سیمون سیمونیان مسئول دبیرخانه جشنواره سیونهم فیلم فجر درباره ابهام مطرح شده از سوی برخی فیلمسازان مبنیبر عدم تکمیل فرم تقاضا برای حضور در این رویداد توضیحاتی ارائه کرد.
به گزارش سینماسینما، بهدنبال انتشار فهرست ۱۱۰ فیلم متقاضی حضور در سیونهمین جشنواره فیلم فجر، روابط عمومی فیلم «مجوز خروج» به کارگردانی کیارش اسدیزاده در خبری رسمی تکمیل فرم حضور در این رویداد را تکذیب کرد. همزمان پیگیریها از تهیهکننده فیلم «موافقت اصولی» هم حکایت از بیخبری او از تکمیل فرم تقاضا داشت.
برای کسب توضیح درباره این ابهام و نیز برخی ابهامات دیگر سراغ سیمون سیمونیان مسئول دبیرخانه سی و نهمین جشنواره فیلم فجر رفتیم.
سیمونیان در پاسخ به این سوال که چرا صاحبان ۲ فیلم سینمایی تا کنون اعلام کردهاند که فرم شرکت در این دوره از جشنواره فیلم فجر را پر نکردهاند اما نامشان در فهرست رسمی این رویداد درج شده است توضیح داد: پیش از هر چیز باید اعلام کنم که دبیرخانه فیلم فجر نمیتواند به صورت مستقل فرم حضور برای یک فیلم سینمایی را پر کند، بلکه این تهیهکننده و یا کارگردان فیلم هستند که فرم حضور در جشنواره را با درج کد ملی پر کردهاند و اسناد مرتبط با تکمیل فرمهای تقاضا موجود است.
وی بیان کرد: فرم ثبت نام فیلم سینمایی «مجوز خروج» به کارگردانی و تهیهکنندگی کیارش اسدی زاده در تاریخ ۲۵/۰۹/۹۹ در دبیرخانه ثبت شده است و تمام اطلاعات شخصی خود فیلمساز در فرم پر شده است. همچنین تمام جزئیات فیلم مانند اسامی عوامل و خلاصه داستان هم در فرم موجود است.
سیمونیان تاکید کرد: البته این را باید بگویم که ما از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استعلام کردهایم و متوجه شدیم این فیلم اصلاً پروانه ساخت هم ندارد و تنها موافقت اصولی کسب کردهاست.
مدیر دبیرخانه سی و نهمین جشنواره فیلم فجر درباره فیلم دوم هم توضیح داد: برای فیلم «موافقت اصولی» به کارگردانی امین پورکیان و تهیهکنندگی سید ضیا هاشمی هم فرم حضور در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر توسط کارگردان پر شده است و شاید این مسئله دلیل بیاطلاعی تهیهکننده بوده است.
سیمونیان در پایان درباره حضور فیلم سینمایی «من و دبورا» به کارگردانی زنده یاد سید ضیاالدین دری و تهیه کنندگی معاونت استانهای صدا و سیما در فهرست آثار متقاضی که با واکنشهایی در فضای رسانهای همراه بوده است هم گفت: با پیگیریهای انجام شده مشخص شد که فرم حضور این فیلم توسط نوید الدین دری فرزند زنده یاد دری پر شده است، در پیگیری بیشتر هم متوجه شدیم که نوید الدین دری با مشورتی که با دوستان خود داشته تصمیم گرفته است تا سال تولید این فیلم را سال ۹۷ بزند.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- فهرست تفصیلی سهم صاحبان آثار و سینماها در جشنواره فجر۳۹ منتشر شد
- در دفاع از فضای مجازی
- اثرِ انتظار
- سینمای ایران به کجا میرود؟
- نکته ها و تاملاتی درباره سی و نهمین جشنواره فیلم فجر
- مردم؛ تحقیر یا تفسیر!
- برشهای کوتاه/ کلیپ بزرگداشت مرحوم چنگیز جلیلوند
- کرونا به نفع اختتامیه جشنواره فیلم فجر
- بخشهایی از مراسم اختتامیه جشنواره که در پخش زنده تلویزیون به نمایش در نیامد + عکس
- پیام تبریک انجمن بازیگران به برندگان بخش بازیگری جشنواره فجر
- اختتامیه جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- بهترینهای جشنواره فیلم فجر ۳۹ از نگاه منتقدان و نویسندگان سینماسینما
- تَپه جنزدههایِ لَکدار
- نقد یا ریویو یا هرچی!/ جای کسی را تنگ کردهایم؟
- داگویل وطنی بدون لرزش دست
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- «رابین هود»؛ افسانهی شیرین مرد شریف قانون شکن!
آخرین ها
- مولف بودن در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت
- «زوتوپیا ۲» رکورددار فروش جهانی سینما شد
- صدای بخش خصوصی را بشنوید؛ هوای آلوده با تعطیلی تئاتر تمیز میشود؟
- «رها» بهترین فیلم اول جشنواره گوا شد





