به گزارش سینماسینما ،کشاورز در یادداشت خود نوشته است :از روز پنجشنبه که خبر فروپاشی ساختمان پلاسکو را شنیدم حس می کنم چیزی در من فرو ریخته است. بی قرار سرنوشت آتش نشان هایی هستم که در این روزگار ناملایم جانشان را در مشت شان گرفتند و برای فرونشاندن شعله های آتش خودشان را فدا کرده اند.نگران حال ساختمان های پیر تهران هستم که در میان بی تفاوتی های ما نظاره گر پایان تلخ پلاسکو هستند و دلهره دارند که به چنین سرنوشتی دچار نشوند. دلواپس کسبه ای هستم که در یک چشم بر هم زدن اندوخته هایشان به باد رفت و کارگرانی که در آستانه سال نو بیکار شدند. این روزها تهران در حال پشت سر گذاشتن آزمون تلخی است و ما را محک می زند که چطور می توانیم از کنار بحران ها عبور کنیم. امیدوارم سهم مان از این عبور تنها ثبت بحران با کمک دوربین های موبایلمان نباشد. بی شک این حضور نه تنها موثر نیست بلکه سنگی بزرگ جلوی پای کسانی قرار می دهد که می خواهند روند امدادرسانی را تسهیل کنند.بی تردید حضور در صحنه همواره بهترین کار نیست. در میان این حجم از تلخی تنها چیزی که باعث التیام می شود یاد آتش نشان هایی است که بی هیچ چشمداشتی سوختند تا ما نسوزیم. کاش کسی نام آنان را از آتش نشان به جانفشان تغییر دهد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- خانه ایرانی، خانواده ایرانی، مادر ایرانی در «مادر» علی حاتمی
- انتشار گفتگویی منتشرنشده از محمدعلی کشاورز/ هر فیلمی که بازی میکنم خودم را محاکمه میکنم که آیا کاری که کردم درست بوده
- محمود پاک نیت از دشواریهای بازیگری در دوران کرونا میگوید/ لزوم رعایت کامل فاصله اجتماعی
- مجید انتظامی: خانه-موزه انتظامی آنطور که پدرم انتظار داشت اداره نمیشود
- مراسم تشییع پیکر محمدعلی کشاورز برگزار شد/ همیشه ماندگار
- اعلام جزئیات مراسم خاکسپاری محمدعلی کشاورز
- کارنامه بینظیر یک بازیگر/ به بهانه درگذشت محمدعلی کشاورز
- محمدعلی کشاورز درگذشت
- محمدعلی کشاورز در بیمارستان بستری است
- محمدعلی کشاورز از دوستی و همکاری با ماکس فون سیدو میگوید/ هنرپیشهای جسور و توانا
- پاسخ رامبد جوان به منتقدانش
- چرا بازیگر معروف در محل وقوع حادثه پلاسکو حاضر شد؟
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان


محمدعلی کشاورز در یادداشتی که در روزنامه ایران منتشر کرده به واقعه آتش سوزی پلاسکو واکنش نشان داده است .


