سینماتک موزه هنرهای معاصر تهران دربرنامه جدید خود نسخه ی دوبله فیلم «چه سرسبز بود دره من» به کارگردانی جان فورد را به نمایش می گذارد.
به گزارش سینماسینما، دوبله فیلم «چه سرسبز بود دره من» به «دوران طلایی دوبله در ایران» تعلق دارد و قرار است راس ساعت ۱۵ یکشنبه ۲۰ آبان ماه ۱۴۰۳ در سالن سینماتک به نمایش درآید.
پپیش از این فیلم «دکتر استرنج لاو» در سینماتک به نمایش در آمده بود که دوبله آن تحسین برانگیز است.
فیلمنامه این فیلم که محصول سال ۱۹۴۱ آمریکا است، توسط «فیلیپ دان» نوشته شده و از رمانی به همین نام از «ریچارد له وین» اقتباس شدهاست.
بازیگران فیلم والتر پیجن، مارین اوهارا، دانلد کریسپ، آنالی، رادی مکداول و… هستند و فیلم سیاه و سفید و زمان آن ۱۱۸دقیقه است. این فیلم یکی از مهمترین فیلمهای جان فورد است.
داستان فیلم در اوایل قرن بیستم میگذرد و در ویلز جنوبی «هیو مورگان» (مکداول)، پسرکی ۱۲ ساله، همراه با خانوادهاش در دهکدهای معدنی در درهای سبز و زیبا زندگی میکند. آرامش و خوشبختی خانواده آرامآرام با شدت گرفتن طمع و زورگویی های صاحبان معادن از بین میرود. پدر خانواده، چهار برادر بزرگتر او را از پیوستن به اعتصاب کارگران منع میکند، آنان نیز چارهای جز مهاجرت نمیبینند و …
ورود برای همه آزاد و رایگان است.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نمایش مستندی درباره مریم زندی در سینماتک موزه هنرهای معاصر تهران
- سینماتک موزه هنرهای معاصر تهران برگزار میکند: حقوق در سینما؛ با محوریت درامهای دادگاهی
- «طعم گیلاس» در سینماتک موزه هنرهای معاصر تهران
- شهاب حسینی: میخواهم فیلمی اقتباسی از ساعدی بسازم
- نمایش فیلم «دِرب» در سینماتک موزه هنرهای معاصر تهران
- نمایش «مشق امشب» در سینماتک موزه هنرهای معاصر تهران
- آغاز نمایش فیلمهای سینماتک موزه هنرهای معاصر تهران با «آه سرد»
- مشق شب کیارستمی در سینماتک موزه هنرهای معاصر تهران
- اکران فیلمی به کارگردانی جیل نیکلاس در سینماتک موزه هنرهای معاصر
- آغاز دوره جدید سینماتک موزه هنرهای معاصر با اکران مستند «پلک نزن»
- سکانس طلایی/ چه سرسبز بود دره من
- کوروساوا؛ کارگردانی جهانی، متعهد به فرهنگ اصیل ژاپن
- سکانس طلایی/ مرد آرام
- برای گریس کلی، زیباروی هالیوود/تصاویر
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





