پس از راه نیافتن، فیلم «آه ای عبدالحلیم» به بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر، جهانگیرمیرشکاری یادداشتی را منتشر کرد.به گزارش سینماسینما، این صدابردار در این نوشتار که با تیتر «برای فیلمی که خیلی دوستش دارم» نوشته؛ آورده است:«حدود یک سال قبل فیلمنامه” آه ای عبدالحلیم” به دستم رسید، بار اول که خواندم احساس کردم که با فیلمنامه متفاوتی روبه رو هستم و پس از خواندن دوباره آن لذت خواندن یک فیلمنامه خوب را کاملا حس کردم و تمام مدت منتظر روز کلید خوردن آن بودم.
بالاخره فرا رسید و خانم طهورا ابوالقاسمی تهیه کننده فیلم با من تماس گرفتند و قول و قرار ها انجام شد. خوشحال بودم که قرار است در کنار خانم ابوالقاسمی دوباره کار کنم و این بار ایشان در سمت تهیهکننده. به نظر من ایشان یکی از برترین تهیه کنندگان سینمای ماست.
از روز اول فیلمبرداری متوجه شدم که چه بازیگران و چه عوامل پشت دوربین همگی مانند من مفتون فیلمنامه شدهاند و این باعث حس شیرینی در طول کار برای همه ما شده بود، بطوری که در آخرین روز فیلمبرداری همگی ناراحت بودند که چرا کار تمام شده است.
خود من در زمان فیلمبرداری لذتی را که در کنار اساتید سینمای ایران که با آنها کار کرده بودم را دوباره احساس کردم و شاد و خرسند از اینکه بعد از سالها دوباره فیلمی را که دوست دارم تجربه کردم.
فکر میکنم پس از کار کردن در کنار اساتیدی چون: آقایان بیضایی، مهرجویی، کیارستمی و تقوایی و یاد گرفتن گوشهای از سینما از هر یک از آنان، حالا بتوانم تشخیص دهم که چه فیلمی خوب و چه فیلمی بد است.
فیلم “آه ای عبدالحلیم” واقعا فیلم خوبی است و من ماندهام در انتخاب نشدنش در بخش سودای سیمرغ جشنواره فجر.
من تا کنون هیچگاه درباره انتخاب فیلمها در جشنواره ننوشتهام، چون معتقدم که انتخاب فیلمها بستگی به سلیقه انتخاب کنندگان دارد. ولی در مورد این فیلم بخصوص واقعا ماندهام، شاید من پس از سالیان سال کار کردن هنوز چیزی از سینما نفهمیدهام.
فیلمی که با یک گروه فوق العاده صمیمی و عاشق فیلمنامه شروع شد و با کارگردانی درخشان احسان عبدیپور در آرامش کامل تا پایان فیلمبرداری ادامه پیدا کرد.
ای کاش هیئت انتخاب بار دیگر با نگاهی دیگر فیلم را ببیند.»
«آه ای عبدالحلیم» آخرین ساخته بهزاد عبدیپور به تهیهکنندگی طهورا ابوالقاسمی با بازی : مصطفی زمانی – پگاه آهنگرانی – محمد رضا یزدانی – سوگل قلاتیان – حمزه مقدم – امیرمسعود پناهی است.
سایرعوامل فیلم عبارتند از: مدیر فیلمبرداری : ساعد نیک ذات، تدوین : سپیده عبدالوهاب،طراح و چهره پرداز : سودابه خسروی،صدابرداران : جهانگیر میرشکاری – مهدی ابراهیم زاده ، طراحی و ترکیب صدا : حسین ابوالصدق، موسیقی : محسن شریفیان – بابک شهرکی، خواننده : محمدرضا یزدانی،جلوه های بصری : شهاب الدین نجفی
جلوههای ویژه میدانی : حمید رسولیان، عکاس : سید عبدالحسین نواب موسوی، مدیر تولید : سمیرا علایی،سرمایه گذاران : مهتاب کرامتی ، فاطمه ابوالقاسمی، شرکت بیمه رازی، مشاور رسانهای : نگین موسوی
در خلاصه داستان فیلم آمده است: «فائز، مسیح، آتنا و حمزه، روزهای کسالت بار و خمودهی حوالیِ سی سالگی شان را پشت سر میگذارند. ورود شیرزاد که پنج سال است زندگیاش را روی دریا و درون کشتی میگذراند، همراه با یک کشتی فرانسوی، اتفاقی و ناخواسته، ریتم زندگیشان را عوض میکند. یکباره چشم باز میکنند،تا میانهی یک بازی غریب ایستادهاند. حالا میخواهند از زندگی کام بگیرند و عقدههایشان را نابود کنند.»
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- جایزه ویژه جشنواره فلورانس برای مستند پگاه آهنگرانی
- معرفی داوران جایزه بینالمللی داستان کوتاه گارنت/فراخوان تمدید شد
- جایزه بهترین بازیگر آسیایی «سپتیمیوس» به حمید فرخنژاد رسید
- اعلام اسامی هیات داوران و نامزدهای بخش رقابتی جشنواره فیلم کوتاه «سایه»
- حمید فرخنژاد و احسان عبدیپور نامزد جایزه «سپتیمیوس» شدند
- حمید فرخنژاد: ساخت «میجر» مدیون مردم بوشهر است/ فرصت فرخنده جشنواره فجر
- گفتوگو با احسان عبدیپور، کارگردان فیلم «پاپ» / هیچوقت فیلم را مهندسی نمیکنم
- نقدی بر فیلم «پاپ» به کارگردانی احسان عبدیپور /ترانه محزون جنوب
- احسان عبدیپور با اشاره به فیلم جدیدش گفت: شاید مردم به دیدن «پاپ» نروند
- برنامه جدید سینماها اعلام شد/ چه فیلم هایی در اردیبهشت روی پرده می رود
- گلچین و آذرنگ خواهر و برادر شدند
- با سریال های نوروز ۹۶ آشنا شوید / تنابنده، پورسرخ و دیرباز بازیگران نوروزی
- احسان عبدیپور کارگردان مجموعه نوروزی شبکه سه شد
- رضا یزدانی ترانه فیلم «تیک آف» را روی صحنه اجرا می کند
- «تیک آف» وارد بازار جهانی فیلم میشود
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





