» مستندی درباره «عباس برزگر» است که با کمک خانوادهاش از توریستهای خارجی در دهکدهی گردشگریاش پذیرایی میکند و آنها را به دیدن عشایر میبرد؛ اما او یک رویای بزرگ در سر دارد.
امسال ۱۹ فیلم ایرانی داستانی و مستند در پنجمین دوره جشنواره فیلمهای ایرانی پراگ شرکت کردند که فیلم «قصهها» به کارگردانی رخشان بنی اعتماد توانست جایزه بهترین فیلم داستانی جشنواره را از آن خود کند.
پنجمین جشنواره فیلمهای ایرانی پراگ از ۲۳ دیماه تا ۱۰ بهمن ماه در پراگ و برنو، بزرگترین شهرهای جمهوری چک و براتیسلاوا، پایتخت جمهوری اسلواکی در حال برگزاری است.
از دیگر عوامل تولید این فیلم میتوان به سحر رضوی( تهیهکننده)، اسماعیل منصف (تدوینگر)، حسن مهدوی و رضا گدازگر (صداگذار)، امین بهروز زاده و شعیب کمین پور (آهنگساز)، علی باقری (عکاس و طراح پوستر) و پویان شعله ور (کالریست) اشاره کرد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





