دو فیلم «لِرد» ساخته محمد رسول اف و «آنها» به کارگردانی آناهیتا قزوینی زاده در سومین روز جشنواره فیلم کن به نمایش درآمدند.
به گزارش سینماسینما، «لِرد» که طی دو سانس ۱۱ و ۱۶:۳۰ در سالن دبوسی به نمایش درآمد،حکایت رضا جوان ۳۵ ساله است که همراه همسر و پسرش در روستایی واقع در شمال ایران زندگی میکند و به کار پرورش ماهی آب شیرین مشغول است. شرکتی خصوصی که با بخش دولتی و مراجع محلی روابطی نزدیک دارد، مصمم است یکه تاز عرصه تولیدات منطقه شود. رضا بی آنکه آلوده شود به دنبال مبارزه با فساد است اما در نهایت خود نیز آلوده میشود.
«آنها» که کارگردانش ( آناهیتا قزوینی زاده) در دوره گذشته جشنواره فیلم کن موفق به دریافت جایزه بخش سینه فونداسیون شده بود، مستقیم وارد جشنواره شده است و در ساعت ۱۹ در سالن ۶۰ سالگی به روی پرده رفت.
این فیلم داستان جی نوجوان ۱۴ سالهای است که همراه والدینش در حومه شیکاگو زندگی میکند. او که در حال هورمون درمانی است در مقطعی از زندگی به سرمیبرد که باید درباره هویت جنسیاش تصمیمگیری کند. در این برهه حساس و پس از دو سال مصرف دارو و روان درمانی، «جی» در نبود والدینش، آخر هفتهای را با خواهرش لورن و دوست او، «آراز»، می گذراند.
پیش از آغاز فیلم، قزوینی زاده کارگردان ایرانی مقیم آمریکا به همراه عوامل فیلمش به روی سن حاضر شد.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- گفتوگو با احسان سلطانیان، کارگردان فیلم «آنها»/ «آنها» خارج از دیدگاه فمینیستی به مسئله زنان نگاه میکند
- چرا زنان سینما از بیمارستان سر درمیآورند/ نگاهی به فیلم «آنها»
- اختصاصی سینماسینما/ استقبال پاریسیها از «لیلا» مهرجویی و گلشیفته فراهانی
- سحر دولتشاهی داور جشنواره فیلم دبی شد / حضور سه فیلم ایرانی
- کیهان: کارگردان ایرانی برای همیشه از فیلمسازی محروم میشود
- محمد رسول اف: در تلاش هستم تا برای فیلم لرد اجازه نمایش در ایران بگیرم
- اظهار تعجب همایون اسعدیان از واکنش وزارت ارشاد به فیلم لرد در جشنواره کن
- انتقاد دوباره جسیکا چستین به نابرابری جنسیتی در صنعت سینما
- استقبال از فیلم های پولانسکی و رمزی در جشنواره فیلم کن+ تصاویر
- پیش بینی منتقدان برتر سینما درباره نخل طلای جشنواره فیلم کن
- نظر پولانسکی درباره آینده سینما چیست؟
- بهترینهای جشنواره کن به روایت گروهی از منتقدان
- جایزه بخش نوعی نگاه جشنواره کن در دستان محمد رسولاف
- دایان کروگر، فاتح آکین و ژاکلین بیسه در جشنواره فیلم کن+ عکس
- فیلم کوتاه ایرانی برگزیده کن شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود





