طبقه هفتم پردیس سینمایی چارسو در روزهای برگزاری جشنواره جهانی میزبان تصاویری در قالب عکس، پوستر و کاریکاتور درباره عباس کیارستمی خواهد بود.
به گزارش سینماسینما، سیفالله صمدیان مدیر بخش بزرگداشت کیارستمی و نمایشها و رویدادهای ویژه جشنواره اعلام کرد: طبقه هفتم کاخ جشنواره که سال گذشته میزبان عکسهای بازسازی شده فیلم «گاو» ساخته داریوش مهرجویی و مستند «باد صبا» ساخته آلبر لاموریس فیلمساز فرانسوی بود، امسال با وسعت بیشتری تنها به ارائه تصاویری در قالب عکس، پوستر و کاریکاتور درباره عباس کیارستمی اختصاص دارد که به مناسبت بزرگداشت کیارستمی در سی و پنجمین جشنواره جهانی فلیم فجر برگزار میشود.
وی همچنین یادآور شد: آثار به نمایش درآمده در طبقه هفتم پردیس سینمایی چارسو برگزیدهای از آثار هنرمندان سراسر کشور است که با همکاری جشنواره جهانی فجر از طریق فراخوان چهاردهمین جشن تصویر سال در بخش عکاسی، گرافیک و کاریکاتور جمع آوری شده بود.
صمدیان با بیان اینکه ۶۸ اثر در بخش عکاسی، ۳۰ اثر در بخش پوستر و ۱۲ اثر در بخش کاریکاتور به نمایش در میآیند، گفت: بازدید از این آثار که همزمان با سی و پنجمین جشنواره جهانی آغاز میشود تا بعد از جشنواره هم ادامه خواهد داشت.
وی درباره آثار گرافیکی حاضر در این بخش که شامل آثار گرافیستهای پیشگام و نسل جوان است، عنوان کرد: تقریبا همه هنرمندان مطرح رشته گرافیک و همچنین کارتونیستها حداقل یک اثر در این بخش درباره عباس کیارستمی در نمایشگاه ارائه کردهاند.
مدیر بخش رویدادها و نمایشهای ویژه جشنواره تاکید کرد: عکسهایی که در این نمایشگاه عرضه میشوند محدوده زمانی کاملی از حضور و فعالیت هنری عباس کیارستمی را شامل میشوند.
وی ادامه داد: عکسهایی از پشت صحنه فیلم «زندگی ادامه دارد» ، عکس هایی از فیلم «طعم گیلاس»، «آ.ب.ث آفریقا»، «مثل یک عاشق»، عکسهایی از روزهای تلخ وداع با کیارستمی از تجمع مردم در محوطه خانه سینما برای بزرگداشت این سینماگر، استقبال در فرودگاه، مراسم تشییع او از مقابل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مراسم یادبود را هم در این نمایشگاه شاهد خواهیم بود تا خاطرهای تصویری از حضور باشکوه ملی مردم ایران برای این چهره فرهنگی و هنری که سهم ویژهای در معرفی چهرهای واقعی و غرورانگیز از ملت ایران در قالب سینما و هنرهای تجسمی دارد، داشته باشیم.
صمدیان همچنین اظهار امیدواری کرد که آثار این نمایشگاه به همراه دیگر آثار مربوط به عباس کیارستمی در قالب کتاب تصویری مستقلی منتشر شود.
آدرس سایت رسمی جشنواره جهانی Fajriff.com و پست الکترونیکی جشنواره Film@Fajriff.com است.
سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر، ۸-۱ اردیبهشت ۱۳۹۶(۲۱ تا ۲۸ آوریل ۲۰۱۷) به دبیری رضا میرکریمی در تهران برگزار می شود.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- انتشار فراخوان جشن «تصویر سال» و جشنواره «فیلم تصویر»
- برنامه کارگاههای جشنواره «سینماحقیقت» اعلام شد
- استادان و کارگاههای «سینماحقیقت۱۸» را بشناسید
- نمایش «طعم گیلاس» در قزاقستان
- در بخش ۱۰ فیلم برتر؛ «کلوزآپ» عباس کیارستمی در جشنواره ایدفا اکران میشود
- کیارستمی در آثار خود بیشتر به دنبال راه حل بود/ فرم برای کیارستمی همیشه اهمیت داشت
- اولین دوره جشنواره آسمان در ایستگاه پایانی
- معرفی نامزدهای دریافت گیلاس طلای جشنواره فیلم عباس کیارستمی
- افسون «کلوزآپ»/ یادداشت محمد حقیقت به مناسبت زادروز عباس کیارستمی
- در مراسم نکوداشت «عباس کیارستمی» مطرح شد: کیارستمی آبرودار واژه کار بود/ فیلمسازی کیارستمی در مسیر عکاسی او است
- رونمایی از پوستر اولین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه عباس کیارستمی
- هیئت داوران جشنواره «فیلم و عکس با انرژی» معرفی شدند
- باشگاه سینمایی «جاده ابریشم» برگزار میکند؛ بزرگداشت عباس کیارستمی در پاریس
- معرفی هیات داوران اولین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه عباس کیارستمی
- گزارشِ بدون گزارش «چهارم» از جشنواره کن ۲۰۲۴/ یادداشتی از سیفالله صمدیان
نظر شما
پربازدیدترین ها
- رونمایی از پوستر «زال و رودابه» در آستانه جشنواره فیلم فجر
- یادداشتی برای فیلم «رها»/ جامعه ناکارآمد و پدرهای بیخاصیت
- حاشیههای جشنواره فیلم فجر/ از دست دادن رضا بابک با مرضیه برومند تا سوءاستفاده از صدا و تصویر شکیبایی
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
آخرین ها
- من را خسرو پدر زیبا صدایم کنید…
- «زیبا صدایم کن»؛ یک رابطه پدر و دختری لطیف و انسانی
- سه فیلم از یک نگاه/ ملودرام اشکانگیز، آدمهای حاشیهای جامعه و آتشی که فصل مشترک است
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ نامزدهای بخش مستند اعلام شد
- زمان نمایش «رکسانا»، «پیر پسر» و «قاتل و وحشی» مشخص شد
- یادداشتی بر «آبستن»؛ تعلیق نصفه نیمهای که ناکارآمد میشود
- در پی جنجالها در شبکه اجتماعی ایکس؛ بازیگر شخصیت «امیلیا پرز» از اسکار حذف شد
- چرا فیلم «اسفند» به بدی فیلم «اشکِ هور» نیست؟
- ششمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- بخش زیادی از انتقاداتی که در برنامه هفت مطرح می شود به خود افخمی بر می گردد
- برخی نهادهای حاکمیتی و ارزشی ، از برند سازی برای مسعود فراستی چه هدفی را دنبال می کنند ؟
- چهارگانه صدرعاملی کامل شد/ عاشقانه آرام میان دو غریبه آشنا
- «توقیف»؛ روایتی صریح از ممیزی در آثار هنری
- پنجمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- افتتاح دومین دوره بورسیه نخبگان علمی توسط همراه اول
- «یوزفکا» روی صحنه عمارت نوفل لوشاتو میرود
- رونمایی از پوستر «ژن زامبی» همزمان با معرفی بازیگران و عوامل
- برنده اسکار در داوری نخل طلا؛ ژولیت بینوش رئیس هیات داوران جشنواره کن ۲۰۲۵ شد
- درباره «شمال از جنوب غربی» و «چشم بادومی»/ غلبه نگاه سادهانگاره و طرح مساله با راهحلی نشدنی
- ادب مرد به ز دولت اوست
- «آبستن» و آیندهای درخشان برای کارگردانان فیلم
- یادداشتی بر دو فیلم «رها» و «آبستن»/ زخمهای ماندگار و ماندگاری زخمها
- «بچه مردم»؛ فیلمی که به دیگران جوالدوز میزند، اما از زدن سوزن به خودی باز میماند
- حرفهای تازه رییس اسبق سازمان سینمایی؛ ایوبی: پشتم را خالی کردند/ دولت باید پایش را عقب بکشد
- چهارمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- حاشیههای سومین روز جشنواره فیلم فجر؛ از مشکل حل نشدنی صدای برج میلاد تا حضور نوزادان در سینمای رسانه
- آموختههایی از پشت صحنه «صد سال تنهایی»/ آیا مارکز از نتیجه اقتباس راضی میشد؟
- پروانه نمایش برای فجر صادر شد؛ «قاتل و وحشی» در جشنواره اکران میشود
- یادداشتی بر «بچه مردم» و «اسفند»/ از روایت دلنشین و شیرین تلخیها تا فیلمنامه چشم اسفندیار
- سومین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری