پوریا عالمی_ فرهادی اسکار گرفت و احمدینژاد که هیچ رئیسجمهوری در جهان جواب نامههاش را تا الان نداده، تصمیم گرفت نامهای به یکی از فعالان هنری جهان؛ یعنی آقای اسکار بنویسد.
متن این نامه برای اولینبار در روزنامه «شرق» و در این ستون منتشر میشود: حبیبیحبیبیحبیبی حبیب… (ترجیعبند یکی از اشعار پرمغز دانشمند و فیلسوفی با نام نانسی عجرم است که صلاح دیدم نامهام را با آن شروع کنم). سلام پسرم اسکار… چطوری؟ تو برخلاف اسمت که با اُس شروع میشود خیلی هم آدم ردیفی هستی. میدانی که ما اینجا به کسی که کاری از دستش برنیاید میگوییم اسکل، اما تو اسکل نیستی و اسکاری. اگر اسکل بودی جای اینکه جایزه را بدهی به اصغر، میدادی به اکبر. باید از این موقعیت که ترامپ (از مریدان من) در آمریکا رئیسجمهور شده استفاده کنی و اسکار را تبدیل کنی به جشنواره فیلمهای فاخر و هرچه جایزه و دلار و سکه بهار آزادی دارید بدهید به فیلمسازان ما مثل دهنمکی، فراستی، دهنمکی، فراستی. من خوشحالم که تو داری در آمریکا حال آمریکا را میگیری. این کاری است که ما در جشنواره فجر انجام میدهیم. اگر تلاش کنی و بتوانی یک نامه از مشایی بگیری (مثل حبیب که با چشمک مشایی آمد و چشمش درآمد) تو هم میتوانی سال بعد بهعنوان یک چهره مقاوم بیایی جشنواره فجر و توی کاخ جشنواره، یک غرفه بگیری اما باید خیلی مراقب باشی. تو درست است که برای مبارزه با آمریکا به اصغر فرهادی جایزه دادی، ولی پسر خوب، چرا قبلش به مسعود فراستی نگفتی؟ بیا. مسعود سکته کرده و افتاده گوشه خانه. آخر من جز همین مسعود و بقایی و مشایی و اینا دیگر کسی را بیرون ندارم که. سند هم ندارم بروم بگذارم برای باقی. گفتم باقی، خدا بقایی را برای ما حفظ کند. در پایان من دیگر حرفی ندارم جز اینکه حالا که ترامپ به ایرانیها ویزا نمیدهد، تو لطف کن و با توجه به شرایط حادی که من دارم (یعنی آمریکا را خیلی دوست دارم و دلم تنگ شده) من را خصوصی دعوت کن آنجا. یک سخنرانی خوب هم دارم که برای هالیوودیها ایراد کنم.مطمئن باش من که توی سازمان ملل صحبت کردم، هالهای از نور من را دربر گرفت، اگر بیایم بین ستارگان نورانی هالیوود و سینمای جهان سخنرانی کنم، حتما تبدیل به ستاره دنبالهدار خواهم شد و جهان شما را ترک خواهم کرد. الا یا ایها الساقی ادر کاسا و ناولها
یا حبیبی، محمود احمدینژاد؛ محبوب قلبها
برچسبها: محمود احمدی نژاد, پوریا عالمی
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- /اختصاصی/نوروز بیگی : حوزه هنری خواسته ای داشت که به پایان فیلم بی همه چیز آسیب می رساند
- انتقاد شدید رضا مقصودی کارگردان فیلم خجالت نکش از سانسور این فیلم در تلویزیون
- کمال تبریزی: احمدینژاد دیگر جایی برای انتقامگیری ندارد
- ماجرای حذف سکانس احمدینژاد در «قلادههای طلا»
- واکنش کمال تبریزی به سوالی درباره دعوت از احمدی نژاد برای تماشای مارموز
- استوری امیر جدیدی در واکنش به توییت احمدینژاد برای سرنا ویلیامز
- فریدون جیرانی در تلویزیون :در دوره احمدی نژاد طبقه متوسط تحقیر شد
- چرا احمدی نژاد ،پیشنهاد همکاری با رامبد جوان را در خندوانه نپذیرفت ؟
- طعنه و کنایه هادی حجازیفر به حامیان دیروز احمدینژاد و مخالفان امروزش
- دلایل افزایش یا کاهش محبوبیت نام ها/نقش یک سریال در افزایش استفاده از یک نام
- روایت سایت صراط از توهین به بازیگر زن به خاطر تسلیت گفتن به احمدینژاد
- آبش رو کشیدند چلو شد/ طنز پوریا عالمی درباره سرانجام پرونده پزشکی کیارستمی
- نوشته پدرام شریفی در حمایت از روحانی/ ما هم به نوعى به احمدىنژاد راى دادیم
- طنز روزنامه «شرق»: اگر ما جای رئیس تلویزیون بودیم، کانال تلگرام راه میانداختیم
- شوخی جنجالی علی ضیا با احمدینژاد در تلویزیون
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





