سینماسینما، ایلیا محمدینیا:
شبی که ماه کامل شد تعلیق جاری در سراسر فیلم
شبی که ماه کامل شد ساخته نرگس آبیار داستانی جذاب و پرکشش را بی هیچ لکنتی روایت می کند.فیلم پر از تعلیق های جذاب و نفسگیر که به خوبی در سراسر فیلم بسط و گسترش می یابند.
شاید بتوان تیزهوشی نرگس آبیار را در جایی دید که ابتدای فیلم قبل از آنکه تصویرباشد در کپشنی مخاطبان خود را به این نکته جلب می کند که داستان فیلم بر گرفته از یک داستان واقعی است.همین امر باعث شده که تماشاگر با نخستین تعلیق فیلم جذب داستان آن شود خاصه آنکه خیلی زود درست در نخستین سکانسهای فیلم می فهمد که عبدالحمید برادر عبدالمالک ریگی تروریست معروف است.حال کپشن ابتدای فیلم را بگذارید کنار این نکته، تا تعلیقی جاری در فیلم را تا پایان حس کنید.
کارگردانی به همراه بازی های درخشان فیلم از هوتن شکیبا تا فرشته صدر عرفایی و..از نقاط حایز اهمیت فیلم است
نقد مفصل فیلم بماند برای فرصتی دیگر
معکوس فیلم تجاری خوش ساخت
پولاد کیمیایی تکلیفش با خودش و فیلمش و مخاطبش روشن است. او می خواهد فیلمی داشته باشد که با رعایت استانداردهای رایج سینما مخاطب را جذب گیشه و سالن سینما کند که موفق هم می شود.
اینکه فیلم ترکیبی است از فیلم های پدرش مسعود خان کیمیایی و مجموعه فیلم های “سریع و خشن”لزوما نه تنها بد نیست که می تواند خوب هم باشد چراکه سالها حضور در کنار پدرش به پولاد آموخت که ابتدا باید تماشاگر و شاگردی خوب بود که او با فیلم معکوس نشان داد که هست.
فیلم همه آنچه که باید برای یک فیلم تجاری داشته باشد دارد.از دیالوگ های گوش نواز تا عشق و نفرت و رالی جذاب
“مسخره باز “تو دنیای تو ساعت چنده؟
آنهایی که احتمالا نمایش پرفروش “می سی سی پی نشسته میمیرد”به کارگردانی همایون غنی زاده را دیده باشند و یحتمل با تو به فضای شبه روشنفکری ادا لذت برده و چه چه و به به زده باشند به حتما از دیدن فیلم “مسخره باز”لذت خواهند برد.
مسخره باز از همان ابتدا تکلیفش را با مخاطبش روشن می کند جایی که دانش با بازی صابر ابر می گوید آنچه که می بینید تراوشات ذهنی من است.همایون غنی زاده با استفاده از جهان ذهنی دانش جهان ذهنی خود را در معرض دیدمخاطبانش می گذرد و چه جذاب و چه هوشمندانه و وهم انگیز در جزییات.
کارگردان موفق می شود جهان انتزاعی خود را با مهارتی شگرف و با ارجاعاتی جذاب به فیلم ها و سریال های ایرانی و جهان خلق کند.از هزارداستان علی حاتمی گرفته تا کازبلانکا و پاپیون و بیل را بکش….
فیلم بازی های خوبی دارد.از علی نصیریان گرفته تا صابر ابر.اما مهم ترین بخش فیلم کارگردانی درخشان همایون غنی زاده در کنار طراحی صحنه و لباس و فیلمبرداری و ویژوال افکت فیلم است.
نقدی مفصل تر بماند به فرصتی مناسب
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- سیزدهمین جشنواره فیلم بلغارستان میزبان ۱۳ فیلم ایرانی
- اعلام فهرست فیلمهای بلند نهمین جشنواره جهانی فیلم پارسی
- راهیابی سه فیلم از ایران به جشنواره ترانسیلوانیا
- پاسخ فیلیمو به ادعاهای روابطعمومی یک فیلم
- توضیحاتی درباره حاشیه نمایش «مسخرهباز» در فضای مجازی
- برترین کارگردانان سال ۹۸ (۴)/ نرگس آبیار، همایون غنیزاده
- برترین بازیگر مرد سال ۹۸ (۴)/ بابک حمیدیان، علی شادمان
- برترین بازیگران مرد سال ۹۸ (۱)/ شهاب حسینی، علی نصیریان
- فیلمهای سینمایی راهیافته به بخش مسابقه جشنواره ورزشی اعلام شدند
- «معکوس» پولاد کیمیایی اکران میشود
- نگاهی به فیلم «مسخره باز»/ جبران درهم ریختگی فیلمنامه با پرداختهای جلوهگرانه
- گزارش فروش هفتگی سینمای ایران/ صدرنشینی هزارتو
- به بهانه اکران عمومی «مسخرهباز»/ بابک حمیدیان، نابغه مطرود!
- جایزه ویژه هیات داوران جشنواره فیلم ورشو برای «مسخره باز»
- گزارش فروش هفتگی سینمای ایران/ «مسخره باز» در صدر
نظر شما
پربازدیدترین ها
- با امضای بیانیهای؛ ۱۵۷ نفر از فعالان هنری خواستار آزادی نوید میهندوست شدند
- پاسخ متقابل سعید مستغاثی به امیر اثباتی؛ اما به تخممرغهایش نیاز دارم!
- رونمایی از پوستر «زال و رودابه» در آستانه جشنواره فیلم فجر
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- واکنش امیر اثباتی به حرفهای سعید مستغاثی/ سینمای ایران گرفتار و قربانیِ همین شوراهاست
آخرین ها
- جوایز بخش تبلیغات اهدا شد/ غیبت چهرههای شاخص سینما در افتتاحیهی جشنواره فیلم فجر
- ترکیب داوران جشنواره برلین تکمیل شد
- بستههای ویژه همراه اول بهمناسبت دهه فجر ۱۴۰۳
- هنرمندان فعال در تئاتر خیابانی جوانانی دغدغهمند هستند
- ۹۰ نفر دیگر از فعالان هنری خواستار آزادی نوید میهندوست شدند
- سعید مستغاثی دوباره به امیر اثباتی جواب داد؛ حکایت دفتر کارگاه چرخ طیاره و دستیارش
- نشست خبری جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- پاسخ دوبارهی امیر اثباتی به جواب سعید مستغاثی؛ گفتوگو ادامه دارد
- پاسخ سعید مستغاثی به یادداشت علی زرنگار؛ حکایت پوری فِش فِشو و نگهبانی از دایی جان ناپلئون
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ بزرگداشت بابک، والیزاده و الوند در افتتاحیه جشنواره
- در نشست خبری جشنواره فیلم فجر مطرح شد؛ جشنواره نباید محل تنبیه کسی قرار گیرد/ سیمرغ اقتباسی باز میگردد؟
- علی زرنگار کارگردان «علت مرگ: نامعلوم»: آقای مستغاثی در حدود تخصصتان سخن بگویید
- رئیس سازمان سینمایی مطرح کرد: پیشنهاد تغییر تاریخ جشنواره جهانی فجر/ ضرورت بازنگری در آییننامههای صدور مجوز
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ داوران مسابقه سینمای ایران معرفی شدند
- «علت مرگ: نامعلوم»؛ این هفت نفر و دنیایشان
- رونمایی رسمی از سامانه مدیریت هوشمند حملونقل همراه اول در نمایشگاه خودرو تهران
- پاسخ متقابل سعید مستغاثی به امیر اثباتی؛ اما به تخممرغهایش نیاز دارم!
- فیلم جدیدی به جشنواره اضافه نمیشود/ خروج فیلم نیکی کریمی از جشنواره فجر
- آغاز طرح ویژه فروش سیمکارت جوانان همراه اول با شمارههای جذاب
- با امضای بیانیهای؛ ۱۵۷ نفر از فعالان هنری خواستار آزادی نوید میهندوست شدند
- رونمایی همراه اول از بستههای ویژه عید مبعث به همراه هدایای دیجیتال
- واکنش امیر اثباتی به حرفهای سعید مستغاثی/ سینمای ایران گرفتار و قربانیِ همین شوراهاست
- زندهباد سینما/ مروری بر کارنامه مصطفی کیایی
- امضای تفاهمنامه همکاری بین همراه اول و بانک شهر
- رونمایی از پوستر «زال و رودابه» در آستانه جشنواره فیلم فجر
- به کارگردانی دیوید آیر؛ برد پیت، بازیگر و تهیه کننده یک اکشن ماجراجویی میشود
- «چیزهای کوچک اینچنینی» بررسی میشود
- انتشار اثر عکاس ایرانی در کتاب فرانسوی
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ اعلام نامزدهای مسابقه تبلیغات سینمای ایران
- نشست خبری جشنواره موسیقی فجر / گزارش تصویری