پوریا عالمی_ فرهادی اسکار گرفت و احمدینژاد که هیچ رئیسجمهوری در جهان جواب نامههاش را تا الان نداده، تصمیم گرفت نامهای به یکی از فعالان هنری جهان؛ یعنی آقای اسکار بنویسد.
متن این نامه برای اولینبار در روزنامه «شرق» و در این ستون منتشر میشود: حبیبیحبیبیحبیبی حبیب… (ترجیعبند یکی از اشعار پرمغز دانشمند و فیلسوفی با نام نانسی عجرم است که صلاح دیدم نامهام را با آن شروع کنم). سلام پسرم اسکار… چطوری؟ تو برخلاف اسمت که با اُس شروع میشود خیلی هم آدم ردیفی هستی. میدانی که ما اینجا به کسی که کاری از دستش برنیاید میگوییم اسکل، اما تو اسکل نیستی و اسکاری. اگر اسکل بودی جای اینکه جایزه را بدهی به اصغر، میدادی به اکبر. باید از این موقعیت که ترامپ (از مریدان من) در آمریکا رئیسجمهور شده استفاده کنی و اسکار را تبدیل کنی به جشنواره فیلمهای فاخر و هرچه جایزه و دلار و سکه بهار آزادی دارید بدهید به فیلمسازان ما مثل دهنمکی، فراستی، دهنمکی، فراستی. من خوشحالم که تو داری در آمریکا حال آمریکا را میگیری. این کاری است که ما در جشنواره فجر انجام میدهیم. اگر تلاش کنی و بتوانی یک نامه از مشایی بگیری (مثل حبیب که با چشمک مشایی آمد و چشمش درآمد) تو هم میتوانی سال بعد بهعنوان یک چهره مقاوم بیایی جشنواره فجر و توی کاخ جشنواره، یک غرفه بگیری اما باید خیلی مراقب باشی. تو درست است که برای مبارزه با آمریکا به اصغر فرهادی جایزه دادی، ولی پسر خوب، چرا قبلش به مسعود فراستی نگفتی؟ بیا. مسعود سکته کرده و افتاده گوشه خانه. آخر من جز همین مسعود و بقایی و مشایی و اینا دیگر کسی را بیرون ندارم که. سند هم ندارم بروم بگذارم برای باقی. گفتم باقی، خدا بقایی را برای ما حفظ کند. در پایان من دیگر حرفی ندارم جز اینکه حالا که ترامپ به ایرانیها ویزا نمیدهد، تو لطف کن و با توجه به شرایط حادی که من دارم (یعنی آمریکا را خیلی دوست دارم و دلم تنگ شده) من را خصوصی دعوت کن آنجا. یک سخنرانی خوب هم دارم که برای هالیوودیها ایراد کنم.مطمئن باش من که توی سازمان ملل صحبت کردم، هالهای از نور من را دربر گرفت، اگر بیایم بین ستارگان نورانی هالیوود و سینمای جهان سخنرانی کنم، حتما تبدیل به ستاره دنبالهدار خواهم شد و جهان شما را ترک خواهم کرد. الا یا ایها الساقی ادر کاسا و ناولها
یا حبیبی، محمود احمدینژاد؛ محبوب قلبها
برچسبها: محمود احمدی نژاد, پوریا عالمی
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- /اختصاصی/نوروز بیگی : حوزه هنری خواسته ای داشت که به پایان فیلم بی همه چیز آسیب می رساند
- انتقاد شدید رضا مقصودی کارگردان فیلم خجالت نکش از سانسور این فیلم در تلویزیون
- کمال تبریزی: احمدینژاد دیگر جایی برای انتقامگیری ندارد
- ماجرای حذف سکانس احمدینژاد در «قلادههای طلا»
- واکنش کمال تبریزی به سوالی درباره دعوت از احمدی نژاد برای تماشای مارموز
- استوری امیر جدیدی در واکنش به توییت احمدینژاد برای سرنا ویلیامز
- فریدون جیرانی در تلویزیون :در دوره احمدی نژاد طبقه متوسط تحقیر شد
- چرا احمدی نژاد ،پیشنهاد همکاری با رامبد جوان را در خندوانه نپذیرفت ؟
- طعنه و کنایه هادی حجازیفر به حامیان دیروز احمدینژاد و مخالفان امروزش
- دلایل افزایش یا کاهش محبوبیت نام ها/نقش یک سریال در افزایش استفاده از یک نام
- روایت سایت صراط از توهین به بازیگر زن به خاطر تسلیت گفتن به احمدینژاد
- آبش رو کشیدند چلو شد/ طنز پوریا عالمی درباره سرانجام پرونده پزشکی کیارستمی
- نوشته پدرام شریفی در حمایت از روحانی/ ما هم به نوعى به احمدىنژاد راى دادیم
- طنز روزنامه «شرق»: اگر ما جای رئیس تلویزیون بودیم، کانال تلگرام راه میانداختیم
- شوخی جنجالی علی ضیا با احمدینژاد در تلویزیون
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





