مدیرکل نظارت بر عرضه و نمایش فیلم سازمان سینمایی در واکنش به قاچاق فیلم از طریق فیلمبرداری از روی پرده سینما تصریح کرد: در این خصوص سینماداران و انجمن سینماداران باید جوابگو باشند.
به گزارش سینماسینما به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی، روح الله سهرابی با بیان این مطلب افزود: متاسفانه، در هفتههای اخیر شاهد برخی اتفاقات و بیاخلاقی در زمینه اکران آثار سینمایی هستیم. قاچاق فیلم از طریق فیلمبرداری از روی پرده سینما موجب نگرانی صاحبان آثار شده که البته این نگرانی کاملا بجاست. اما واقعیت امر این است که در این مرحله وظیفه مراقبت از سرمایههای فیلمسازان بر عهده سینماداران و مسئولان سالنهای سینمایی ست و این وظیفه و ماموریت ذاتا ذیل وظایف و ماموریتهای سالنداران تعریف و اعلام شده است.
وی ادامه داد: شواهد نشان میدهد عدم دقت دست اندرکاران سالنها اصلیترین عامل قاچاق فیلمها از روی پرده است و انتظار میرود عوامل مسئول از کلیه ظرفیتهای موجود جهت مراقبت از سرمایه فیلمسازان بهره بگیرند.
مدیرکل نظارت بر عرضه و نمایش فیلم با بیان اینکه بدیهی است اداره کل نظارت بر عرضه و نمایش به جد پیگیر این ماجراست خاطرنشان کرد: چنانچه کوتاهی و سهل انگاری سالندار و سینماداری محرز شود مطابق با قوانین و آییننامههای موجود ضمن معرفی به مراکز حقوقی، قطعا از طرف سازمان سینمایی نیز دچار محرومیتها و جریمههای سنگین خواهند شد. چرا که معتقدیم نباید سرمایههای میلیاردی قشر زحمتکش سینما اینچنین راحت توسط سارقان فرهنگ و اقتصاد و بر اثر بیتفاوتی و مسئولیت ناپذیری سینماداری به تاراج برود.
وی اضافه کرد: البته اکثریت سینماداران و مدیران سینماها افرادی دلسوز و مسئول هستند اما همان یکی دو مورد هم، برای تخریب چهره و جایگاه این قشر پر تلاش کافیست. لذا حداقل انتظار ما به عنوان ناظر بر رفتار و عملکرد اهالی سینما این است که نسبت به این معضل بسیار جدی و مخرب احساس مسئولیت کرده و اقدامات کاربردی و موثر انجام دهند.
سهرابی تاکید کرد: برای صیانت از سینما هیچ راهی جز احساس مسئولیت واقعی در همه اجزای سینما بالاخص در مراقبت از سالنهای سینما نیست و این امر مستلزم به کار گرفتن نیروی انسانی بیشتر، استفاده از تجهیزات رصد پیشرفته، مانیتورینگ فعال و … است.
به گفته وی اداره کل عرضه و نظارت هم برای نظارت بیشتر از این پس افرادی را به طور نامحسوس برای بازرسی از سالنهای سینما به کار خواهد گرفت و تصمیمات بعدی در خصوص کم و کیف هر سالن به جز گزارشهای جامع از طرف خود سالنداران، منوط به گزارش بازرسان ویژه و نامحسوس سازمان سینمایی خواهد بود.
همچنین سهرابی خبر داد: برای تصمیمگیری فوری در خصوص اتفاقات رخ داده، طی دو روز آینده جلسه فوق العادهای با مسئولین صنوف مرتبط، نیروی انتظامی، پلیس فتا و نماینده دادستانی خواهیم داشت تا ضمن بررسی همه جوانب امر، تصمیمات لازم را اتخاذ کنیم.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «پیر پسر» قاچاق شد/ پرداخت خسارت سنگین در انتظار منتشرکننده فیلم
- «روایت ناتمام سیما» قاچاق شد/ علیرضا صمدی: خواهش میکنم نسخه غیرقانونی را نبینید
- واکنش کیانوش عیاری به قاچاق فیلم «کاناپه»؛ از نمایش غیرقانونی اثرم ناراضی هستم
- نوبت فیلم کیانوش عیاری شد؛ انتشار نسخه قاچاق از فیلم توقیفی «کاناپه»
- واکنش روحالله سهرابی به ادعای جهانگیر کوثری؛ کی و کجا برای اکران فیلمتان مراجعه کردهاید؟
- مدیر اسبق نظارت و ارزشیابی مطرح کرد؛ سهرابی و امثال او، تصویر یک جمهوریِ سانسورچی را به جهان مخابره کردند
- به راحتی دروغ میگویید و ککتان هم نمیگزد/ پاسخ مجید برزگر به یادداشت روحالله سهرابی
- تهیهکننده «شب، داخلی، دیوار» درخواستی برای پروانه نمایش نداشته است
- بیانیه برادران جلیلوند در پی انتشار نسخه قاچاق «شب، داخلی، دیوار»
- انتشار غیرقانونی «شب داخلی دیوار»
- ۱۰ فیلم مشکلدار سینما چه زمانی اکران میشوند؟
- هشدار سهرابی به سینماگران؛ به سمت عواملی که بر مدار قانون رسمی حرکت نمیکنند، نروید
- درخواست تهیهکننده پس از قاچاق فیلم؛ اجازه پخش «برادران لیلا» را در سینماها و پلتفرمها بدهید
- مدیرکل اداره نظارت سازمان سینمایی: شورای پروانه نمایش از دیدن و ارزیابی «برادران لیلا» خودداری کرد
- از ۲۰ تا ۶۰ هزار تومان؛ موافقت سازمان سینمایی با شناور شدن قیمت بلیت سینماها
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود





