مستند «وارسته محبوب» به معرفی یونس شکرخواه – پدر علم روزنامهنگاری آنلاین ایران – میپردازد.
به گزارش سینما سینما ، «وارسته محبوب» به کارگردانی وحید صادقی، مستند پرتره کوتاهی از استاد یونس شکرخواه است که در گفتگو با او و همکارانش، پدر علم روزنامهنگاری آنلاین ایران را معرفی میکند.
او در این مستند درباره اصالت مشهدی خود، ادامه تحصیل در هند در رشتههای جامعهشناسی و سینما و رها کردن درس و بازگشت به ایران با انقلاب اسلامی سخن میگوید.
همچنین درباره آغاز کار خود در سال ۶۰ که به عنوان مترجم برای روزنامه اطلاعات کار میکرد و ادامه فعالیتها، دیدگاههایش درباره روزنامهنگاری، ارتباطات، روابط عمومی و زندگی شخصیاش حرف میزند.
در این مستند همچنین با شخصیتهایی چون حسامالدین آشنا (استاد علوم ارتباطات و مشاور فرهنگی رییس جمهور)، حسن نمکدوست (روزنامه نگار و استاد علوم ارتباطات)، فریدون صدیقی (روزنامهنگار و استاد دانشگاه)، سید فرید قاسمی (نویسنده و پژوهشگر) و شهیندخت خوارزمی (استاد علوم ارتباطات) درباره شکرخواه گفتگو شده است.
صدیقی او را مورد عجیب بنجامین باتن معرفی میکند و حسندوست در وصف او میگوید: «دکتر شکرخواه در حوزه خبر مثل قله دماوند هستند و کسی مثل من همچون تپه عباس آباد! نگران این مقایسه هم نیستم و فکر میکنم کاملا به حق است.»
مستند «وارسته محبوب» دوشنبه (۱۰ آبان ماه) ساعت ۲۱ از شبکه مستند سیما روی آنتن میرود و سهشنبه، ۱۱ آبان ساعت ۱۰ بازپخش می شود.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «خالق» فراخوانی برای زندگی با هوش مصنوعی نیست!
- «خالق» در سینماتک خانه هنرمندان ایران
- بزرگداشت یونس شکرخواه برگزار شد؛ کسی که دنبال نام و نان نبود/ نگذارید انسانهای خدوم خانهنشین شوند
- بزرگداشت یونس شکرخواه برگزار میشود
- بررسی «شبگرد» در سینماتِک خانه هنرمندان ایران؛ وقتی جنگ تیراژ به مهمترین اصل در روزنامهنگاری تبدیل میشود
- «شبگرد» در سینماتک خانه هنرمندان ایران
- «نگهبان شب»؛ شیپور بیدارباش رویاها
- بیستمین جشن سالانه انجمن منتقدان و نویسندگان تئاتر برگزار شد؛ اهدای تقدیرنامه عالی یونسکو به نصیریان
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





