تهیهکننده فیلم «خائنکشی» بیان کرد: این فیلم به احترام عواملی که نزدیک به دو سال برای ساخت آن تلاش کردند، در بخش سودای سیمرغ جشنواره فجر باقی میماند.
به گزارش سینماسینما، اعلام اسامی هیأت داوران جشنواره فیلم فجر و انتخاب شهاب حسینی به عنوان یکی از داوران بخش سودای سیمرغ که فیلم جدید مسعود کیمیایی هم در آن پذیرفته شده، برای خیلی از علاقهمندان سینما یادآور حاشیههای دو سال قبل جشنواره میان این دو سینماگر شد؛ جایی که کیمیایی با فیلم “خون شد” در بخش مسابقهی جشنواره حضور داشت ولی پیش از شروع این رویداد بخاطر برخی اتفاقهای تلخ سیاسی و اجتماعی آن مقطع از جشنواره انصراف داد و شهاب حسینی با اظهاراتی تند به انتقاد از این تصمیم کیمیایی پرداخت که آن هم با واکنشهای مختلفی روبرو شد.
حالا دو سال پس از آن ماجرا، کیمیایی یک بار دیگر از جشنواره انصراف داده و این تصمیم او به زعم بسیاری، واکنشی به حضور حسینی در هیات داوران تعبیر شده است.
علی اوجی – تهیهکننده فیلم «خائنکشی» در گفتوگویی با ایسنا درباره انصراف کیمیایی میگوید: به تصمیم آقای کیمیاییِ بزرگ و دوست داشتنی به عنوان یکی از مهمترین فیلمسازان سینمای ایران احترام میگذارم، به هر حال شأن ایشان بالاتر از قضاوت در فستیوال است و با توجه به سابقهی سینمایی آقای کیمیایی و اینکه جشنوارهی فجر امسال، جشنوارهی جوانهاست باید به نظر ایشان مبنی بر قضاوت نشدن در حضور جوانترها احترام گذاشت. البته فیلم «خائنکشی» به احترام تلاش و زحمت عواملش که یک سال و ۹ ماه مشغول تولید بودند، در جشنوارهی فجر باقی میماند و جناب کیمیایی هم همانطور که در نامه خود اعلام کردند فقط از بخش کارگردانی انصراف دادند.
او درباره اینکه وقتی این انصراف پس از اعلام اسامی داوران اتفاق میافتد، یادآور حاشیههای دو سال قبل جشنواره است و همین برداشت هم در میان مخاطبان، پس از انتشار نامه انصراف دیده میشود، توضیح میدهد: قاعدتاً من نمیتوانم نظری جدا از نوشتهی مکتوب آقای کیمیایی داشته باشم. ایشان صراحتاً در نامه خود اظهارنظر کردند و خواننده میتواند تفسیر خود را داشته باشد. با این حال من به عنوان تهیهکننده باید پاسخگوی زحمت تمام عوامل فیلم باشم و با احترام به تصمیم این کارگردان بزرگ سینمای ایران فیلم در جشنواره باقی خواهد ماند.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- مسعود کیمیایی: حالم خوب است/۲۰ روز دیگر کار جدیدم را شروع می کنم
- نقد و بررسی «دندان مار» در بنیاد حریری بابل
- متفاوتترین بدمن تاریخ سینمای ایران
- فراخوان جشنواره فیلم فجر ۴۴ منتشر شد
- اعلام اسامی آثار کوتاه داستانی؛ مستانه مهاجر و علی اوجی در جشنواره شهر مدیر شدند
- پروانه ساخت سینمایی برای چهار فیلمنامه صادر شد
- در سالگرد تولد مسعود کیمیایی/ ادای دین به سینماگر آرمانگرا
- یادداشتی کوتاه درباره «خائن کشی»؛ تاریخ به مثابه ابزاری برای تغییر فضا
- با صدور احکامی از سوی رائد فریدزاده؛ دبیران جشنوارههای ملی و جهانی فیلم فجر معرفی شدند
- مهدی مسعودشاهی درگذشت
- انتقاد سازندگی از گفتوگوی کمال تبریزی با ایسنا/ داوران بر اساس مصلحت رای دادند نه کیفیت
- جشنواره علیه جشنواره
- انتقاد صریح کمال تبریزی و علیرضا رییسیان از بهرام رادان
- به بهانه نامساعد بودن شرایط جوی جنوب کشور؛ اختتامیه تجلی اراده ملی فیلم فجر ۴۳ در پردیس ملت برگزار میشود
- پاسخهای آشتیانیپور به شبهات رأیگیری مردمی جشنواره فیلم فجر
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی





