فیلم کوتاه «نگاه» به کارگردانی فرنوش صمدی، نویسندگی علی عسگری و فرنوش صمدی و تهیه کنندگی پوریا حیدری تنها فیلم کوتاه داستانی ایرانی واجد شرایط رقابت در شاخه بهترین فیلم کوتاه اسکار ۲۰۱۹ است.
به گزارش سینماسینما، فیلم کوتاه «نگاه» که با برنده شدن جایزه جشنواره «AFI»؛ شرایط لازم برای رقابت در شاخه بهترین فیلم کوتاه نود و یکمین دوره جوایز سینمایی اسکار را کسب کرده است.
این فیلم کوتاه پیش از این نیز به عنوان تنها نماینده سینمای ایران در هفتادمین فستیوال فیلم لوکارنو حضور داشت و تاکنون در بیش از ۸۰ جشنواره بین المللی به روی پرده رفته است.
فرنوش صمدی و علی عسگری امسال برای فعالیت مستمر و موفقشان در عرصه جهانی فیلم کوتاه به عضویت اکادمی اسکار درآمدند.
اکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار سه مسیر را برای احراز صلاحیت آثار برای حضور در شاخه بهترین فیلم کوتاه این رویداد سینمایی معرفی کرده است:
۱. آکادمی هر ساله فهرستی از جشنوارههای سینمایی را بروز و منتشر میکند و فیلمهای متقاضی حضور در بخش بهترین فیلم کوتاه این رویداد سینمایی بواسطه کسب عنوان در این جشنوارهها، اجازه یا بهتر بگوییم فرصت رقابت در این شاخه از جوایز اسکار را بدست خواهد آورد و فیلم کوتاه «نگاه» نیز به سبب کسب جایزه از یکی از این جشنوارهها (AFI) امسال فرصت رقابت در این شاخه را به دست آورده است.
۲. فیلمهای کوتاهی که در فاصله زمانی اول اکتبر ۲۰۱۷ تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۱۸ به مدت حداقل هفت روز پیاپی در سینماهای منطقه لسآنجلس اکران عمومی و تجاری همراه با بلیت فروشی داشته باشند نیز مجوز حضور در بخش بهترین فیلم کوتاه جوایز اسکار را بدست می آورد، مشروط به این که در سالنهای سینمای تایید شده آکادمی در بازه زمانی و مدت زمان مشخص شده به روی پرده رفته باشند.
۳. همچنین فیلمهایی که در جوایز اسکار دانشجویی سال ۲۰۱۸ در بخشهای انیمیشن، داستانی، آلترنتیو و فیلم خارجی موفق به کسب مدال طلا، نقره یا برنز شده باشند و برندگان بخش مستند اسکار دانشجویی دارای شرایط لازم برای حضور در بخش بهترین فیلم کوتاه جوایز اسکار نخواهند بود.
مراسم اعطای جوایز نود و یکمین دوره اسکار روز ۲۴ فوریه (۵ اسفند) در لسآنجلس برگزار میشود.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- در آمریکا تب اسکار بالا میرود
- «تاجی» به اسکار رفت/ «آمیگدال» آماده نمایش شد
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- اظهار نظر تند جیمز کامرون؛ فیلمهای نتفلیکس نباید به جوایز اسکار راه یابند
- سه فیلمساز ایرانی در آکادمی داوری؛ فیلمهای بینالمللی واجد شرایط اسکار معرفی شدند
- موفقیت «یک تصادف ساده» در گیشه سینماهای فرانسه و آمریکا
- درباره انتخاب نماینده ایران برای معرفی به آکادمی اسکار/ تا خورشیدی بالای سرت، چه وقت دوام بیاورد
- یک اثر ایرانی دیگر در اسکار ۲۰۲۶؛ فیلم شهرام مکری نماینده تاجیکستان شد
- فیلمی درباره کشتار نانجینگ؛ چین «محکوم به حق» را به اسکار فرستاد
- بازگشت آقااسفندیار با واکنش به بیانیه هیات انتخاب کمیته اسکار
- برای شرکت در نود و هشتمین دوره؛ هند، فیلم اسکورسیزی را به اسکار معرفی کرد
- جعفر پناهی خطاب به آکادمی اسکار: انحصار دولتی در انتخابِ نماینده بخش بینالمللی را بشکنید
- گلایه حامد بهداد از کمیته انتخاب فیلم برای اسکار؛ سر «پیر پسر» را بریدید
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- آیین پایانی یازدهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی / گزارش تصویری
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما





