سینماسینما، علی پاکزاد- مهدی پاکدل بازیگر فیلم «ماجرای نیمروز» معتقد است بازی در این فیلم یکی از نقاط ویژه دوران بازیگریش بوده است و گاهی یک سکانس تاثیر گذار می تواند حال یک بازیگر را دگرگون کند.
به گزارش سینماسینما، مهدی پاکدل قرار بود با دو فیلم در جشنواره سی پنجم حاضر شود. فیلم «خانه کاغذی» ساخته مهدی صباغ زاده به دلایلی نامعلوم توسط هیات انتخاب جشنواره فجر کنار گذاشته شد. اما «ماجرای نیمروز» محمد حسین مهدویان به بخش سودای سیمرغ راه پیدا کرد و پاکدل نیز بازی متفاوتی در این فیلم ارائه داده است.
مهدی پاکدل بازیگر فیلم «ماجرای نیمروز» درباره بازی در این فیلم گفت: «زمانی که فیلم «ایستاده در غبار» را دیدم خیلی لذت بردم. دریافتم که مهدویان کارگردان بزرگی است و می تواند کارهای قابل قبولی بسازد. به شخصه از نقشی که در فیلم «ماجرای نیمروز» داشتم لذت بردم. از بازی در این فیلم خوشحالم چراکه منفی بودن این نقش باعث شد تا من با خودم کلنجار بروم ودرباره آن با خودم کمی خلوت کنم.»
پاکدل گفت: «همواره احساس می کنم نسل جدید بازیگری ما که خود من هم عضوی از آن هستم خاطرات و تصویر روشنی از اوایل دهه شصت ندارد. نمی دانیم که واقعا چه اتفاقاتی افتاده است. به هر حال اتفاقات زیادی در آن دوران رخ داده که ما از آنها بی خبریم. عموما جامعه ای هم نیستیم که مطالعه داشته باشیم به همین دلیل این فیلم به خوبی شرایط آن سالها را به تصویر می کشد که نکته مثبتی قلمداد می شود. شرایط دهه شصت بیش از حد تاریک و ترسناک بوده. هر هفته و هر روز مردم شاهد ترور و اتفاقات بد بوده اند. بازگو کردن این موضوعات در قالب یک فیلم برای نسل جوان می تواند هیجان انگیز باشد.»
بازیگر فیلم «ماجرای نیمروز» درباره اهداف خود در سینما گفت: «از نظر من بازیگری چند مرحله دارد. یک زمانی به عنوان بازیگر مایل هستید که در هر کاری حضور داشته باشید. یعنی افراد می خواهند دیده شوند به همین دلیل عمدتا در سریال های پر مخاطب حضور پیدا می کنند. اما بعد از گذراندن زمان کوتاهی این نوع نگاهی که توضیح دادم اولویت چندم یک بازیگر می شود. آن زمان مایلید که خودتان را راضی نگه دارید و به نقشی که انتخاب می کنید عشق بورزید. دیگر پارامترهایی مانند نقش آول بودن یا شخصیت مثبت را انتخاب کردن اولویت ندارد، بلکه ممکن است که یک سکانس باعث شود حال خوبی پیدا کنید. اکنون بیشتر وقتم را در تئاتر می گذرانم. حالم با تئاتربهترمی شود. تقریبا تمام بچه های فیلم «ماجرای نیمروز» تئاتری هستند و این نکته بسیار مثبت است.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- به کارگردانی بهمن فرمانآرا؛ مهدی پاکدل و لاله مرزبان به «چشمهایش» پیوستند
- سوینا منتشر میکند؛ نسخه ویژه نابینایان «مورد عجیب بنجامین باتن» با صدای مهدی پاکدل
- تلخی بیپایان/ درباره نمایش «ترور»
- هیئت داوران جشنواره «فیلم و عکس با انرژی» معرفی شدند
- پوستر «تارا» همزمان با اکران رونمایی شد
- نوزدهمین جشن تصویرسال و جشنواره فیلم تصویر پایان یافت/ از وصیت رخشان بنیاعتماد تا جایزه جهانی کیارستمی
- شهاب حسینی: عباس کیارستمی اندیشمند سینما بود
- غزل شاکری خواهر ناصرالدین شاه شد + عکس
- گریم رعنا آزادیور در «جیران» حسن فتحی + عکس
- مهدی پاکدل به سریال «جیران» پیوست + عکس
- پایان داوری مرحله دوم جوایز آکادمی فیلم کوتاه ایران
- روزی روزگاری تئاتر/ گزارش تصویری از کنسرت-نمایش «سی»
- همه هیولایی در دست داریم به نام موبایل/ گفتوگو با مهدی پاکدل
- ابراز تعجب مهدی پاکدل از «خشونت بیش از حد جوانان»
- اکران صلواتی فیلم «محمد رسولالله (ص)»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





