فرامرز روشنایی بازیگر، مدیر روابط عمومی انجمن بازیگران سینمای ایران و نیز مسئول روابط عمومی چندین فیلم سینمایی در اعتراض به استفاده از لفظ «روابط عمومی چی» در یکی از یادداشتهای خبرگزاری فارس نامه سرگشادهای را منتشر کرد.
حال سینما بد است چون چند نفر کار چاقکن و در بهترین حالت روابط عمومیچی فیلمها و جشنوارهها هستند برای رسیدن به اهداف خود میتوانند با نادیده گرفتن فرهنگ یک ملت اینگونه به وزیر ارشاد حمله کنند
خبرگزارى فارس ۲۴خرداد ۱۳۹۵
ظاهرا به کار بردن الفاظ و کلمات نامناسب از سوی کسی که هیچگونه دغدغده ی سینمایی نداشته و ندارد،در رسانه ی ملی باعث شده تا قبح این کار شکسته و به مرور در دیگر رسانه ها هم تسری پیدا کند.
این روزها در مجادله هایی که صورت گرفته،از سوی همان فرد بی دغدغه ای که عرض کردم،برای حقیر نشان دادن فرد مقابل از واژه ی “روابط عمومی” استفاده کردند که جای بسی تاسف است.بر ایشان اشکالی وارد نیست.چون ایشان ماموریت دارند که سینمای ایران را همواره تحقیر کنند.
ولی زمانی که یک خبرگزاری که تولید خبر آن بدون شک مرهون مسئولین روابط عمومی است،از واژه ی ” روابط عمومی چی ها” استفاده می کند،دل به درد می آید.
لازم به ذکر نیست که تمامی مسئولین روابط عمومی فیلم ها در سینمای ایران،هم و غم خود را برای بهتر دیده شدن محصولات سینمای ایران به کار می برند و از سردرگمی رسانه ها برای تولید خبر جلوگیری می نمایند.
آیا به نظر شما درست است که در حرف ها و نوشته ها از لفظ نا خوش آیند:”خبرگزاری چی ها” و یا ” فارس چی ها” استفاده بشود؟
امیدوارم این نوشته فارغ از جنجال های حیدری،نعمتی که راه افتاده باعث تصحیح الفاظ ناخوش آیند بشود.
با احترام:فرامرز روشنایى
مسئول روابط عمومى فیلم از سال۱۳۷۵ تا کنون.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
آخرین ها
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت





