سینماسینما: سایت free speech film festival مطلبی را درباره فیلم «اتاق نور» به کارگردانی پویا عاقلی زاده منتشر ساخته که ترجمه آن را در زیر می خوانید:
«اتاق نور داستان فیلمساز جوان و تعقیب او را برای به دست آوردن تصویر یک زن از رویاهای خود دنبال می کند. او ماموریت خود را برای به دست آوردن تصویر این زن پیش میبرد. این به تمام هدف او تبدیل می شود و او را در خود غرق میکند.
در صحنه افتتاحیه فیلم، این مرد میگوید: «این نگاه خیلی وقته می خواهد با من صحبت کنه. میبینیش؟ فقط یک لحظه است؛ توی اون لحظه ، اون داره بلند بلند با من صحبت میکنه.» حتی در ابتدای فیلم ، می توانید نکاتی را در مورد چگونگی وسواس و غرق بودن این مرد برای پیدا کردن این زن مشاهده کنید. این به هدف او تبدیل شده است.
سپس فیلم از آن نقل قول پیشرفت می کند، زیرا فیلمساز بیشتر و بیشتر به کشف این زن می پردازد و او را واقعی می کند، بدون توجه به بهای این کار.
اثر خلاقانهی عاقلی زاده به آرامی به سوی جنون حرکت میکند و ذهن هنرمندِ غرقِ در وسوسه را تسخیر میکند. در طول مدت فیلم، مرد بیش از پیش وسواس می ورزد تا این زن واقعی شود ، به اندازه ای که در تصورات خود گیر می کند.
این فیلم به طبیعت وسوسه در یک هنرمند و تمایل تقریباً بنیادین برای خلق تصاویر و داستانهای زیبا توجه می کند.»

لازم به ذکر است فیلم اتاق نور به نویسندگی و کارگردانی پویا عاقلی زاده، برنده Award of Excellence Special Mention از جشنوارهی The Indie Fest 2020 آمریکا بوده است. همچنین این فیلم، تنها نمایندهی ایران در جشنوارهی فیلمهای هنری OnArt لهستان، بزرگترین جشنوارهی اکران روباز در اروپای مرکزی است. که در ده شهر لهستان اکران روباز داشتهاست.
فیلم اتاق نور در سال ۱۳۹۸ به نویسندگی و کارگردانی پویا عاقلی زاده ساخته شده و تاکنون برگزیدهی جشنوارههای بینالمللی فیلم کوتاه تهران، گاردن سیتی هند، تردبر میتن میشیگان و جرسی شور آمریکا و لیفت آف لندن و نیویورک بوده است.

عوامل فیلم عبارتند از: بازیگران: بهزاد خلج، مینا حسنلو، محمدرضا آبانگاه، شیوا شعبانی، ادمون اوراهی، فاطمه ایوبی، الهه کشرانی، فرزانه قاسمی، مهناز محمدجعفر و سام ناظمی، مدیر تصویربرداری: منصور عبدرضایی، طراح صحنه: مائده جزیزاده، طراح لباس: زهرا مرزبان، تدوین: پویا عاقلیزاده، طراحی و میکس صدا: رامین وطننیا، پویا عاقلی زاده، منشی صحنه: آیدا پالیزگر، گریم: نفیسه فرضاللهی، عکس: علی مرزبان، فیلمبرداری پشت صحنه: امین نجاری، سرمایهگذار: نازنین باستانی، مدیر تولید: حیدر شیرزاد، نویسنده، تهیه کننده و کارگردان: پویا عاقلی زاده.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶





