به گزارش سینماسینما، در پی هشدار گروه سینمایی «هنر و تجربه» نسبت به تحریم پردیس سینمایی کورش در خصوص نمایش فیلمهای این گروه سینمایی، روابط عمومی پردیس کورش نامهای را منتشر کرد.
متن این نامه به شرح زیر است:
«به نام خدا
بیشک پردیس سینمایی کورش بهعنوان بزرگترین و پرمخاطبترین پردیس سینمایی یا به نقل از روابط عمومی محترم هنر و تجربه به عنوان مهمترین گلوگاه نمایشی کشور، حمایت از تمامی فیلمهای در حال اکران را درصدر وظایف خود میداند.
دو روز گذشته خبری با مضمون هشدار جهت تحریم سینما کورش در خصوص فیلمهای هنر و تجربه منتشر شد که به نظر میرسید ضمن احترام دوطرفه موجود بین مجموعهها نکاتی نیز وجود دارد که لازم به توضیح و درنهایت تعامل است.
گروه محترم و شریف هنر و تجربه شش ماه است که قرارداری با این مجموعه ندارد و پردیس سینمایی کورش با نگاه حمایت و پشتیبانی تمامی فیلمهای مربوط به هنر و تجربه را اکران میکند پس در نتیجه نگرانی نگاه سرمایه سالاری از طرف سینمای متفکر هنر و تجربه نسبت به پردیس کورش نباید وجود داشته باشد چه بسا که مجموع پرداخت شش ماه از آخرین قرارداد بسته شده نیز با این پردیس تسویه نشده است.
نکته دوم اینکه کمترین ظرفیت سینما کورش ۱۹۰ صندلی است و تجربه این چندسال نشان داده که بیشترین تعداد مخاطب هنر و تجربه در اکثر سانسها ۱۰ یا پانزده نفر بوده که به همین دلیل سالن مجهز وی آی پی کورش که دهنفره است در اختیار این دسته از مخاطبان قرار میگیرد.
میشود فیلم «کوپال» را به عنوان یکی از پرفروشترین فیلمهای هنر و تجربه دانست که در بهترین روز بیشترین تعداد بلیت فروخته شدهاش بیست و پنج نفر بوده است. در بیشتر مواقع مخاطبان با برنامه ریزی در سانس بعدی این فیلم را تماشا کردهاند. اینکه شاید یک یا دو نفر با ظرفیت پر روبه رو شده باشند هرگز دلیل مناسبی برای اعتراض نیست. چرا که برخی سانسها در برخی روزها حتی یک نفر مخاطب نیز ندارد از طرفی دیگر فراموش نکنیم که درحال حاضر فیلمهای خوبی در حال اکران هستند که به اقتصاد و رونق سینما نیز کمک میکنند. طبیعی است که ما درمورد این فیلمها با تعداد بالای مخاطب روبه رو هستیم پس لازم است به این حجم از مخاطب نیز احترام گذاشته شود که دقیقا کارگردان محترم فیلم کوپال نیز به خاط مخاطب و از جنس همین احترام اعتراض کرده است.
سینمای هنر و تجربه برای پردیس کورش سینمای مهم و ارزشمندی است و این نکته قابل انکار نیست چرا که نگاه تازهای را وارد چرخه اکران کرده است به همان اندازه مخاطب سینما نیز برای کورش مهم و ارزشمند است درنتیجه مدیریت کردن هر دوی این ارزشها با توجه به کمیت و کیفیت فیلمها در چهارچوب قانون و توافق اتفاق میافتد. از سینمای هنر و تجربه انتظار درک این موضوع را بدون نگرانی و برچسب زدن همراه اعتماد خواهانیم.چرا که اعتقاد داریم «هنر و تجربه» سینمای متفکر و قابلی است و ما هرگز در حمایت کردن از «هنر و تجربه» کوتاهی نخواهیم کرد. در آخر املای درست پردیس کورش بدین شکل است که بسیار از رعایت کردن این امر خرسند خواهیم شد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- امروز، روز ملی سینما نیست!
