پرواز همای در اولین حضور سینمایی خود، تیتراژ فیلم سینمایی «یتیمخانه ایران» به کارگردانی ابوالقاسم طالبی را خواند.
به گزارش سینماسینما، «پرواز همای»، خوانند مطرح موسیقی سنتی ایرانی، تیتراژ فیلم سینمایی «یتیم خانه ایران» تازه ترین ساخته ابوالقاسم طالبی را خواند.
شعر، آهنگسازی و خوانندگی این اثر توسط «پرواز همای» انجام شده است. این برای نخستین بار است که این خواننده و آهنگساز موسیقی ایرانی، با یک اثر سینمایی همکاری می کند.
سعید جعفرزاده مشهور به «پرواز همای»، همراه با گروه «مستان» که مجموعهای از نوازندگان سازهای ایرانی هستند، سبک تازهای از موسیقی سنتی را ارائه کردند. وی همچنین خواننده گروه ارکسترال به آهنگسازی شهرداد روحانی در آمریکا بودهاست. او در زمینه هنر آواز، شاگرد اساتیدی همچون فریدون پوررضا، سیدکمال الدین عباسی، کریم صالح عظیمی بوده است. همچنین در زمینه شعر و ادبیات فارسی از اساتیدی همچون علیقلی محمودی بختیاری، حبیب نبوی، منصوره ثابتزاده، محمود طیاری و اصغر دادبه بهرهمند شده است.
«یتیم خانه ایران» که با اتمام آخرین مراحل تدوین و صداگذاری، به زودی توسط موسسه فیلمیران اکران می شود، داستان قحطی و خشکسالی عظیم ایران را در سالهای ۱۲۹۵ تا ۱۲۹۷ در کوران جنگ اول جهانی و در زمان اشغال ایران به دست قوای بیگانه روس و انگلیس روایت می کند.
عوامل فیلم سینمایی «یتیم خانه ایران» عبارتند از نویسنده و کارگردان: ابوالقاسم طالبی، تهیه کننده: تخت کشیان، بازیگران: علیرام نورایی، فرخ نعمتی، جعفر دهقان، داریوش اسدزاده، بهار محمدپور، علی شادمان، محسن حسینی، اصغر حیدری، ایمان صفا، شهرام تیموریان، مهری آل آقا، والا شهیدی، ملیکا شعبان، مصطفی بهشتی، مجید معافی، حمید تاج دولتی، برایان طرفه، برت جان کورن، درشن آناند، مشاوران کارگردان: مهدی ارگانی، اکبر منصور فلاح، حسن لفافیان، مدیر فیلمبرداری: اصغر رفیعی جم، برنامه ریز: حسن لفافیان، منشی صحنه: محسن بهاری، طراح صحنه و لباس و دکور: عباس بلوندی، طراح گریم: داریوش صالحیان، مدیر تولید: داوود معدنی، تدوین: حسین زندباف، موسیقی: سرگئی کروتسنگو، صدابردار همزمان: بهمن حیدری، جلوه های ویژه میدانی: محسن روزبهانی، جلوه های ویژه بصری: حسن پیله ور، صداگذاری، میکس و ترکیب صدا: بهمن حیدری، مهدی جمشیدیان، عکاس: نادر فوقانی، مدیر روابط عمومی: هادی فیروزمندی.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «اُپرای شیدا، پرواز همای و مستان نو» به کاخ نیاوران میرود
- واکنش ابوالقاسم طالبی به سانسور «قلاده های طلا» در تلویزیون
- گزارش فیلمهای آخر هفته تلویزیون/ از «هوگو» تا «قلادههای طلا»
- لقب بازیگر «قلادههای طلا»/ این عنوان از کجا آمده است؟
- پرواز همای ترانه تیتراژ یک سریال را میخواند
- گسل فیلمهای سیاسی در سینما و تلویزیون
- سخنگوی شورای نگهبان: بادیگارد ندارم، اما فیلم «بادیگارد» را دیدهام
- تخلفهای احتمالی در بلیتفروشی و بازرسی شورای صنفی
- فراستی: هنوز برای «نویسنده بودن» از واژه «مزخرف» استفاده نکردم!
- کنایه ابوالقاسم طالبی به دستمزد بازیگران ایرانی در برنامه «هفت»
- تازهترین آمار فروش فیلمهای روی پرده/ فروشنده در آستانه یک رکورد تازه
- مشکل دفاتر توقیف شده سینمایی حل شد/ اکران بهموقع فیلمها
- اختصاصی سینماسینما/ ابوالقاسم طالبی برای شبکه نمایش خانگی سریال میسازد
- فرمانده سپاه از جدیدترین ساخته کارگردان «قلادههای طلا» تقدیر کرد / سردار جعفری و حجتالاسلام پناهیان به تماشای «یتیم خانه ایران» نشستند
- حاشیه نگاری جشنواره جهانی فیلم فجر / وقتی میهمانان جشنواره بعد از تماشای «یتیمخانه ایران» به کاخ گلستان میروند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





