پخشکننده فیلم «انفرادی» میگوید: افزایش فروش فیلمها صرفا مدیون افزایش قیمت بلیت است و سینمای ایران روزهای سختی را به لحاظ تعداد مخاطبانش میگذراند.
به گزارش سینماسینما، این روزها سینماها اوضاع خوبی ندارند و اگر پیشتر افت مخاطب و فروش به کرونا فقط به مرتبط میشد الان دیگر این بیماری را تنها عامل رکود سینما نمیتوان دانست. شرایط به گونهای شده که حتی اکران یک فیلم خوب و باکیفیت هم ممکن است در جذب مخاطب چندان موفق نباشد و در این میان فقط بعضی فیلمهای کمدی وضع بهتری دارند که البته آنها نیز در مجموع مخاطب چشمگیری ندارند.
در حال حاضر فیلمهای کمدی «سگبند» و «انفرادی» یکی با ۳۰ میلیارد تومان و دیگری با ۱۰ میلیارد تومان در مقایسه با فیلمهای دیگر فروش خوبی در گیشه دارند ولی حتی همان «سگبند» ۳۰ میلیاردی هنوز نتواسته یک میلیون نفر مخاطب داشته باشد.
در این باره سعید خانی که بعد از «انفرادی» فیلم «علفزار» را در نوبت پخش دارد، بیان کرد: در تعطیلاتی که گذشت فروش سینماها بد نبود ولی از آن ایدهآلی که باید باشد خیلی فاصله داریم. در واقع این افزایش فروش را مدیون قیمت بلیت هستیم و به لحاظ مخاطب قطعاً نسبت به سال ۹۸ افت شدید پیدا کردهایم.
او درباره دلیل این افت مخاطب گفت: شرایط اقتصادی تاثیر گذار است و وقتی مردم برای خرید ماکارونی مشکل داشته باشند قطعا سینما رفتن برایشان اولویتی ندارد. در این شرایط باید کارهای جدیدی در پخش و اکران انجام دهیم مثل شناور کردن قیمت بلیتها، مذاکره با شهرداری و نهادها و ارگانها تا تخفیفهای ویژه یا کارتهای مخصوص برای سینماروها ارائه کنیم.
وی افزود: در دو روز آخر تعطیلات هفته گذشته با وجود اینکه فیلم «انفرادی» فروش خوب یک میلیاردی داشت، اما فقط ۳۰ هزار نفر به سینما رفته بودند و از جمعیت ۸۰ میلیونی کشور این رقم بسیار کم است. شرایط اقتصادی قطعا بر فروش سینما تاثیر گذاشته و اگر سینمادارها، پخشکنندگان و مدیران وزارت ارشاد فکری نکنند، امسال سینما وضعیت سختی خواهد داشت.
مدیر پردیس سینمایی «صبامال» با تاکید بر اینکه برای جذب مخاطب فیلم خوب هم باید ساخته شود، ادامه داد: در کنار تولید باید برای مارکت پخش هم کاری کرد؛ در همین پردیس «صبا» با فروشگاه زنجیرهای آن مذاکره کردیم تا هر کسی که از یک رقمی بیشتر خرید کند، بلیت نیمبها سینما بگیرد و در هفته گذشته بیش از ۶۰۰ بلیت از همین طریق فروختیم. این یک تلاش ساده است و باید جریانی جدی برای تنوع در ارائه قیمتها ایجاد کنیم تا مردم در همین شرایط سخت اقتصادی هم راحتتر به سینما بیایند.
خانی یادآور شد که در نوبت دوم عید فطر در تدارک اکران فیلم «علفزار» است و افزود: الان فیلمهای اجتماعی خیلی فروش خوبی ندارند ولی «علفزار» با توجه به سوژه ملتهبی که دارد و ماجراهایی که در جشنواره فیلم فجر داشت با استقبال مخاطب روبرو میشود، پس از آن برای تابستان هم اگر شرایط مهیا شود «دوزیست» را اکران خواهیم کرد.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- تازهترین آمار فروش سینماها با پیشفروش «زودپز»
- اکران «روزی روزگاری آبادان» به تعویق افتاد
- به مناسبت عید سعید فطر؛ شهاب حسینی، پارسا پیروزفر، بهرام افشاری و هانده اَرچل روی پرده سینماها
- در برنامه «خط فرضی» مطرح شد: در حال برگشتن به دهه ۶۰ هستیم که زور میزدند سینما را گلخانهای کنند/ منطق دوستان این است که میخواهند بهزور خودشان را دیکته کنند
- یک تهیهکننده و پخشکننده فیلم: فیلمهای مهم در حسرت گیشه/ صنوف کم کاری میکنند
- نگاهی به آمار گیشه پیش از اکران «بخارست»؛ آیا رکورد «انفرادی» میشکند؟
- یک تهیهکننده و پخشکننده سینما: اکران جام جهانی به نفع سینماداران است نه سینما
- آیا بلیت شناور گیشه سینما را تکان میدهد؟/ فروش ۴۸ میلیونی یک فیلم هندی در سینماهای کشور
- ۲۵ هزار مخاطب برای چهار فیلم جدید سینماها/ مخاطبِ کم تعداد این روزهای سینما بیشتر، فیلم کمدی را میپسندد
- از ابتدای سال شش میلیون نفر به سینما رفتهاند/ «دوزیست» در یک روز بیش از ۷۰۰ میلیون فروخت
- «دوزیست» و «کوزوو» این هفته روی پرده میروند
- دو فیلم کمدی و یک فیلم اجتماعی تلخ؛ پرفروشهای سینمای ایران از ابتدای سال
- همزمان با دهه اول محرم؛ اکران فیلمهای کمدی متوقف میشود
- گلایه بهرام رادان از شرایط اکران «علفزار»/ زیرمجموعههای خود وزارت ارشاد هم از قانون مافوق خود تبعیت نمیکنند
- یک تهیهکننده و پخشکننده فیلم: خطر در کمین اکران/ مخاطبان از فیلمهای روی پرده خبر ندارند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- ردپای یک کارگردان مؤلف / نگاهی به فیلمهای کوتاه سعید روستایی
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- موقعیت فیلمهای ایران و سینماگران فراملی در فرانسه
- با نظرسنجی از ۱۷۷ منتقد فیلم؛ نشریه ایندی وایر برترینهای سال ۲۰۲۴ سینما را معرفی کرد
آخرین ها
- حذف فرهنگ از سبد طبقه متوسط؟/ هزینههای سبد فرهنگی خانواده ۴نفره در تهران چقدر است؟
- نکوداشت زنده یاد اکبر عالمی و بزرگداشت مهدی رحیمیان در آیین معرفی برندگان هفتمین جایزه پژوهش سال سینما
- با پیشتازی «۴۷» و «مخفیانه»؛ نامزدهای جوایز اسکار سینمای اسپانیا معرفی شد
- همزمان با سالگرد اولین نمایش عمومی «قیصر»؛ بزرگداشت مسعود کیمیایی برگزار میشود
- دو خبر از جشنواره بینالمللی تئاتر فجر؛ زمان بازبینی حضوری و انتخاب نهایی آثار بخش دیگرگونههای نمایشی/ آغاز ثبتنام اصحاب رسانه و منتقدان
- برگزاری نمایشگاه پشت دریای وهم
- حضور همراه اول با مجموعهای از سرویسهای فناورانه در نمایشگاه تلکام ۲۰۲۴
- بازگشت جنابخان به تلویزیون همراه با محسن کیایی
- «در آغوش درخت» بهترین فیلم بلند سینمای جهان جشنواره هندی شد
- نکوداشت خسرو خسروشاهی در جشنواره فیلم رشد
- «شهر خاموش» و «شناور» در شبکه نمایش خانگی
- به پاس یک عمر دستاورد سینمایی؛ خرس طلایی افتخاری برلین به تیلدا سوئینتون اهدا میشود
- کنسرت نمایش ایرج، زهره، منوچهر / گزارش تصویری
- حقایقی درباره محمد نوری به بهانه سالروز تولد او/ مردی که از شکست هراس نداشت
- ذلت ماندن یا لذت رفتن و رستن!
- جدول فروش سینمای ایران در آخرین روز پاییز/ پنج فیلمی که از ابتدای امسال بیش از ۱۰۰ میلیارد فروختند
- نمایش «دِویل» تمدید شد/ آغاز اجرای نمایش «تشنگان» از ۴ دی
- شایعه فروش آثار تجسمی مربوط به فروغ فرخزاد و سهراب سپهری/ سریال و فیلم مستند سهراب و فروغ به زودی کلید میخورد
- نامزدی یک فیلم کوتاه ایرانی-آمریکایی در جوایز آکادنی فیلم سوئد
- نشست خبری بزرگداشت فروغ فرخزاد / گزارش تصویری
- درباره سه مستند سینماحقیقت/ از جسارت نمایش عریان اعتیاد تا عشق به سینما در اتاق آپارات
- به خاطر نقش برجسته در صنعت سینما؛ کریستوفر نولان و همسرش، شوالیه و بانوی فرمانده شدند
- چرا «لیلی» سریال «داییجان ناپلئون» زشت بود؟/ پاسخ ناصر تقوایی را بخوانید
- «تیآرتی» ترکیه آغاز به کار کرد؛ صداوسیما هنوز در فکر سانسور است
- سیمرغ مردمی به جشنواره فیلم فجر بازگشت
- بستههای ویژه شب یلدای همراه اول با هدیه دیجیتال معرفی شد
- آنونس رسمی عاشقانه «عزیز» رونمایی شد
- با نظرسنجی از ۱۷۷ منتقد فیلم؛ نشریه ایندی وایر برترینهای سال ۲۰۲۴ سینما را معرفی کرد
- احمد رسولزاده و «بنهور» در بیست و هفتمین قسمت «صداهای ابریشمی»
- درباره «بی همه چیز»؛ درامی پیچیده با شخصیتهایی چندلایه