مستند “من می خوام شاه بشم” جایزه بهترین فیلم مستند جشنواره ایرانیان «پراگ» را از آن خود کرد.
به گزارش سینماسینما، مستند سینمایی “من میخوام شاه بشم” به کارگردانی مهدی گنجی در جشنواره ایرانیان پراگ، جایزه بهترین فیلم مستند را به دست آورد.
این مستند که در گروه هنر و تجربه نیز به اکران عمومی درآمده است، ضمن کسب سیمرغ بهترین کارگردانی فیلم مستند از سی و سومین جشنواره فیلم فجر و جایزه ویژه هیات داوران در جشنواره فیلم مستند فلاهرتیانای روسیه تا کنون در جشنواره های معتبر آمستردام (ایدفا) ، مونیخ آلمان، میلنیوم بلژیک، پلنت داکس لهستان، سیلور داکس آمریکا، زوریخ و دی ام زد کره جنوبی به نمایش در آمده و در جشنواره چاگرین نیز فیلم منتخب تماشاگران بوده است.
فیلم مستند ۷۰ دقیقهای «من میخوام شاه بشم» مستندی درباره «عباس برزگر» است که با کمک خانوادهاش از توریستهای خارجی در دهکدهی گردشگریاش پذیرایی میکند و آنها را به دیدن عشایر میبرد؛ اما او یک رویای بزرگ در سر دارد.
امسال ۱۹ فیلم ایرانی داستانی و مستند در پنجمین دوره جشنواره فیلمهای ایرانی پراگ شرکت کردند که فیلم «قصهها» به کارگردانی رخشان بنی اعتماد توانست جایزه بهترین فیلم داستانی جشنواره را از آن خود کند.
پنجمین جشنواره فیلمهای ایرانی پراگ از ۲۳ دیماه تا ۱۰ بهمن ماه در پراگ و برنو، بزرگترین شهرهای جمهوری چک و براتیسلاوا، پایتخت جمهوری اسلواکی در حال برگزاری است.
از دیگر عوامل تولید این فیلم میتوان به سحر رضوی( تهیهکننده)، اسماعیل منصف (تدوینگر)، حسن مهدوی و رضا گدازگر (صداگذار)، امین بهروز زاده و شعیب کمین پور (آهنگساز)، علی باقری (عکاس و طراح پوستر) و پویان شعله ور (کالریست) اشاره کرد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- رونمایی از پوستر «زال و رودابه» در آستانه جشنواره فیلم فجر
- یادداشتی برای فیلم «رها»/ جامعه ناکارآمد و پدرهای بیخاصیت
- حاشیههای جشنواره فیلم فجر/ از دست دادن رضا بابک با مرضیه برومند تا سوءاستفاده از صدا و تصویر شکیبایی
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
آخرین ها
- چرا فیلم «اسفند» به بدی فیلم «اشکِ هور» نیست؟
- ششمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- بخش زیادی از انتقاداتی که در برنامه هفت مطرح می شود به خود افخمی بر می گردد
- برخی نهادهای حاکمیتی و ارزشی ، از برند سازی برای مسعود فراستی چه هدفی را دنبال می کنند ؟
- چهارگانه صدرعاملی کامل شد/ عاشقانه آرام میان دو غریبه آشنا
- «توقیف»؛ روایتی صریح از ممیزی در آثار هنری
- پنجمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- افتتاح دومین دوره بورسیه نخبگان علمی توسط همراه اول
- «یوزفکا» روی صحنه عمارت نوفل لوشاتو میرود
- رونمایی از پوستر «ژن زامبی» همزمان با معرفی بازیگران و عوامل
- برنده اسکار در داوری نخل طلا؛ ژولیت بینوش رئیس هیات داوران جشنواره کن ۲۰۲۵ شد
- درباره «شمال از جنوب غربی» و «چشم بادومی»/ غلبه نگاه سادهانگاره و طرح مساله با راهحلی نشدنی
- ادب مرد به ز دولت اوست
- «آبستن» و آیندهای درخشان برای کارگردانان فیلم
- یادداشتی بر دو فیلم «رها» و «آبستن»/ زخمهای ماندگار و ماندگاری زخمها
- «بچه مردم»؛ فیلمی که به دیگران جوالدوز میزند، اما از زدن سوزن به خودی باز میماند
- حرفهای تازه رییس اسبق سازمان سینمایی؛ ایوبی: پشتم را خالی کردند/ دولت باید پایش را عقب بکشد
- چهارمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- حاشیههای سومین روز جشنواره فیلم فجر؛ از مشکل حل نشدنی صدای برج میلاد تا حضور نوزادان در سینمای رسانه
- آموختههایی از پشت صحنه «صد سال تنهایی»/ آیا مارکز از نتیجه اقتباس راضی میشد؟
- پروانه نمایش برای فجر صادر شد؛ «قاتل و وحشی» در جشنواره اکران میشود
- یادداشتی بر «بچه مردم» و «اسفند»/ از روایت دلنشین و شیرین تلخیها تا فیلمنامه چشم اسفندیار
- سومین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- اندر احوالات هوش مصنوعی
- در سومین روز جشنواره فیلم فجر؛ بهرام رادان از هیات داوران جشنواره خارج شد
- آغاز دور جدید حراج شمارههای رند همراه اول
- تنور سرد روز دوم جشنواره فیلم فجر/ چرا باید هر فیلمی سر از جشنواره دربیاورد؟
- نقد «صنم» و «آنتیک»/ از چرایی حضور یک فیلم در جشنواره تا اثری که محترم ماند
- «رگهای آبی»؛ با فروغ، رزومهای برای باران
- واکنش پوریا شکیبایی به سوءاستفاده از صدا و تصویر پدرش در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر