فیلم «Tenet» (انگاره) با واکنش های کاملا متفاوت از سوی منتقدان سینمایی رو به رو شده است.
به گزارش سینماسینما به نقل از لس آنجلس تایمز، این فیلم جدید که قرار است از تاریخ ۳۱ اوت اکران خود را در چند سینمای منتخب آمریکا آغاز کند و پیش از این در چند بازار خارجی به روی پرده رفته است، بازخوردهای کاملا متفاوتی از سوی منتقدان سینما دریافت کرده به طوری که برخی آن را اثری شیفته کننده و فوقالعاده سرگرم کننده می دانند و برخی دیگر از منتقدان، فیلم جدید نولان را بی ارزش و یکنواخت توصیف کرده اند.
«کاترین شورد» منتقد نشریه گاردین با دادن دو ستاره از پنج ستاره به فیلم «انگاره» معتقد است: این فیلم به هیچ عنوان ارزش رفتن پراسترس به سالن سینما را در دوران شیوع کرونا ندارد و شاید در پنج سال آینده ارزش تماشا کردن از تلویزیون را هم نداشته باشد.
«مایک مک کیهیل» ار از ایندی وایر هم در نقدی که برای فیلم «انگاره» نوشته آن را اثری خسته کننده و شبیه گوش دادن به یک موعظه بیش از حد خسته کننده و معماگونه توصیف کرده است.
«گای لاج» از نشریه ورایتی با تمجید از این فیلم نوشته: «ساخته جدید نولان در مجموع اثری مجذوب کننده و دقیق است که تناقضات فیلمنامه آن را جبران می کند و درک فیلم آنقدرها هم دشوار نیست»
«نیکلاس باربر» منتقد نشریه هالیودی «The Wrap» معتقد است فیلم «انگاره» تنها در یک صورت میتواند اثری پرفروش شود و آن این است که مخاطبان برای این که واقعا بفهمند در این فیلم چه اتفاقی روی داده چندین بار به سینما بروند.
در فیلم «Tenet»(انگاره) «جان دیوید واشنگتن»، «مایکل کین»، «کنت برانا»، «رابرت پتینسون» و «الیزابت دبیکی» به ایفای نقش پرداختهاند و از دوربینها و لنزهای IMAX برای ساخت آن استفاده شده است.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- پس از هفت ماه؛ فیلمبرداری «اودیسه»ی نولان به پایان رسید
- یک سال پیش از اکران؛ بلیتهای آیمکس «اودیسه» از فردا فروخته میشود
- لوگان مارشال-گرین به «اودیسه» پیوست/ کاسمو جارویس از فیلم نولان جدا شد
- آیا «اودیسه»ی نولان موفقیت «اوپنهایمر» را تکرار خواهد کرد؟
- فیلمی با بودجه حدودی ۲۵۰ میلیون دلار؛ «اودیسه» نولان به نیمه راه رسید
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ فیلمِ بعدی نولان، اقتباسی از اودیسه است
- به خاطر نقش برجسته در صنعت سینما؛ کریستوفر نولان و همسرش، شوالیه و بانوی فرمانده شدند
- فیلمی که اطلاعاتش مخفی نگه داشته شده؛ لوپیتا نیونگو به فیلم کریستوفر نولان پیوست
- بر اساس یک نظرسنجی؛ «اوپنهایمر» بهترین فیلم دهه ۲۰۲۰ شد
- به مناسبت دهمین سالگرد ساخت؛ «میان ستارهای» دوباره به سینماها بازمیگردد
- ژاپنیها سرانجام «اوپنهایمر» را تماشا کردند/ واکنشهای متفاوت
- برای خدمات ارزنده به صنعت سینما؛ کریستوفر نولان و اما توماس شوالیه میشوند
- معرفی برگزیدگان اسکار ۲۰۲۴/ «اوپنهایمر» بهترین فیلم شد
- تهیهکنندگان هم به «اوپنهایمر» رای دادند/ تجلیل از اسکورسیزی
- سزار فرانسه تاج را بر سر «آناتومی یک سقوط» گذاشت/ معرفی برگزیدگان
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- در اندوه فقدان چهره شاخص موج نو سینمای ایران؛ بازتاب جهانی درگذشت بهرام بیضایی
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ پروانه ساخت سینمایی برای ۷ فیلمنامه صادر شد
- در پاسداشت استاد بیبدیل هنرهای نمایشی ایران/ بیضایی، تاریخ و علامت تعجب
- در سوک سیاوش که از شاهنامه رفت
- یادبود بهرام بیضایی؛ ایرانی بودن بار بزرگی است بر دوش ما
- بریژیت باردو درگذشت
- برای رفتن غریبانه شیرین یزدانبخش؛ وصیتی به مثابه گلایه
- «کفایت مذاکرات» و خندههایی که از دل موقعیت میآیند
- «پرهیجان: نبرد برای اوبر»؛ چطور میتوانیم آرزوی شکستِ نجاتبخشمان را داشته باشیم؟
- درباره بازیگران زن مولف سینمای ایران/ ترانه علیدوستی؛ آخرین بازیگر زن مولف
- درباره اهمیت خواندن فیلمنامه اشغال بیضایی پس از جنگ ۱۲ روزه /بیگانه آزادی نمی آورد
- بهرام بیضایی درگذشت
- «موبهمو»؛ خط به خط، نفس به نفس، چهره به چهره
- در بیست و چهارمین دوره جشنواره؛ ۱۴ اثر از سینماگران ایرانی در داکا نمایش داده میشود
- از ۱۰ دیماه؛ «مرد خاموش» به سینماها میآید
- «بامداد خمار»؛ در منزلت فرودستی
- در ستایش سینمای بیچیز؛ همه چیز داشتن در عین بی چیزی
- آیین پایانی یازدهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی / گزارش تصویری
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد





