بازیگر فیلم «متولد ۶۵» از محمدمهدی عسگرپور (تهیهکننده) برای اینکه اجازه نداد او را برای فرار از سربازی جهت بازی در این فیلم، بازداشت کنند، تشکر کرد.
به گزارش سینماسینما، پدرام شریفی بازیگر فیلم «متولد ۶۵» که ۱۵ بهمنماه در کاخ جشنواره به نمایش در آمد، اظهار کرد: زمانی که در این فیلم بازی میکردم، سرباز بودم و برای حضور در فیلم «۶۵ » رسما از سربازی فرار کردم اما ممنونم از آقای عسگرپور که نگذاشتند من را بازداشت کنند.
محمدمهدی عسگرپور تهیه کننده این فیلم نیز که ۱۶ بهمنماه در نشست رسانهای این فیلم در سالن «سعدی» همایشهای برج میلاد حضور داشت، پس از اینکه توسط مجری جلسه به عنوان گادفادر (پدرخوانده) فیلم نام برده شد، بیان کرد: واقعیت این است که من به شکل سنتی و روال مرسوم در سینما فیلم تهیه نمیکنم. چون اولین فیلم سینماییام همراه با آقای شفق تهیه کردم و بعد از آن، دیگر در این عرصه به دلایل مختلف فعالیتی نداشتهام.
وی اضافه کرد: تهیه کنندگی متولد ۶۵ پیشنهاد و توصیه آقای میرکریمی بود که وقتی فیلمنامه را خواندم، آن را پذیرفتم.
او با اشاره به اینکه فکر میکند این روند را تا حدی ادامه دهد اما به عنوان تهیه کننده ثابت در سینما فعالیت نخواهد کرد، گفت: شرایط کسانی که به عنوان فیلمساز اول وارد سینما میشوند، مقتضیات خاص خودش را دارد. گاهی با پدیدههایی روبهرو میشویم که دوست دارند بدون طی کردن مراتب لازم به جایی برسند که عدهای بعد از ۳۵ سال به آن رسیدهاند.
عسگرپور افزود: فیلمنامه «متولد۶۵ » این نشانهها را به من نمیداد و آنچه که احساس کردم این بود که یک اثر بیادعا و روان قرار است ساخته شود که جای خالی آن هم در سینما احساس میشود.
وی تاکید کرد: این در حالی است که گاهی عدهای در فضای هیجانی جامعه قرار میگیرند و باعث میشوند با ورودهای غیرطبیعی در سینما روبهرو شویم.
این کارگردان همچنین اظهار کرد: در چند سال گذشته سینماگران خوبی به خانواده سینما اضافه شدند و امسال هم این اتفاق تکرار شده است. اما نکتهای که بر آن تاکید میکنم به وضعیت عمومی سینما برمیگردد که البته مربوط به دو سه سال اخیر نیست. این وضعیت به گونهای است که حتی در مراودات خارجی سخت است که عرض و طول این سینما را برای آنها توضیح دهیم.
عسگرپور اضافه کرد: ساخت فیلم اول در ایران از بسیاری از کشورهای اروپایی راحتتر است اما این همه قضیه نیست و باید بدانیم سراغ چه موضوعی برویم و چطور آن را بسازیم. چون همه در یک فضای مبهم حرکت میکنیم هرچند در این فضای مبهم، گاهی اتفاقات خوب هم میافتد.
مجید توکلی کارگردان فیلم «متولد ۶۵» که در بخش «نگاه نو» جشنواره پذیرفته شده است، درباره فیلم خود اظهار کرد: یک طرح اولیه براساس بچههای دهه ۶۰ داشتم و شانس بزرگی آوردم که تهیه کننده فیلم اولم آقای عسگرپور بود.
او اضافه کرد: نسل دهه ۶۰ خیلی بلاتکلیف و عجیب و غریب است و مسائل زیادی دارند که در متولد ۶۵ یکی از قصههای آن را مطرح کردیم.
او همچنین ابراز خوشحالی کرد که پس از سالها انتظار فیلمی که ساخته است، در سینمای اهالی رسانه به نمایش در آمد.
در این نشست هنگامه حمیدزاده (بازیگر) و سپیده عبدالوهاب (تدوینگر) هم حضور داشتند.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- واکنش کارگردان فیلم عزیز به اظهارات سعید مستغاثی در برنامه خط فرضی
- «عزیز»؛ عاشقانهای با طعم آلزایمر/ مجید توکلی: شورای پروانه ساخت منحل شود
- آنونس رسمی عاشقانه «عزیز» رونمایی شد
- «عزیز» از چهارشنبه اکران میشود/ رونمایی از پوستر فیلم
- «عزیز» پایان پاییز اکران میشود
- «کتابخانه نیمهشب» روی صحنه میرود
- عرضه یک فیلم کوتاه با بازی هوتن شکیبا در شبکه نمایش خانگی
- پاسداشت فرهنگی روز ملی سینما در یک هفته
- چهارمین حضور جهانی فیلم مجید توکلی؛ «عزیز» در فستیوال جهانی ویتنام
- در جلسه با روسای صنوف خانه سینما مطرح شد؛ در ارشاد معتقدند سینما را احیا کردهاند/ انگار باید با برخی ژانرها خداحافظی کنیم
- «عزیز» به زنان ایران تقدیم شد
- دومین حضور جهانی فیلم مجید توکلی؛ «عزیز» در جشنواره بینالمللی فیلم هند
- همزمان با رونمایی فیلم مجید توکلی در فستیوال سائوپائولو؛ پوستر بینالمللی «عزیز» منتشر شد
- اکران آنلاین «عروسی مردم» به احترام داریوش مهرجویی به تعویق افتاد
- اکران آنلاین «عروسی مردم» از ۲۶ مهر
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود





