وحید موساییان معتقد است که بین شانس اکران یک فیلم و افرادی که پشت فیلم از آن حمایت میکنند؛ رابطه مستقیم وجود دارد.
به گزارش سینماسینما، وحید موساییان (کارگردان فیلم قشنگ و فرنگ) با اشاره به اینکه بیش از یک سال برای اکران فیلمش منتظر است؛ گفت: اینکه تعداد سینماها محدود است و ما از لحاظ فضای نمایش دچار محدودیت هستیم؛ درست است اما بازهم میتوان در همین فضا با عدالت رفتار کرد و اکران را براساس کیفیت فیلمها تعیین کرد نه افرادی که پشت یک فیلم هستند.
موساییان افزود: امروز عدالت در اکران فیلمها وجود ندارد. برخی از تهیهکنندکان سینما با استفاده از رانت از فرصت بیشتری برای اکران برخوردارند و امروز شاهدیم یک تهیهکننده در یک فصل اکران گاه دو سرگروه سینمایی را در اختیار دارد.
وی ادامه داد: اگر آدم مهمی که از مناسبات خاص و فرصتهای ویژه برخوردار است؛ پشت یک فیلم نباشد تمام تلاش پخشکننده و سایر عوامل فیلم امکان دارد به دلیل اکران نشدن فیلم بینتیجه بماند.
کارگردان فیلم فرزند چهارم ادامه داد: وقتی یک فیلم کلید زده میشود افراد زیادی مشغول کار میشوند و اگر آن فیلم به خوبی عرضه نشود؛ ضرر آن به همه مجموعه میخورد. اگر روند اکران به همین شکل ادامه پیدا کند ما با تعداد زیادی از تهیهکنندگان و فیلمسازان ورشکسته روبرو میشویم.
منبع: ایلنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵





