بهروز افخمی نوشت: قسمت دوم هفت را ببینید و ببینید که چگونه میشود به کمک فن تدوین، عزیزدردانههای تیتیش مامانی و مثلا مخالفخوان را برآشفته و پریشان و پاپاراتزی را به کلی دیوانه کرد.
افخمی اولین قسمت از برنامه «هفت» را روی آنتن برد که انتقادهای بسیاری را به همراه داشت. او در سرمقاله روزنامه “هفت صبح” نوشت:
«برنامه جمع شب هفت را لابد دیدهاید و اگر تا آخرش (یعنی نزدیک به ساعت دو بامداد شنبه) بیدار مانده باشید، احتمالا با من در این مورد هم عقیده هستید که یک ساعت آخرش کمی تا قسمتی ابری یعنی خسته کننده بود.بله! باید قبول کنم اواخر برنامه خسته کننده بود و هیچ عذر و بهانهای هم ندارم. عذز و بهانه دارم اما آنها را اینجا نمیآورم چون به شما مربوط نیست. به تماشاچی چه مربوط است من چه گرفتاریهایی داشتم و چرا نتوانستم یک ساعت آخر برنامه را درست و شسته رفته تدوین کنم و چرا نتوانستم مثل یک ساعت و نیم اول به آن شتاب و سرعت دهم.
و این گونه ادامه داده است: بدانید و آگاه باشد که آنچه باعث جذابیت و موفقیت برنامه جمعه شب شد، تدوین و فشردگی یک ساعت و نیم اول بود و آنجه باعث خستهکنندگی یک ساعت آخر شد کمبود وقت برای تدوین و فشردهسازی بود.
در مورد برنامه جمع شب، از ابتدا بنابر این بود که بتوانم از تدوین و فشردهسازی با به قول اهل ادب ویارستاری یا ادیت دقیق استفاده کنم.در واقع فقط به همین دلیل تدوین، زیر بار برنامه زنده نرفتم و مدیریت سیما را متقاعد کردم که چند برابر مخارج برنامههای قبلی هزینه کند تا امکان اجرای هشت تا ده ساعت گفتگو و گفتار و تصویربرداری در طول هفته فراهم شود. این هشت ده ساعت میبایست در سه روز آخر هفته، یعنی وقتی سروته و چارچوب و ترتیب قطعات برنامه معلوم شد با تدوین و فشرده سازی به برنامهای دو ساعت و نیمه یا کمتر تبدیل شود که همه نکات جالب آن هشت ده ساعت را حفظ کرده باشد و همه مکثها و وقفهها و سکتهها و تکراریهای بیهوده و خسته کننده را حذف کرده باشد. در تصویربرداری از گفتگوها از سه یا چهار یا پنج دوربین استفاده کردم که هر کدام جداگانه تمام گفتگو را از زاویه خودش ضبط کرده بود و این امکان یک تدوین سریع و فشرده و نامرئی و تقلیل زمان گفتگو به نصف یا کمتر را فراهم کرد.
قسمت دوم « هفت بازمیگردد» را ببینید و ببینید که چگونه میشود به کمک فن تدوین، آب در خوابگه مورچگان ریخت و عزیزدردانههای تیتیش مامانی و مثلا اندیشمند و مثلا مخالفخوان را برآشفته و پریشان و پاپاراتزی را به کلی دیوانه کرد.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- صدور پروانه ساخت سینمایی جدید برای افخمی، روستایی و ۴ کارگردان دیگر
- زن ۸۰ ساله یهودی سوژه فیلم جدید بهروز افخمی شد
- افخمی: «بی بدن» را به جای «صبح اعدام» وارد مسابقه کنید
- شوکرانِ خنده در عزا/ درباره بهروز افخمی
- لبخندزنان در میان اتاقهای خونآلود/ درباره بهروز افخمی و حضورش در خانه مهرجویی
- با حضور بهروز افخمی؛ سرهنگ ثریای واقعی مهمان اولین برنامه «از سرگذشت» میشود
- افخمی ماجرای اعدام طیب حاج رضایی را میسازد
- دفاع تلویحی جبلی از اظهارات ابوالقاسم طالبی؛ واکنشی به اظهارنظرهای این چند ماه بود
- له له زدن برای تیتر شدن/ درباره اظهارات ابوالقاسم طالبی
- واکنش کانون کارگردانان به توهین طالبی و افخمی به زنان در برنامه «هفت»/ این مضحکه را تعطیل کنید
- واکنش بدیعی و ضیاییپرور به حرفهای طالبی؛ دیده شدن به هر قیمت/ توهین به نیمی از جمعیت کشور
- میتو به جشنواره فیلم فجر هم رسید/ رونمایی از تیزر «استاد» همزمان با نخستین نمایش فیلم
- رونمایی از پوستر «استاد» در آستانه چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر
- صدور پروانه ساخت سینمایی برای سه فیلمنامه
- بهروز افخمی مجری «هفت» شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- آنونس رسمی عاشقانه «عزیز» رونمایی شد
- با نظرسنجی از ۱۷۷ منتقد فیلم؛ نشریه ایندی وایر برترینهای سال ۲۰۲۴ سینما را معرفی کرد
- احمد رسولزاده و «بنهور» در بیست و هفتمین قسمت «صداهای ابریشمی»
- درباره «بی همه چیز»؛ درامی پیچیده با شخصیتهایی چندلایه
- نگاهی به فیلم «هفتاد سی»/ در بستر واقعیت
- موقعیت فیلمهای ایران و سینماگران فراملی در فرانسه
- قهوه دمنکشیده/چرا سریال مهران مدیری نتوانست انتظارات را برآورده سازد؟
- سرقتهای سریالی ۳زن به سبک «تسویه حساب»
- با اعلام آکادمی داوری؛ نامزدهای اولیه اسکار معرفی شدند/ یک انیمیشن ایرانی در میان آثار
- انیمیشنی درباره لیونل مسی؛ پخش «مسی و غولها» از تلویزیون دیزنی
- کدام شبکههای تلویزیونی ادغام یا منحل میشوند؟
- جشنوارۀ ملی تئاتر اقتباس افتتاح شد/ امید به حضور در خانوادۀ جهانی تئاتر با شناسنامه خاص خود
- فوت بازیگر سرشناس اسپانیایی؛ ماریسا پاردس درگذشت
- معرفی هیأت انتخاب بخش سینمای ایران در جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
- معرفی داوران بخش مسابقه تبلیغات سینمای ایران در فجر۴۳
- «کیک محبوب من»، رابطهای رویایی اما تراژیک
- لغو نمایش فیلم “آخرین تانگو در پاریس”
- اسطوره موسیقی هند و یکی از برجستهترین نوازندگان طبلا در جهان درگذشت
- بررسی «ازازیل» و «انجمن اشباح» در شورای صدور مجوز ساترا
- «عزیز» از چهارشنبه اکران میشود/ رونمایی از پوستر فیلم
- مرور آثار سینمایی، تئاتری و مستند «اینگمار برگمان» در سینماتک خانه هنرمندان ایران
- از ۵ دی ماه؛ «علت مرگ: نامعلوم» روی پرده سینما میرود
- بازگشت ژان کلود ون دام با کمدی اکشن/ «باغبان»، ژانویه، انحصاری در فرانسه اکران میشود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ نیکول کیدمن: در سال ۲۰۰۸ بازیگری را رها کردم/ فکر میکردم کارم تقریباً تمام شده است
- انتقاد روزنامه جام جم از تمسخر نام مریم و مسیحیت در فیلم صبحانه با زرافه ها
- بر اساس اعلام سامانه نمایش آنلاین نتفلیکس؛ کمک ۵۲ میلیون دلاری «صد سال تنهایی» به کلمبیا
- معرفی برگزیدگان جشنواره سینماحقیقت هجدهم/ وزیر ارشاد: ما مسئولان خودنظامپنداری را کنار بگذاریم
- نگاهی به جذابیت های ماندگار «ریوبراوو» وسترن با طعم شکلات
- به هر داستانی نباید اطمینان کرد
- وزیر ارشاد : بعضی مسئولان خودنظام پنداری را کنار بگذارند