جشنواره فیلم شانزه لیزه، در ماه جون در پاریس برپا میشود.
به گزارش سینماسینما، امسال نهمین جشنواره فیلمهای (آمریکا-فرانسه) از ۹ تا ۱۶ جون برای نخستین بار به شکل آنلاین و رایگان برپا خواهد شد. مدیر این جشنواره خانم سوفی دولاک که خود سینماهای زیادی در پاریس دارد پخش کننده نیز است، هرساله در زیباترین خیابان جهان جشنواره اش را برپا میکند فقط فیلمهای آمریکایی فرانسوی در مسابقه آن میتوانند شرکت کنند. امسال چهل فیلم در مجموع به نمایش در خواهد آمد که شش فیلم بلند فرانسوی و پنج فیلم بلند آمریکایی از بین آثار سینمای مستقل این دو کشور در قسمت مسابقه انتخاب شده اند. همزمان دو مسترکلاس نیز تدارک دیده شده است که توسط استفن فری یر و ادگار ویرایت برپا میشود که آن هم به شکل آنلاین برگزار خواهد شد. فیلمها از سوی تماشاگران داوری خواهند شد اما به موازات آن یک هیات داوری حرفهای نیز جایزه بهترین کارگردانی را میدهد. همچنین جایزه ای از سوی گروهی از پنج منتقد به برندگان درنظر گرفته شده است. تمام فیلمهای بخش مسابقه آثار کارگردانان جوان ناشناخته است و نقش جشنواره، حالت کشف استعدادهای ناشناس را دارد. فیلم افتتاحیه این جشنواره « جومبو» از زوهه ویتوک است که در ماه فوریه در جشنواره برلین شرکت کرده بود. درسالهای گذشته کل جشنواره در سینماهای واقع در خیابان شانزه لیزه برگزار میشد. یکی از هدف های جشنواره پیدا کردن پخش کننده برای فیلمهای ارایه شده در جشنواره است. حال باید دید جشنواره امسال را چه تعدادی دنبال میکنند با توجه به اینکه بصورت آنلاین برگزار خواهد شد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- رونمایی از پوستر «زال و رودابه» در آستانه جشنواره فیلم فجر
- یادداشتی برای فیلم «رها»/ جامعه ناکارآمد و پدرهای بیخاصیت
- حاشیههای جشنواره فیلم فجر/ از دست دادن رضا بابک با مرضیه برومند تا سوءاستفاده از صدا و تصویر شکیبایی
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
آخرین ها
- چرا فیلم «اسفند» به بدی فیلم «اشکِ هور» نیست؟
- ششمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- بخش زیادی از انتقاداتی که در برنامه هفت مطرح می شود به خود افخمی بر می گردد
- برخی نهادهای حاکمیتی و ارزشی ، از برند سازی برای مسعود فراستی چه هدفی را دنبال می کنند ؟
- چهارگانه صدرعاملی کامل شد/ عاشقانه آرام میان دو غریبه آشنا
- «توقیف»؛ روایتی صریح از ممیزی در آثار هنری
- پنجمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- افتتاح دومین دوره بورسیه نخبگان علمی توسط همراه اول
- «یوزفکا» روی صحنه عمارت نوفل لوشاتو میرود
- رونمایی از پوستر «ژن زامبی» همزمان با معرفی بازیگران و عوامل
- برنده اسکار در داوری نخل طلا؛ ژولیت بینوش رئیس هیات داوران جشنواره کن ۲۰۲۵ شد
- درباره «شمال از جنوب غربی» و «چشم بادومی»/ غلبه نگاه سادهانگاره و طرح مساله با راهحلی نشدنی
- ادب مرد به ز دولت اوست
- «آبستن» و آیندهای درخشان برای کارگردانان فیلم
- یادداشتی بر دو فیلم «رها» و «آبستن»/ زخمهای ماندگار و ماندگاری زخمها
- «بچه مردم»؛ فیلمی که به دیگران جوالدوز میزند، اما از زدن سوزن به خودی باز میماند
- حرفهای تازه رییس اسبق سازمان سینمایی؛ ایوبی: پشتم را خالی کردند/ دولت باید پایش را عقب بکشد
- چهارمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- حاشیههای سومین روز جشنواره فیلم فجر؛ از مشکل حل نشدنی صدای برج میلاد تا حضور نوزادان در سینمای رسانه
- آموختههایی از پشت صحنه «صد سال تنهایی»/ آیا مارکز از نتیجه اقتباس راضی میشد؟
- پروانه نمایش برای فجر صادر شد؛ «قاتل و وحشی» در جشنواره اکران میشود
- یادداشتی بر «بچه مردم» و «اسفند»/ از روایت دلنشین و شیرین تلخیها تا فیلمنامه چشم اسفندیار
- سومین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- اندر احوالات هوش مصنوعی
- در سومین روز جشنواره فیلم فجر؛ بهرام رادان از هیات داوران جشنواره خارج شد
- آغاز دور جدید حراج شمارههای رند همراه اول
- تنور سرد روز دوم جشنواره فیلم فجر/ چرا باید هر فیلمی سر از جشنواره دربیاورد؟
- نقد «صنم» و «آنتیک»/ از چرایی حضور یک فیلم در جشنواره تا اثری که محترم ماند
- «رگهای آبی»؛ با فروغ، رزومهای برای باران
- واکنش پوریا شکیبایی به سوءاستفاده از صدا و تصویر پدرش در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر