بولتن نیوز نوشت :رئیس سازمان صدا و سیما در اختتامیه دومین جشنواره ملی پویانمایی و برنامههای عروسکی تلویزیونی گفته است که ۸۰ درصد محتوای فضای مجازی مستهجن است!
باید از ایشان سوال کرد منظور شما از فضای مجازی کجاست؟! اصلا تا به الان در این فضا شخصا حضور پیدا کرده اند و اگر هم حضور پیدا کرده اند، چه چیزهایی دیده اند که به نظرشان ۸۰ درصد این فضا دارای محتوای مستهجن است و ایشان و سازمان تحت مدیریتشان باید با برنامه سازی فرزندان این مملکت را از این منجلاب نجات دهند؟!
علی عسگری از محتوای ناسالم فضای مجازی صحبت می کند ولی نگاهی به آنچه که در دوره مدیریتش بر صدا و سیما رفته است، نمی کند. سریال هایی که به سبک سریال های ترکیه ای عشق های چند ضلعی را ترویج می دهند و زندگی های اشرافی و شهر بی قانون را نمایش می دهند و برنامه های سفارشی که فرهنگ مصرف را تبلیغ می کنند. جناب علی عسگری بهتر است که محتوای آن چه که از صدا و سیما پخش می شود را مورد پالایش قرار دهد، سپس به محتوای فضای مجازی ورود پیدا کند.
اما سوالی برای همه اهل فن و فعالان رسانه ای و فرهنگی به وجودآمده است که منبع این آمار ۸۰ درصدی علی عسگری کجاست؟! کسی منکر مشکلات این فضا نیست اما اینکه گفته شود تنها ۲۰ درصد از این فضا سالم است، حقیقت ندارد. این حرف یا دروغ است و یا از سر جهل. هر کدامشان باشد علی عسگری باید پاسخگو باشد که چرا چنین اظهار نظری کرده است و از طرف خود چنین آماری داده است.
امروز و در عرصه جنگ نرم، اتفاقا نیروهای فعال با قدرت حداکثری مشغول فعالیت هستند و محتوای خیلی خوبی در این فضا تولید می شود. مضاف بر این نکته، حتی اگر کسی از مملکت ما در این فضا هیچ گونه فعالیتی نداشته باشد، همچنان حجم محتوای مستهجن بسیار کمتر از این مقداری است که علی عسگری گفته است.
البته یک احتمال دیگر را نیز باید در نظر گرفت. احتمالی که معمولا برای برخی مدیران رخ می دهد و آن بلای حرف زدن است. مدیران ما همچنان یاد نگرفته اند که اگر از چیزی اطلاع ندارند، بهتر است در آن زمینه سکوت کنند تا خدای نکرده اتفاقی مشابه آن چه که برای علی عسگری رخ داده، برایشان رخ ندهد. لازم نیست برای اینکه یک نفر بگوید من به جنگ نرم اشراف دارم و فضای مجای را هم می شناسم، از خود آمارسازی کند تا چیزی گفته باشد. این رفتار باعث می شود که آن فرد تنها به علت شهوت حرف زدن و اظهار نظر کردن آبروی خود را هم ببرد.
نه تنها علی عسگری بلکه هر کسی که تریبونی در اختیار دارد بهتر است پیش از حرف زدن راجع به حوزه ای که از آن شناخت ندارد، سکوت پیشه کند. قطعا از این سکوت ضرری به حیثیتش نخواهد خورد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- یک ایرانی داور جشنواره ونیز شد
- سینماسینما/ آمار تماشاگران فیلمهای ایرانی در فرانسه/ درخشش یک فیلم هنر و تجربه
- تلاش ترامپ برای توقیف فیلمش در جشنواره کن ادامه دارد
- الهه نوبخت داور بخش اصلی جشنواره هلند شد
- «آیههای زمینی» برنده جایزه بزرگ یک جشنواره خارجی شد
- «آیههای زمینی» در فرانسه اکران میشود
- جایزه بزرگ جشنواره کورش به «آیههای زمینی» رسید/ معرفی برگزیدگان
- جایزه اول جشنواره فرانسوی برای «آیههای زمینی»
- استقبال تماشاگران ایتالیایی از «آیههای زمینی»
- منتقدان هالیوود ریپورتر انتخاب کردند؛ ۲۰ فیلم برتر جشنواره کن/ «آیههای زمینی» در لیست
- گفتگو با علی عسگری کارگردان فیلم «آیههای زمینی»، به نمایش در آمده در جشنواره کن
- «آیههای زمینی» برای جایزه چقدر شانس دارد؟/ جدول ستاره منتقدان فرانسوی
- ویدئویی از حضور عوامل فیلم «آیههای زمینی» در جشنواره کن
- دست و پنجه نرم کردن با محدودیتها/ معرفی تنها فیلم بلند ایرانی راهیافته به بخش رسمی کن
- «چمدان قرمز» نامزد اسکارِ بهترین فیلم کوتاه شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نکوداشت مقام فرهنگی و هنری علی اکبر صادقی؛ هنرمندی که هنر و اندیشه اش رنگ کهنگی نمی گیرد
- چهاردهمین حضور بینالمللی «آخرین حرکت»؛ فیلم شهاب حسینی در بخش اصلی فستیوال بزرگ سالرنو ایتالیا
- انتخاب هیات رییسه جدید انجمن تهیهکنندگان مستقل سینما
- رقابت ۲۸۵ فیلم در ۳ بخش انیمیشن، مستند و بینالمللی اسکار نود و هفتم
- حضورهای بین المللی فیلم کوتاه تامینا
- گلدن گلوب اعلام کرد؛ وایولا دیویس جایزه سیسیل بی دمیل ۲۰۲۵ را میگیرد
- درباره «قهوه پدری»؛ قهوه بیمزه پدری
- «کارون – اهواز» در راه مصر
- اختتامیه جشنواره «دیدار» ۱۷ دی برگزار خواهد شد
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «مجمع کاردینالها»؛ موفقیت غیرمنتظره در گیشه و جذب مخاطبان مسنتر
- مدیر شبکه نسیم توضیح داد؛ مهران مدیری، جنابخان، فرزاد حسنی و چند برنامه دیگر
- تاکید بر سمزدایی از سینما و جشنواره فجر/ علیرضا شجاع نوری: ادغام جشنوارهی ملی و جهانی فجر سیاسیکاری بود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ جادوی «شرور»؛ داستانی از دوستی، تفاوتها و مبارزه با تبعیض
- برای پخش در سال ۲۰۲۵؛ پسر شاهرخ خان برای نتفلیکس سریال میسازد
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «گلادیاتور ۲»؛ بازگشتی باشکوه به کُلُسیوم و سنت حماسههای سینمایی
- اعلام نامزدهای چهلمین دوره جوایز انجمن بینالمللی مستند/ محصول مشترک ایران و انگلیس در شاخه بهترین مستند کوتاه
- اصغر افضلی و انیمیشن «رابینهود» در تازهترین قسمت «صداهای ابریشمی»
- جایزه جشنواره آمریکایی به پگاه آهنگرانی رسید
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ از فرصت ثبت نام فیلمها تا داوری عوامل بخش نگاه نو
- نمایش بچه / گزارش تصویری
- اهمیت «باغ کیانوش» در سینمای کمدی زدهی این روزها
- برای بازی در فیلم «ماریا»؛ نخل صحرای پالم اسپرینگز به آنجلینا جولی اهدا میشود
- اکران فیلم علی زرنگار از اواخر آذر؛ «علت مرگ: نامعلوم» رفع توقیف شد
- مانور آمادگی همراه اول برای رویارویی با بحران؛ تمرینی برای پایداری ارتباطات
- بررسی هزینه و درآمد تولیدات ۳ سال اخیر؛ حساب کتاب فارابی جور است؟
- در اولین روزهای اکران بینالمللی؛ «گلادیاتور۲»، ۸۷ میلیون دلار فروخت
- اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
- نامزدی ۲ جایزه آمریکایی برای «دوربین فرانسوی»
- «شهر خاموش» بهترین فیلم جشنواره نوستالژیا شد