سینماسینما،علی پاکزاد- همایون ارشادی بازیگر سینما گفت:« یکی از موضوعات مهم و قابل استناد جشنواره جهانی این است که به فیلم های هنری سایر کشور های دنیا توجه می کند. یعنی فیلم های تجاری جایگاه خیلی ویژه ای در جشنواره جهانی فجر ندارند. بسیار مهم است که ما امروز چنین جشنواره ای در کشور داریم و باید به این موضوع ببالیم.بزرگترین حسن این جشنواره این است که آقای میر کریمی دبیر این جشنواره است و توانسته تمام برنامه هایی که نیاز یک جشنواره بین المللی است را اجرا کند»
به گزارش سینماسینما، همایون ارشادی «طعم گیلاس» را به خوبی چشیده است. او با حضور در این فیلم توانست جایزه نخل طلای جشنواره کن را کسب کند. ارشادی از جشنواره جهانی فجر می گوید و معتقد است که رضا میر کریمی توانسته در این جشنواره عملکرد قابل قبولی داشته باشد.
همایون ارشادی بازیگر سینما درباره کارکردهای جشنواره جهانی فجر گفت:«مهمترین وظیفه فستیوالهای بینالمللی ایجاد رابطه فرهنگی مناسب بین کشورهای گوناگون است. ایران هم از این قاعده مستثنا نیست. بسیاری از کشورهای دنیا ایران را به خاطر سینمای پویایی که دارد میشناسند. فرصت مهمی که ما در سالهای اخیر به آن دست پیدا کردهایم این است که این امکان را داریم تا فیلمهای بینالمللی مناسبی را در ایرن نمایش دهیم و مردم بتوانند این فیلمها را ببینند.»
او ادامه داد:« یکی از موضوعات مهم و قابل استناد جشنواره جهانی این است که به فیلمهای هنری سایر کشور های دنیا توجه میکند. یعنی فیلم های تجاری جایگاه خیلی ویژهای در جشنواره جهانی فجر ندارند. بسیار مهم است که ما امروز چنین جشنوارهای در کشور داریم و باید به این موضوع ببالیم. بزرگترین حسن این جشنواره این است که آقای میر کریمی دبیر این جشنواره است و توانسته تمام برنامههایی که نیاز یک جشنواره بینالمللی است را اجرا کند.»
ارشادی درباره موفقیتهای سینمایی ایران در سالهای اخیر گفت:« آن زمان که آقای کیارستمی به جشنواره کن رفته بود. بسیاری این موفقیت و کاری که آقای کیارستمی انجام داده بود را متوجه نشدند. قطعا آقای کیارستمی یکی از پرچم داران سینمای معاصر ایران است. اما امروز شرایط فرق دارد و به سینما و بخصوص سینمای بینالملل به خوبی توجه میشود. اکنون در دنیا چیزی نزدیک به چند هزار فستیوال برگزار میشود که بسیاری از فیلمهای ایرانی در آنها حضور دارند. فستیوالهایی هستند که حتی اسم آنها را هم نشنیدهایم اما به خوبی برگزار میشوند و آثار مهم امروز سینمای دنیا را نمایش میدهند.»
بازیگر فیلم «طعم گیلاس» درباره حضور سینمای ایران در دنیا گفت:« قطعا حضور سینماگران ایرانی در دنیا باعث میشود که اعتماد به نفس ما بالا برود و بتوانیم آثاری را خلق کنیم که به خوبی سینمای ایران را معرفی کند. چندی قبل در جشنواره فیلم لیتوانی داور بودم که شاید هیچ کدام از ما نام پایتخت این کشور را هم نشنیده باشیم. اما فیلم هایی حضور داشتند که آثار مهم جهانی لقب میگرفتند.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- نقدی بر فیلمهای کوتاه باکس شیراز در جشنواره جهانی فیلم فجر
- معرفی داوران چهار بخش جشنواره جهانی فیلم فجر
- چهل و سومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آثار بخشهای چشمانداز و زیتون شکسته معرفی شدند
- برنامه نشستهای چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر منتشر شد
- جشنواره جهانیِ فیلم فجر در شیراز؛ جشنواره ثبات میخواهد
- اعلام آثار راهیافته به ۲ بخش جشنواره جهانی فیلم فجر
- اولین نمایش «مرد خاموش» در ایران؛ تیزر رونمایی شد
- داوران ایرانی معرفی شدند؛ افتتاح جشنواره جهانی فیلم فجر با فیلمی از عباس کیارستمی
- معرفی فیلمهای ایرانی حاضر در جشنواره جهانی فیلم فجر
- دبیر جشنواره جهانی فیلم فجر مطرح کرد: نوری بیلگه جیلان در تیم داوری/ حضور ۸ فیلم ایرانی در بخش رقابتی
- برای همایون ارشادی که به تازگی به ابدیت پیوست؛ بازیگر سکوت و تأمل
- بدرقه پیکر همایون ارشادی به خانه ابدی
- طعم تلخ گیلاس
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