- «کن – پامنار» در سینماهای هنروتجربه روی پرده میرود/ رونمایی از پوستر
- رونمایی از پوستر فیلم سینمایی «دوار» در آستانه اکران
- پوستر مستند «مشق امشب» رونمایی شد/ لیست شهرهایی که فیلم را اکران میکنند
- اکران «ایمو» از ۱۴ دی در هنر و تجربه / رونمایی از پوستر
- نمایش فیلمی با موضوع سایکودرام در گروه هنر و تجربه
- «بیآبان» از اول آذر اکران میشود
- «درخت خاموش» از سن دیگو آمریکا جایزه گرفت
- در نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی «درخت خاموش» مطرح شد: هنر زاییده رنج است/ سریالهای ترکیهای اصلاً شبیه واقعیت جامعه ترکیه نیست
- در مراسم افتتاحیه فیلم «درخت خاموش» مطرح شد؛ اگر سینما یک جا بماند موجب مرگ و انحطاط است/ تحقق یک رویا در گروه سینمایی هنر و تجربه
- «درخت خاموش» در گروه هنر و تجربه اکران میشود/ رونمایی از پوستر فیلم
- با حکم حمیدیمقدم؛ سرپرست گروه سینمایی هنر و تجربه منصوب شد
- چاقوکشی برای رسیدن به حق!/ درباره لزوم فاصلهگذاری بین هنرمند و انسان خوب
- سینمای ایران از نفس افتاده است
- از تاریکی گفتن موجب روشنایی نمیشود/ سینمای ایران نیازمند فیلمهایی است با تم امید و جسارت
نظر شما
پربازدیدترین ها
- رونمایی از پوستر «زال و رودابه» در آستانه جشنواره فیلم فجر
- یادداشتی برای فیلم «رها»/ جامعه ناکارآمد و پدرهای بیخاصیت
- حاشیههای جشنواره فیلم فجر/ از دست دادن رضا بابک با مرضیه برومند تا سوءاستفاده از صدا و تصویر شکیبایی
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
آخرین ها
- زمان نمایش «رکسانا»، «پیر پسر» و «قاتل و وحشی» مشخص شد
- یادداشتی بر «آبستن»؛ تعلیق نصفه نیمهای که ناکارآمد میشود
- در پی جنجالها در شبکه اجتماعی ایکس؛ بازیگر شخصیت «امیلیا پرز» از اسکار حذف شد
- چرا فیلم «اسفند» به بدی فیلم «اشکِ هور» نیست؟
- ششمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- بخش زیادی از انتقاداتی که در برنامه هفت مطرح می شود به خود افخمی بر می گردد
- برخی نهادهای حاکمیتی و ارزشی ، از برند سازی برای مسعود فراستی چه هدفی را دنبال می کنند ؟
- چهارگانه صدرعاملی کامل شد/ عاشقانه آرام میان دو غریبه آشنا
- «توقیف»؛ روایتی صریح از ممیزی در آثار هنری
- پنجمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- افتتاح دومین دوره بورسیه نخبگان علمی توسط همراه اول
- «یوزفکا» روی صحنه عمارت نوفل لوشاتو میرود
- رونمایی از پوستر «ژن زامبی» همزمان با معرفی بازیگران و عوامل
- برنده اسکار در داوری نخل طلا؛ ژولیت بینوش رئیس هیات داوران جشنواره کن ۲۰۲۵ شد
- درباره «شمال از جنوب غربی» و «چشم بادومی»/ غلبه نگاه سادهانگاره و طرح مساله با راهحلی نشدنی
- ادب مرد به ز دولت اوست
- «آبستن» و آیندهای درخشان برای کارگردانان فیلم
- یادداشتی بر دو فیلم «رها» و «آبستن»/ زخمهای ماندگار و ماندگاری زخمها
- «بچه مردم»؛ فیلمی که به دیگران جوالدوز میزند، اما از زدن سوزن به خودی باز میماند
- حرفهای تازه رییس اسبق سازمان سینمایی؛ ایوبی: پشتم را خالی کردند/ دولت باید پایش را عقب بکشد
- چهارمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- حاشیههای سومین روز جشنواره فیلم فجر؛ از مشکل حل نشدنی صدای برج میلاد تا حضور نوزادان در سینمای رسانه
- آموختههایی از پشت صحنه «صد سال تنهایی»/ آیا مارکز از نتیجه اقتباس راضی میشد؟
- پروانه نمایش برای فجر صادر شد؛ «قاتل و وحشی» در جشنواره اکران میشود
- یادداشتی بر «بچه مردم» و «اسفند»/ از روایت دلنشین و شیرین تلخیها تا فیلمنامه چشم اسفندیار
- سومین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- اندر احوالات هوش مصنوعی
- در سومین روز جشنواره فیلم فجر؛ بهرام رادان از هیات داوران جشنواره خارج شد
- آغاز دور جدید حراج شمارههای رند همراه اول
- تنور سرد روز دوم جشنواره فیلم فجر/ چرا باید هر فیلمی سر از جشنواره دربیاورد؟