مردی که در سالن نمایش «جوکر» در پاریس فضای سینما را به آشوب کشید از سوی پلیس دستگیر شد.
به گزارش سینماسینما به نقل از ورایتی، مردی که یکشنبه شب ۲۷ اکتبر در سینمایی در پاریس موجب وحشت مردم شد تحت تعقیب پلیس قرار گرفت.
این مرد ۳۴ ساله در حین نمایش فیلم «جوکر» از جایش بلند شد و فریاد «الله اکبر» سر داد. وی اندکی بعد از سوی پلیس دستگیر شد و برای تحقیقات درباره تروریسم تحت بازجویی قرار گرفت.
این مرد که با فردی دیگر در سینمای «گرند رکس» به تماشای «جوکر» نشسته بود ابتدا با صدای بلند گفت «این سیاسی است» و پس از چند بار تکرار این عبارت در حین نمایش فیلم از جایش بلند شد و «الله اکبر» سر داد. این فریادها فضایی ترسناک برای دیگر تماشاگران ایجاد کرد و بسیاری از مردم شروع به فرار از سینما کردند.
به گفته مالک سینما در حالی که فضا بسیار متشنج شد، حدود ۳۰ نفر سینما را ترک کردند و پس از این که این تشنج برطرف شد، بیش از ۲۰۰ تن به تماشای بقیه فیلم نشستند.
چندین تماشاگر و گارد مراقب سینما با مرد گلاویز شدند اما او توانست از سینما فرار کند. با این حال او با فاصله کمی توسط پلیس پاریس دستگیر شد.
به گفته روزنامههای پاریسی این مرد مسلح نبود و پس از پایان نمایش فیلم مسئولان بمب یاب راهی سینما شدند و برای یافتن اسلحه احتمالی، سینما را بازرسی کردند اما چیزی نیافتند. این مرد که دستگیر شده اکنون تحت بازجویی قرار دارد.
فرد مظنون که روز یکشنبه بازداشت شد، روز دوشنبه در بیمارستان روانی تحت بررسی قرار گرفت. دادستانی فرانسه نیز وی را به ظن تروریسم مورد بازجویی قرار داد و علاوه بر این سالن سینما گرند رکس نیز برای ایجاد مزاحمت از وی شکایت کرد.
چند نفر از تماشاگران نیز گفتهاند در حین این شلوغی از آنها سرقت شده و حالا مقامات پلیس در حال بررسی هستند که ببینند آیا این نقشهای برای سرقت بوده است یا خیر.
پلیس پاریس گفته است در حین نمایش «جوکر» در پاریس در هیچ مورد دیگری اخلالی ایجاد نشده است.
«جوکر» با توجه به شخصیت اصلی فیلم و تمرکز بر رفتارهای خشونتآمیزی که جامعه میتواند موجب آن شود، با انتقادهایی در آمریکا روبرو شده و برخی هشدار دادهاند که تماشای این فیلم میتواند در برخی از افراد، منجر به خشونت واقعی در زندگی آنها شود. سال ۲۰۱۲ یک مرد مسلح در سالن نمایش «شوالیه تاریکی برمیخیزد» در کلرادو موجب کشته شدن ۱۲ نفر شده بود.
منبع: خبرگزاری مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد





