فیلم مستند «نان مقدس» به کارگردانی زندهیاد رحیم ذبیحی و به تهیهکنندگی تورج اصلانی، جایزه بهترین مستند بخش رقابتی اصلی بیست و چهارمین جشنواره بینالمللی فیلم «دین امروز» در کشور ایتالیا را از آن خود کرد.
به گزارش سینماسینما، به نقل از روابط عمومی فیلم، فیلم مستند «نان مقدس» (نانی پیروز) Holy Bread آخرین اثر مرحوم رحیم ذبیحی، به تهیهکنندگی تورج اصلانی و محصول کمپانی سینمایی «ماد مووی» MAAD Movie؛ در جدیدترین و نهمین حضور بینالمللی خود به نمایندگی از سینمای ایران، در ساعت ۱۷ روز سهشنبه ۶ مهر ماه جاری (۲۸ سپتامبر ۲۰۲۱) در بخش رقابتی اصلی بیست و چهارمین دوره جشنواره بینالمللی فیلم «دین امروز» Religion Today در شهر ترنتو در کشور ایتالیا روی پرده رفت و مورد استقبال تماشاگران و علاقهمندان به سینما قرار گرفت و توانست جایزه بهترین مستند این رویداد معتبر سینمایی را تصاحب کند.
اعضای هیئت داوران بخش رقابتی اصلی بیست و چهارمین دوره جشنواره بینالمللی فیلم «دین امروز» ایتالیا که عبارت بودند از: «الهه نوبخت» تهیهکننده و پخشکننده بینالمللی سینما از کشور ایران، «لیدیا ماگنی» Lidia Magni روزنامهنگار از کشور ایتالیا، «میلیجان گوچیک» Milijan Gocic فیلمنامهنویس و کارگردان از کشور صربستان، «دیانا آشیموا» Diana Ashimova مدیر هنری جشنواره از کشور قزاقستان و «مصطفی جناپ آیدین» Mustafa Cenap Aydin محقق و استاد دانشگاه از کشور ترکیه، فیلمهای سینمایی، مستند و کوتاه این دوره از جشنواره را داوری و آرای خود را اعلام کردند.
جشنواره بینالمللی فیلم «دین امروز» ایتالیا با هدف برقراری فرهنگ صلح و گفتمان میان باورها و فرهنگها و نیز پلی میان سینما و همچنین دینها و مذاهب مختلف جهان در سال ۱۹۹۷ تأسیس شد و در این راه مهم، به دنبال ارتباط بین اعتقادات و زندگی سنتی و بومی مردم سراسر دنیا و نیز توسعه صلح و فرهنگهای مختلف، از طریق پذیرش تفاوتهای یکدیگر است.
بیست و چهارمین دوره این رویداد هنری با نمایش فیلمهای سینمایی، مستند و کوتاه از کارگردانان کشورهای مختلف جهان، از روزهای ۳۱ شهریور تا ۷ مهر (۲۲ تا ۲۹ سپتامبر ۲۰۲۱) در شهر ترنتو در کشور ایتالیا برگزار شد.
فیلم مستند «نان مقدس» که توسط شرکت «تصویر گستر الهه پارسی» (الی ایمیج) به مدیریت الهه نوبخت پخش جهانی میشود، در آخرین حضور بینالمللی خود در بخش رسمی «مسابقه آسیا» در سیزدهمین دوره جشنواره بینالمللی فیلم مستند «دمز» DMZ بهعنوان مهمترین جشنواره فیلم مستند آسیا در کشور کره جنوبی روی پرده رفت.
سیزدهمین دوره جشنواره بینالمللی فیلم مستند «دمز» DMZ بهعنوان پیشروترین جشنواره فیلم مستند در قاره آسیا با موضوع صلح، ارتباطات و زندگی؛ با نمایش ۱۳۰ اثر مستند از کارگردانان ۴۰ کشور جهان در روزهای ۲۵ شهریور ماه تا یکم مهر ماه جاری (۹ تا ۱۶ سپتامبر ۲۰۲۱) در شهرهای گویانگ و گوانگجو در کشور کره جنوبی برگزار شد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- الهه نوبخت داور جشنواره بینالمللی فیلم رباط مراکش شد
- جشنواره ویزیون دو ریل در ایستگاه پایانی؛ جشنواره سوئیسی، ۲ جایزه به سینمای ایران داد
- الهه نوبخت آثار جشنواره سوئیسی را داوری میکند
- دو جایزه جشنواره ایتالیایی به «سرنوشتِ» ایرانی رسید
- الهه نوبخت داور بخش اصلی جشنواره هلند شد
- «سرنوشت» بهترین فیلم جشنواره دانمارکی شد
- نشریه ورایتی مدعی شد؛ ممنوعالخروجی الهه نوبخت تهیه کننده سینما
- برای داوری در جشنواره بینالمللی فیلم درخت زردآلو؛ الهه نوبخت به ارمنستان دعوت شد
- الهه نوبخت داور جشنواره فیلمهای شرقی ژنو شد
- نمایش مستند «خانه خاموش» در جشنواره «هات داکس» کانادا
- الهه نوبخت رئیس هیأت داوران جشنواره بینالمللی فیلم زنان بیروت شد
- اختصاصی سینماسینما/ عوامل مستند «دروازه رویاها» در جشنواره برلین
- «خانه خاموش» بهترین مستند جشنواره بینالمللی فیپاداک شد
- شهرام علیدی و الهه نوبخت عضو هیئت داوران جشنواره فیلم «دهوک» شدند
- «نان مقدس» برنده جایزه دومین جشنواره فیلم کُردی مسکو شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





