فرزانه متین-مجموعه The New Look با عنوان ظاهر جدید ،یکی از تازه ترین سریال های ۲۰۲۴ محصول اپل تی وی پلاس است که به تازه گی فصل اول آن تمام شده است.تاد ای کسلر ،خالق سریال ،آن را نیز برای فصل دوم تمدید کرده است.
ظاهر جدید در رابطه با دنیای مد و فشن است و آنچه در این فیلم به نمایش در می آید رقابت و تقابل بین کوکوشنل و کریستین دیور در زمان جنگ جهانی دوم است.داستان در دورانیست که آلمانی هت،پاریس را به مدت ۴ سال اشغال کرده تا تسلیم اقتدار نازی ها شوند و در این بین تماشاگر با خالق دو برند جهانی شنل ودیور آشنا می شود.این سریال در ژانر درام،تاریخی و بیوگرافی است.
از نقاط قوت این سریال ده قسمتی بازی درخشان بن مندلسون در نقش کریستین دیور و ژولیت بینوش در نقش کوکو شنل است.بازی زیر پوستی مندلسون در مقابل بازی برون گرایانه ی بینوش خیره کننده است.همچنین طراحی صحنه ودکور در پاریس اشغال شده،حس و حال آن دوران را به خوبی به مخاطب القا می کند.
البته سریال نقاط ضعف اش بر قوتش می چربد.اپیزودها گاهی بسیار کسل کننده و زمانبر است به طوری که مخاطب پس از پایان هر قسمت علاقه ای ندارد که قسمت بعدی را تماشا کند.قهرمان واقعی سریال نه کریستین دیور بلکه خواهرش کاترین است که از اعضای جبهه مقاومت آزادی فرانسه بود و بعد از به اسارت در آمدن به ارودگاه های کار اجباری منتقل شد که کارگردان تا حدی سوژه را فدای پروپاگاندا کرده است.
از سویی با توجه به اسم ظاهر جدید که مجموعه غیر رسمی دیوراست که برای اولین بار در پاریس به نمایش در می آید بیش از شخصیت پردازی به کریستین دیور،روحیات و هنر خلاقانه اش،به زندگی شخصی کوکوشنل در زمان جنگ پرداخته است که تماشاگر را با یکسردرگمی مواجه می کند آیا بهدتماشای زندگی شنل نشسته یا اینکه به شکل گیری برند دیور.گویی سایر حواشی ها ارجحیت بر بن مایه سریال دارد شاید هم کارگردان در فصل دوم می خواهد ورق جدیدی رو کند.
از طرفی گفته می شود منتقدان ،از به تصویر کشیدن کوکوشنل معترضند هر چند که وی پیش از جنگ خالق برند شنل بود اما معترضان بر این باورند آنچه که در رابطه شنل و نازی ها در سریال به نمایش در آمد بسیار سطحی بوده در حالی که رابطه وی با نازی ها بسیار عمیق تر بوده است.کارگردان البته تا حدودی این تضاد حرفه ای و ایدولوژیک شنل را با دیور در سریال مطرح می کند.
شاید بتوان گفت با معنا و دراماتیک ترین صحنه ی سریال،صحنه ی پایانی قسمت دهم است که کریستین دیور که با مجموعه «ظاهر جدید»،دل طرفداران پاریس را فتح می کند از سویی همزمان شکست کوکو شنل نشان داده می شود که به جرم همکاری با نازی ها ،دستگیر می شود.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری





